beide, heb echt superfijne dekjes ( oa scapa, die ligt super!! en Br event ) maar ook een paar fijne pads ( pufferpad van HH, lekker dik, nog 2 dunne van HH en een Equi-theme pad voor op wedstrijden, ook lekker dik en fijne pasvorm. Heb sinds vandaag een Anky Pad, ben benieuwd hoe die ligt. Maar ook de gewone elite dekjes van HH vind ik fijn en dik genoeg. Het is maar net welke kleur/vorm me aanspreekt op welk moment.
In principe, als je zadel goed ligt en je paard heeft geen gevoelige rug, kun je beter met een dekje rijden dan met een pad, anders vult het te veel op. Mijn ene paard rijd ik dan ook altijd met een dekje, de ander heeft een verleden met rugproblemen en bij haar gebruik ik enkel de originele polypads.
pads absoluut!! ik heb nog 2 gewone dekjes en gebruik ze wel maar haat die lusjes zo! en pads nemen beter en meer vocht op dus daarom gebruik is liever pads. maar als ik een leuk dekje zie hangen laat ik hem niet hangen omdat het geen pad is natuurlijk
Veel liever gewone dekjes. Pads zijn veel te dik, die veranderen te veel aan de ligging van je zadel. Die dunne HH pads gaan nog wel, maar Anky ofzo hoef ik niet. Ik vind dekjes fijner, ze drogen ook nog veel sneller.
Mijn voorkeur gaat toch uit naar pads. Ze zijn dikker en zachter, er kleven veel minder haren aan, ze worden nooit zo nat als gewone dekjes, en drogen veel sneller als ze gewassen zijn. Ook de kleuren blijven langer mooi en pluizr minder snel. En ik vind ze ook leuker liggen dan een gewoon dekje...
Ik heb laatste voor mijn wedstrijd een witte pad gekocht, maar dit was meer omdat ik nu nog een veelzeidigheids zadel heb en binnenkort over wil stappen op een dressuur zadel. Vond het zonde om het dekje dan weer over te hebben. Maar een pad is me zeker wel goed bevallen.
Pads...veel makkelijker je gooit ze er zo op en hoeft geen ingewikkelde lusjes dicht te maken en je kan hem er daarna makkelijk onderweg halen om te drogen Shabrakjes liet ik altijd gewoon onder het zadel zitten
Ik heb één pad en de rest zijn dekjes Ik ben erg tevreden van dekjes en als ik in de ruitershop ben kijk ik eigenlijk ook eerst naar de dekjes dan pas naar de pads, meestal heb ik dan toch een dekje mee
Dekjes. En de dunne versie vanwege eventuele onderleggers. Heb ook pads (overigens van HH, dus met kleine lusjes) en die vind ik ook erg fijn. Al vind ik de dunne dekjes toch het fijnst om te gebruiken
Mijn voorkeur gaat ook uit naar pads,ze zitten erg fijn.Maar dekjes vind ik ook wel gemakelijk.Als ik een mooi dekje zie liggen in de winkel ga ik het dus ook zeker niet laten liggen omdat het geen pad is.