Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marigold schreef:over het tuig kan ik kort zijn, ik rijd bijna altijd zonder zadel.
het zadel dat ik heb ligt niet geweldig, dus daar moet ik mee bezig, maar het gedrag vertoont ze dus met, en zonder zadel.
ik denk dat ik pas drie keer mét zadel heb gereden.
het probleem is niet (volgens mij) dat ze het hoofd niet laag wil houden, ik rijd met losse teugel, en nodig haar uit haar hoofd laag te houden om de rugspieren te laten werken.
dat doet ze goed, en ze briest er ook bij, dus ontspanning toch?
probleem is gewoon dat ze soms opeens niet reageert op teugel of beenhulpen, en haar hals gewoon vast lijkt te houden ofzo, en dan heeft ze haar hoofd ook hoger dan wanneer ze ontspannen loopt, ze wordt dan gewoon een spierbundel in verzet. zegmaar.
les zou idd heel fijn zijn maar moet ik echt ff wachten tot het veulen er af is.
Marigold schreef:ja maar ja, pijn van wat he.
het zou wel kunnen dat ze vast zit hoor, ze is totaal niet in vorm, maar wel 'toevallig' dat ze dan steeds net pijn heeft als we langs het hek gaan, waar ze wil (en gaat) parkeren snap je?
kinuh schreef:Marigold schreef:ja maar ja, pijn van wat he.
het zou wel kunnen dat ze vast zit hoor, ze is totaal niet in vorm, maar wel 'toevallig' dat ze dan steeds net pijn heeft als we langs het hek gaan, waar ze wil (en gaat) parkeren snap je?
Misschien gaat ze zich daar juist wel zo opkroppen omdat ze aanvoelt dat jij al denkt dat het daar fout kan gaan? Of misschien denk jij al hier gaat ze omhoog komen, ga je onbewust anders zitten en komt ze hierdoor omhoog?