Jong paard: wel of geen bescherming?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lenet1963

Re: Jong paard: wel of geen bescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:35

ik gebruik zelf altijd bescherming beter voorkomen dan genezen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:37

Peesjes, dat was meer omdat ze zo ontstuimig is los in de bak. Ik ben nog op zoek naar achter bewscherming,odmat ze zich heel soms aantikt tot wondjes (bij het gek doen).

Ik vond het ook wel fijn peesjes in het begin van het rijden, omdat ze gewoon niet helemaal stabiel zijn dan, moeite hebben met evenwicht, en zich zo hebben aangetikt. Peesjes zijn niet echt nare dingen om om te doen, zo gepiept, en baat het niet dan schaadt het ook niet (als je ze niet te strak trekt natuurlijk)

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 22:55

Ja, mijn ander paard rijdt ik ook altijd met peesjes. Voor de 3-jarige was ik dus ook sowiezo van plan bescherming aan te doen (titel dus niet echt goed gekozen) maar vroeg mij dan af wat het beste is om aan te doen omdat ik vooral twijfelde tussen peesjes en 3 in 1 beschermers.

sanniekeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:10

Mijn paard heeft ook altijd peesbeschermers en springschoenen om, als hij die niet om heeft trapt hij zijn hoefballen open of zijn ijzers eraf

hvmepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:59

IceEva schreef:
Ik denk dat het wel verstandig is bij een jong paard. Maar goed als ze het niet nodig hebben zou ik het ook niet gebruiken, maar meestal tikken en strijken ze in het begin erg. Lachen
Bandages zou ik echt niet doen, zeker niet bij een jong paard die moet sterke benen krijgen en op zijn eigen benen leren lopen, ook word het erg warm onder de bandage.

het is idd verstandig om peesbeschermers en of strijklappen te gebruiken maar onder peesbeschermers wordt het ook warm net zo warm als onder een bandage want peesbechermers zijn van plastic en neoprene wat niet zo goed ademt

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:30

strijklappen vind ik wel kunnen, want ze strijken nogal eens en het is zonde als ze de kogels kapot maken. Peesbeschermers zie ik eigenlijk het nut niet zoveel van in bij jonge paarden (die niet springen, of dat soort dingen doen). Want zonder die dingen leren ze op hun eigen benen te lopen en dat is natuurlijk veel beter.
Bandages zou ik idd ook niet doen, hebben ze te veel steun aan.

el_elly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:26

springschoenen en peesbeschermers en strijklappen!