Daaleman of Hulsebos?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Daaleman of Hulsebos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 13:29

sjaantje schreef:
MISTRAL94 schreef:
Over Hulsebos zou ik nog eens heel goed nadenken, pm Trisca hier op bokt maar eens naar haar ervaringen Knipoog

Ik heb geen idee wat er bij haar is gebeurd, maar ik neem aan dat klachten over elk zadel wel zijn. Om een zadel nou niet te kopen, omdat 1 persoon er erg slechte ervaringen mee heeft...

Dat is het nou net, het is niet 1 verhaal Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:04

Mijn beste vriendin had een Hulsebos. Was idd een heerlijk zadel. Tot het aangepast moest worden. Ze heeft er een keer of 10(!) naar laten kijken en steeds was het niet goed. Uiteindelijk werd de schuld op de rug van haar paard geschoven.
Ze heeft nu een ander zadel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 15:07

hmm ik moet zeggen dat ik eerder naar Daaleman neig,ik vind het belangrijkst dat het zadel goed op de rug van het paard ligt

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:10

Ik heb zelf geen ervaring met Hulsebos (wel met Daaleman) maar door negatieve verhalen over Hulsebos ben ik het vertrouwen in het merk verloren..(durf er niet aan te beginnen, stel dat alle verhalen waar zijn)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 15:10

en je hebt wel een goede ervaring met Daaleman?

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:13

Heb je andere merken al in overweging genomen?
Prestige, kn enzovoorts.. je richt je denk ik iets teveel op een merk.
Of dit merk het meest geschikt is voor jou paard heb je volgens mij nog niet over nagedacht..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 15:15

als ik er niet over nagedacht zou hebben,dan zou ik dit topic toch niet geplaatst hebben?
maar zoals ik zei,voor andere opties sta ik ook open,ik wil alleen maar het beste.

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:15

Hier ook slechte ervaringen met Hulsebos! Als het zadel eenmaal goed ligt op je paard ligt, echt n super zadel! Afgod Zit heerlijk, nix mis mee!

Maar het probleem zit hem nu eenmaal in het feit hoe lang het duurt voordat je zadel goed ligt op je paard! Bij mij(en andere stalgenoten met een Hulsebos) duurde het ong. 1 jaar en toen lag het nog niet goed! Verdrietig Ben er toen maar mee gestopt en heb een 2e hands standaard (niet op maat gemaakt) zadel gekocht! En drie keer raden, juist die lag in 1 keer goed zonder opvullen etc. etc. Haha!

Trouwens wel een hoop gedoe gehad om dat zadel aan Hulsebos terug te geven zonder al te veel geld erop te verliezen!

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:20

Ja, geen persoonlijke maar veel bekenden rijden Daaleman. (ca. 10) Zadel aan laten meten, wanneer nodig op laten vullen, klaar. Bij mij zijn er geen verhalen over Daaleman bekend van: verkeerd aangemeten, slechte service oid.

Dan zeg ik... Daaleman is goed bezig!!!

Ik moet wel zeggen: Daaleman en Hulsebos zijn misschien de enige zadelmakers die hun zadels op bestelling verkopen (hoe moet ik dat uitleggen) maar er zijn genoeg andere goede merken in de handel. Over KN hoor ik goede verhalen en ook over Passier.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 15:22

idd dat is ook waar.
voorlopig heb ik nog geen haast en kan ik me goed orienteren.
voor tips sta ik open!(qua zadel aanmeters,ed)

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:27

Heb je ook wel van Van Triest uit Meppel gehoord?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:29

Ik heb hele goede ervaringen met Daaleman. Mijn fjord heeft echt een hele moeilijke rug en ik heb diverse merkzadels gehad, die allemaal niet pasten en ben uiteindelijk bij Daaleman gekomen. Die heeft een zadel gemaakt wat super op mijn paardje ligt! Begin dit jaar is mijn zadel helaas gestolen. (Ik wens de dieven er overigens veel ongenoegen mee) en we zijn met paard terug gegaan naar Daaleman. Ik heb kosteloos een leenzadel gekregen en binnen 6 weken had ik weer een super passend zadel op mijn paard. Kan je ze echt aanraden!!

Luxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:39

Ik heb alleen maar lof voor Hulsebos. Super zadel, super opgemeten, superservice. Mijn vorige zadel (KN) gaf mijn paard te weinig ruimte om zijn bespiering te ontwikkelen rond de schoft. Dit probleem is met de Hulsebos opgelost.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 15:44

van triest uit meppel heb ik voorbij horen komen,positief

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:53

Ik heb al heel veel jaar een hulsebos en ben er supertevreden over. Het paard waar die op gemaakt is, heeft een erg gevoelige rug (snel drukkingen end.) en daar hebben we nog geen 1 keer last van gehad sinds dit zadel. Hij is ook gewoon goed opgevuld. Niks geen problemen en op mijn nieuwe paard ligt het zadel ook weer super. Bovendien zitten ze afschruwelijk lekker!!!!! Haha! Bij mij op stal staan meerdere mensen die hulsebos zadels hebben en allemaal tevreden. Behalve 1 maar dat had te maken dat het zadel te groot (qua zweetbladen) was voor haar kleine arabiertje! Daaleman heb ik zelf geen ervaring mee, maar wat ik ervan hoor is het een erg goed merk! Maar je zult mij niet horen klagen over hulsebos, integendeel!!! Succes bij het maken van je keuze!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:23

MISTRAL94 schreef:
sjaantje schreef:
Ik heb geen idee wat er bij haar is gebeurd, maar ik neem aan dat klachten over elk zadel wel zijn. Om een zadel nou niet te kopen, omdat 1 persoon er erg slechte ervaringen mee heeft...

Dat is het nou net, het is niet 1 verhaal Knipoog

Nee ik lees hier inderdaad meer klachten nu. Wij rijden op stal allemaal met een Hulsebos (8 zadels), ze komen regelmatig langs en we hebben nog nooít problemen gehad. De singels zou ik overigens niet nemen. Die zijn snel kapot.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:17

Ik heb ook een Hulsebos zadel laten maken. Twee weken geleden heb ik hem gekregen en ben er echt superblij mee. Het zit geweldig en mijn paard doet het er super op. Het voordeel bij Hulsebos is dat je het zadel helemaal naar je eigen wensen kan laten maken en er werd bij het aanmeten ook echt gekeken naar hoe het paard beweegt en naar de bouw. Zo is mijn zadel wat breder gemaakt omdat hij bij het lopen veel beweging heeft in zijn rug. Door wat meer ruimte over te laten bij zijn ruggegraat, kan hij veel vrijer bewegen en dat is goed te merken. Hij loopt nu veel ruimer en taktmatiger. Helaas heeft hij daardoor nu wel wat spierpijn, maar met wat tijd komt dat wel weer goed.
Tot nu toe dus alleen maar positieve ervaringen met Hulsebos, met Daaleman heb ik geen ervaring.

Nevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 08:07

Ik heb nu bijna een jaar een Hulsebos zadel. Zit echt helemaal super, en lag ook echt perfect. Hij begint nu alleen al te schuiven op mijn paard! Ga het binnenkort oplaten vullen maar dit laat ik door van Rijs doen aangezien ik daar super ervaringen mee heb en de verhalen in dit topic me een soort afschrikken....

jimaflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:03

Tja, de verhalen over Hulsebos waren mij al jaren bekend en ben daarom vier jaar geleden naar Daaleman gegaan. Daaleman komt heel betrouwbaar en degelijk over maar heeft mij echt slecht geadviseerd. Ik heb een zadel laten maken voor mijn haflinger. Daaleman legt dan een paar zadelbomen op je paard om te kijken welke past. Maar hij dacht: 'haflinger, breedste boom', en keek amper. Ik heb drie jaar met dat zadel gereden. Het gleed van links naar rechts en viel achterover. Vanaf het begin lag het slecht. Ik ben twee keer bij hem terug geweest en twee keer beweerde hij dat goed lag. Omdat het achterover viel heeft hij het wel twee keer opgevuld maar dat hielp eigenlijk niets. Ik moest er van hem maar een bontje of een gelpad onder leggen. Onder een op maat gemaakt zadel, nou ja!

Toen een fysiotherapeut mijn paard behandelde en zei dat het zadel drukte en knelde omdat de boom te breed was, was ik er echt helemaal klaar mee.

Ik ben bij De Heuvelhoeve terecht gekomen en ben daar super geholpen. Zij maakt zelf geen zadels maar verkoopt Engelse kwaliteitszadels van de merken Jaguar en Exselle. Daarnaast heeft ze veel tweedehands zadels van alleen maar goede merken. Het belangrijkste vind ik dat ze verstand heeft van zadels aanmeten. Ze heeft daarvoor een opleiding gevolgd in Engeland aan de Soceity of Master Saddlers. Ze is ruim een uur bezig geweest om te kijken welk zadel nou het beste bij mijn paard past. Daarbij wil ze het paard ook zien lopen met de ruiter erop.
Totaal anders dan Daaleman die in 1 minuut ziet of een zadel past op een stilstaand paard!

