mond niet open willen doen....ander bit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: mond niet open willen doen....ander bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:11

Antheman schreef:
of doe eens gek, en doe het zonder bit.

Doe ik ook als ik lekker buiten ga rijden, maar dressuurmatig trainen en wedstrijd rijden gaat niet zonder!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:13

ellepel schreef:
t is gewoon vervelend, hij houd zijn kaken zo stijf op elkaar he??
nadeel van ijzer is dan ook weer dat je zo tegen zijn tanden zit te drukken.
rubber lijkt me dan ook nog weer zachter.

Bit tegen de tanden kan erg zeer doen. Duim in de mondspleet in de hoek van de mond, even met je duim op de lagen duwen, en het bit zit er zo in.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:14

daffodil schreef:
Antheman schreef:
of doe eens gek, en doe het zonder bit.

Doe ik ook als ik lekker buiten ga rijden, maar dressuurmatig trainen en wedstrijd rijden gaat niet zonder!

dat weet ik, maar het ging hier om de shet Haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:43

Cassidy schreef:

Bit tegen de tanden kan erg zeer doen. Duim in de mondspleet in de hoek van de mond, even met je duim op de lagen duwen, en het bit zit er zo in.

Jij mag dat echt bij mijn paard komen proberen maar ik geef je op een briefje dat ie zijn mond gewoon niet opendoet en er tegelijkertijd bij gaat staan kijken van Jij bent gek, daar trappen we dus niet in! Daarnaast, op die manier dwing je m om zijn mond open te doen (vooropgesteld dat dat je lukt) en ik wil dat ie t zelf doet, dus dan met een snoepje en dat werkt gewoon goed, geen stress, geen discussies en gewoon happen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 11:49

Citaat:

zowiezo leuk die opmerking,want die was al gegeven en daar had ik ook al antwoord op gegeven.
nee dat werkt bij hem dus niet, mijn duinpje is niet zo sterk als hij met zijn kaken is Tong uitsteken

hij wil dat bit niet in,het zit hem niet lekker dus werkt hij niet mee.

ik heb vandaag lekker veel tijd,dus gaat er zo een potje honing mee, en es kijken wat we bereiken kunnen als ik dat rubber bitje wat duidelijk wel beter past erin hang...

en nog even voor alle duidelijkheid..nee t is niet mijn dier, maar als ik die mensen kan helpen zodat meneer weer netjes zijn mond opendoet en het bit aanneemt dan mag ik er alles mee doen... Knipoog

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:53

Ik geef overigens meestal een klontje suiker, doet wonderen....makkelijker te geven en mee te nemen dan honing!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 11:56

ja nou......
dat klontje suiker heb ik afgelopen zondag geprobeerd, maar dat werkt niet handig,want ook al maak je het bit of je hand even een beetje nat,dat suiker valt er vanaf....

straks beetje honing aan het bit smeren, en ik houd het hem eerst es voor om te kijken of ie wel honing lust Clown

ik kan wel foto maken als t een beetje wil,dan kun je misschien hoe dat bit nou in zijn mond zit?

zo'n verschil met mijn eigen pony..die houd je het bit voor en hij pakt hem gewoon zelf al aan.
soms pakt hij zelfs het bakstuk in zijn mond hahaah die vind t allemaal prima Haha!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:14

een te dik bit doet ook zeer in de mond.

ook al zie je het niet