zadelperiekelen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saden

Re: zadelperiekelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:14

@ Mistral
Ja ik weet het. Ik heb 8 weken op mijn zadel mogen wachten. Maar dan heb je ook wat!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:16

Sorry, maar dit heeft te maken met kunnen plannen of niet...
Normaal ben je je zadel een week kwijt , langer niet..

8 weken ... Gestoord

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:24

Citaat:
(ik heb trouwens een zadel van Lemetex, op 4 verschillende paardenruggen ligt ie gewoon perfect!)

Hoe kan dat in hemelsnaam??? Ik snap niet hoe 1 zadel op vier verschillende ruggen goed kan passen, aangezien je zadel zich niet automatisch aan kan passen (of heb ik die technologie gemist Dromen ) je paarden zijn gewoon verschrikkelijk meegaand dat ze dat pikken.....

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:24

@ topic starter: www.kerry-sharp.nl fysiotherapeut die ook aan zadelpassen doet. Hij zal je precies vertellen waar het zadel niet goed zit (door de spieren te bekijken en bevoelen) en door zijn ervaring als zadelpasser kunnen vertellen wat voor zadel je wel nodig hebt.

succes!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 08:39

naar van Triest in Meppel of naar Kootstra in Groningen. Wie heeft welke voordelen?

Die Kerry Sharp, waar zit die? Kan het zo op de site niet vinden. Wat kost een behandeling ongeveer? Moet je het paard dan niet langdurig hebben doorgereden met het desbetreffende zadel? Ik heb nu 5 keer gereden met het Hulsebos en heb niet de behoefte het nog vaker te doen.. Bloos
Ik denk niet dat ik wil dat andere zadelmakers mijn Hulsebos gaan vermaken om hem passend te maken. Geef me dan maar een Stubben, een KN of een Passier...
Er staan mij teveel z.g.a.n. Hulsebos zadels op marktplaats.. Bloos

Een leerling had trouwens binnen 2 weken een passend zadel bij Kootstra weg. Op zowel mijn 1e als 2e Hulseboszadel zat uiteindelijk een levertijd van dik 5 maand . Boos!
Dat is weer iets anders als 8 weken...

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:21

Ik had wel pech toen ik een zadel gekocht had. Hij moest namelijk eerszt zadels bestellen. En darom mocht ik wachten. was ik twee uur eerdr geweest had hi9j er nog een liggen.Het nadeel van kootstra is wel dat je er heen moet met je paard(lekker parkeren midden in de stad) of je moet hem ophalen om naar je paard toe te gaan. Maar hij vult je zadel wel aldoor weeer op. zolang je de eerste eigenaar bent van het zadel.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 09:29

Dat vind ik niet echt een nadeel saden. Nu is het zo dat als ik Hulsebos bel, ze wel komen, maar wanneer....
Ookal moet ik naar Groningen, ik kan wel gaan als het moet. Het bijstellen en bijvullen als service bij Kootstra vind ik wel super, dat zie je volgens mij niet bij veel. Knipoog

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:38

trisca schreef:
naar van Triest in Meppel of naar Kootstra in Groningen. Wie heeft welke voordelen?

Ik denk niet dat ik wil dat andere zadelmakers mijn Hulsebos gaan vermaken om hem passend te maken. Geef me dan maar een Stubben, een KN of een Passier...
Er staan mij teveel z.g.a.n. Hulsebos zadels op marktplaats.. Bloos

de keus van welke zadelmaker ligt bij jezelf Knipoog

Van Triest doet alle zadels en zal je , als je dat wilt tekst en uitleg geven,wat vakmanschap eigenlijk inhoudt...

succes!

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:06

Trisca dat ben ik met je eens. Als je vervoer hebt is het inderdaad niet lastig. Maar wij hebben een tijdje zonder goede auto gezeten en dan moets ik steeds mijn vader vragen. Dan is het wel lastig.

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:33

Citaat:
Die Kerry Sharp, waar zit die? Kan het zo op de site niet vinden. Wat kost een behandeling ongeveer? Moet je het paard dan niet langdurig hebben doorgereden met het desbetreffende zadel? Ik heb nu 5 keer gereden met het Hulsebos en heb niet de behoefte het nog vaker te doen..

Kerry zit in Austerlitz, maar komt bij de mensen thuis. Hij vraagt dan benzinekosten en een behandeling zit geloof ik op 30 euro per uur...maar pin me daar niet aan vast.

Omdat hij combi fysiotherapeut/zadelpasser is heeft hij veel verstand van de anatomie van het paard en zadels dus kan je wel vertellen waar het zadel niet goed zit zonder dat het paard echt pijn ervan hoeft te hebben. Hij ziet zo wel waar het zadel drukt op het paard, daar hoeft een paard niet echt heel erg last voor te hebben. Hij past mijn zadel ook gelijk aan zonder dat Magic al doorgereden is.

Als je hem belt, hij spreekt wel engels.....dan ben je voorbereid, hihi

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:51

Hoi,

Mijn zus heeft een Hulsebos gehad, op maat gemaakt dus, maar daar bleven ook problemen. Ze heeft er iemand bij gehaald die eerst het hele paard bekijkt en daarna kijkt of het zadel daar bij past. Daaruit bleek dat het Hulsebos zadel totaal niet geschikt was!!!
Uiteindelijk is er een tweedehands KN dressuurzadel aangeschaft, dat iets vermaakt is. Dat ligt perfect.