Dus als je mij vraagt: Daaleman of Hulsebos, dan zeg ik: Geen van deze twee maar zoek iemand die kwaliteitszadels verkoopt en verstand heeft van zadels aanmeten!

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:10

Snoevie schreef:
wat is de reden dat je wil overstappen van Daaleman naar Hulsebos,Niffie?

Hij ligt prim aop het paard, dat is het niet, maar hij is voor ons te groot aangemeten, waardoor niet echt lekker zit. Wij hebben een tijdje een hulsebos te leen gehad van een vriendin van ons en die zat heerlijk en lag goed. Zij wilde dat zadel verkopen maar vroeg er echt veel en veel te veel voor.

Maar nu ik dit zo allemaal hoor en lees over hulsbos begin ik heel erg te twijfelen. Een vriendin van mij heeft namelijk net een nieuw hulsebos zadel en die moest dus na 10 weken al weer terug om dat het zadel niet goed lag. Het was te breed aangemeten. Dus ik denk dat ik voor een nieuw zadel lekker maar weer daaleman laat komen.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:21

Ben ook echt absoluut niet tevreden over mijn hulsebos !!!!!!!!!!!!

Past niet goed op mijn fjord. Jan is 2 x langsgeweest. 1 x met zijn fysio vriendin. Mijn paard heeft witte haren bij de schoft en keilkussens. Jan zei dat dat kwam omdat de wintervacht brosser is dan een zomervacht en makkelijker kort schuurt. Het zadel lag volgens hem goed. Ik als leek geloofde hem. Heb er nu 2 zadelmakers naar laten kijken en zeiden allebei dat dit zadel nooit verkocht had miogen worden voor mijn paard omdat bij paard een j back rug heeft (bananenrug) en het zadel geschikt is voor een paard met een rechte rug. Daardoor heeft het zadel waar het zwaarste punt zit (waar ik dus zit) geen contact met de rug en alle belasting komt op de schoft en bij de keilkussens.

Puntje bij paaltje ..... ik moet dus een ander zadel want hij kan niet aangepast worden omdat het zadel gewoon technisch niet goed is voor mijn paard. En Hulsebos maar zeggen dat het zadel goed lag.

Voor mij nooit geen Hulsebos meer en zal het ook niemand aanraden. De service en nu blijkt de kundigheid is dus erg slecht.

Ik zou kiezen voor een Daaleman. Zo wie zo betere service.

PS. te koop Hulsebos WB 4 18 inch medium kamer 3 jaar oud, schneider leer
in zeer goede staat. Verleden week weer nagekeken door een goede zadelmaker.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 20:23

Jimaflo... die ervaring heb ik juist niet met de Heuvelhoeve. Zij is nooit meer welkom bij mij.

Hulsebos ben ik ook niet tevreden over. Heb het zadel een half jaar gehad en heb het toen de deur uit gedaan.

Heb nu een Daaleman. Ruim een jaar en ligt nog steeds super. Die heb ik via mijn eigen zadelpasser/maker. En is samen met een veearts en thermografie aangepast op mijn paard. (en ins samenspraak met Daaleman_) Ben superblij met mijn Daaleman.

Maar goed zo heeft iedereen verschillende ervaringen.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:02

Ik heb een daaleman, ben erg erg blij mee!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:32

Bij mij is Ralf geweest van Hulsebos, super zadel en super service en ligt ook super op mn paard. Ik wil echt nooit meer anders! Volgens mij ligt het er ook maar net aan wie er komt hoor!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:45

larixfire schreef:
PS. te koop Hulsebos WB 4 18 inch medium kamer 3 jaar oud, schneider leer
in zeer goede staat. Verleden week weer nagekeken door een goede zadelmaker.

Beetje vreemde opmerking je zal niemand zo'n zadel aanraden maar je gaat hem wel in het zelfde toppic plaatsen.

Nogmaals ik ben super tevrede over mijn Hulsebos en mensen hebben altijd wel wat te zeiken. Gelukkig hebben we niet allemaal hetzelfde zadel anders zou het maar een saaie business worden.