Uiteindelijk is het Hulsebos zadel naar het paard gegaan waar ik op rijd. We zijn naar dezelfde zadelpas service gegaan om het na te laten kijken en ook dit zadel is uiteindelijk totaal verbouwd en ligt nu perfect.
bij ons op stal komt deze service nu bij meerdere paarden. ik vind het een aanrader.
ik ga gelijk even op zoek naar het adres!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:17

ja, gevonden.
kijk even op www.de-heuvelhoeve.nl
degene die de heuvelhoeve runt, Ellis, komt langs. althans, dat deed ze bij ons in driebergen. het koste overigens wel wat, maar ons paard is er echt beter van geworden.

als ik je verhaal zo lees, heeft jouw paard er echt last van en lijkt het toch echt aan het zadel te liggen. goed van je dat je een fysio hebt geraadpleegd.

veel succes ermee!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:42

Gerrie schreef:
Sorry, maar dit heeft te maken met kunnen plannen of niet...
Normaal ben je je zadel een week kwijt , langer niet..

8 weken ... Gestoord

Pardon? Die man heeft en een winkel daarnaast een hele grote klantenkring. Hij staat altijd al weken vol gepland. Dat is niet omdat hij niet kan plannen, dat is omdat hij vakwerk afleverd en aangezien hij dit alleen doen moet je langer wachten op je zadel. Ik wacht liever 8 weken dan zo'n prutser als Hulsebosch erbij te halen Knipoog

Maar goed sommige mensen weten nou eenmaal niet beter zullen we het daar maar op houden? Haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:01

Ik haal alleen maar aan dat je ook als je een grote klantenkring hebt, een x-aantal zadels per week klaar kunt maken.
En dat is imo plannen...

Niet meer , niet minder

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 22:53

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen duurt het langer als je daar een zadel besteld. Als je het zadel eenmaal hebt dan is het aanpassen nog geen week. Ik breng altijd dinsdags mijn zadel heen en kan deze vrijdags op zaterdags weer ophalen.

Maar goed de beste stuurlui staan aan wal...

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 08:45

ik heb gister de toezegging gekregen dat ik mijn geld terug krijg. Wel heel erg netjes vind ik.

De levertijd bij Kootstra ligt eraan of hij het betreffende zadel op vooraad heeft. Ik heb hier in de buurt erg veel positieve berichten gehoord over Kootstra. Hoe zijn de kosten bij van Triest voor het bijvullen en op maat maken van zadels?
Ik ben wel van plan daar een nieuw zadel te kopen dan. Knipoog

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:42

MISTRAL94 schreef:
Zoals je hierboven hebt kunnen lezen duurt het langer als je daar een zadel besteld. Als je het zadel eenmaal hebt dan is het aanpassen nog geen week. Ik breng altijd dinsdags mijn zadel heen en kan deze vrijdags op zaterdags weer ophalen.

Maar goed de beste stuurlui staan aan wal...

Hoe kun je dat nu beweren??

Je kent me niet eens Verward

@Trisca, van Triest hersteld alle merken zadels , hij verkoopt ze niet!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:48

Misschien kun je voor een uurtje een barefoot zadel van iemand lenen? Deze moeten in principe altijd passen en zo kun je er dus heel goed achter komen of het probleem aan het hulsebos zadel ligt of aan uberhaupt een zadel op haar rug. Dan weet je misschien al wat beter in welke hoek je het moet gaan zoeken.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 19:01

daarom kies ik toch voor Kootstra Gerrie. Ik heb wel een stubben, maar die past mooi op mijn andere paard. Ik heb dus een nieuw zadel nodig.
Morgenochtend ga ik naar Kootstra met de merrie.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:36

Misschien kom ik je nog tegen daar want ik moet mijn zadels even ruilen. De ene heeft hij van de week opgevuld en de andere is volgende week aan de beurt.
Voor welk type ga je?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:44

heb het allemaal niet gelezen, maar is het zadel niet te klein voor jou? Ik heb tijd gereden met een zadel, dat ook niet lekker lag op het paard. Hetzelfde zadel (maar stiekem wel een maatje groter) van mijn instructrice zorgde voor geen enkel probleem. Verder was het zadel aan de onderkant hetzelfde. De bovenkant maakte dat ik met mijn gewicht bij zijn nieren zat, omdat ik niet het diepste punt van het zadel benutte.
Je zegt dat hij het aan de longe wel goed deed, dat geeft mij een aanwijzing dat dit mij meer logisch lijkt...

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 12:54

ik heb vanmorgen een Stubben Maestoso gekocht bij Kootstra. Ik heb je volgens mij inderdaad gezien saden Clown
Het zadel was niet te klein. Heb nu gewoon weer een 17,5. Moest ook geen 18 hebben volgens Kootstra.

Nu weer afwachtten Knipoog

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:02

Meen je dat trisca? Heb ik je gezien?
Hoelang moet je nu wachten?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 14:10

dan was het vast iemand anders die dit topic ook kent Clown .
Kootstra had het over 3 weken.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:17

Het klopt wel hoor.
Ik ga morgen mijn zadel weer gebruiken. Ik had vandaag geen tijd meer. Ik hoop dat hij van mijn andere zadel ook iets kan maken. Dat is nmelijk een rossner. Ik heb geen geld voor twee stubbens voor een paard.