RodeoStez schreef:Is ook een niet akelig bit:@Tinkerloos... Wat is dat in hemelsnaam voor martelwerktuig? Heb geen flauw idee wat het is namelijk.. Klinkt alleen nie fijn!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RodeoStez schreef:Is ook een niet akelig bit:@Tinkerloos... Wat is dat in hemelsnaam voor martelwerktuig? Heb geen flauw idee wat het is namelijk.. Klinkt alleen nie fijn!
Miss_Maya schreef:Ik ken een paard wat dat ook doet .
En als je voelt en weet dat hij het bit gaat nemen stuur je hem gewoon richtingen de bakrand dat hij ergens tegenoploopt . Hij zal het nog een paar keer doen maar zo leren ze het rapper af .
Wel zorgen dat het niet TE gevaarlijk word
Lenneke_ schreef:Jullie hebben duidelijk een stapje overgeslagen met rijden.
Hoe moet een paard nou snappen dat hij moet stoppen als je aan de teugels trekt als hem dat niet geleerd is? Paarden gaan van nature altijd tegen druk in.
zoals ik al zei, paard kent de basis, is ook noit geen probleem geweest allemaal, maar nu heeft ze dus wel zo'n fase waarin ze tegndraads is.
Maar omdat je niet de moeite wil nemen om dit via grondwerk (leren te wijken voor druk) op te lossen zou ik er maar gewoon een heel scherp bit inhangen, het liefst met alle soorten hulpteugels die er zijn en dan maar flink trekken, zodat die knol leert wie de baas is
lonnie schreef:Miss_Maya schreef:Ik ken een paard wat dat ook doet .
En als je voelt en weet dat hij het bit gaat nemen stuur je hem gewoon richtingen de bakrand dat hij ergens tegenoploopt . Hij zal het nog een paar keer doen maar zo leren ze het rapper af .
Wel zorgen dat het niet TE gevaarlijk word
en dat wordt het dus wel als ik bv buiten rijd en niet kan stoppen om over te steken of haar kan afremmen als ze schrikt.
@tinkerloos ik ben echt niet voor "martelwerktuigen" oid, en zou er ook nooit zo'n bit ingooien want dat is wel heel drastisch, maar normaal aan het halster meelopen is ze soms al niet te stoppen (paard heeft ook een dominantieprobleem waar wehard mee an het werk zijn) dus zonder bit gaat het al helemaal deverkeerde kant op
Jasia schreef:Als het paard dominant is, raad ik je toch echt wel grondwerk aan!
En buiten rijden..? Sorry maar waar praat je over? Als je het beestje in de bak nog niet aan kan, waarom zou je dan al buiten gaan rijden..? Ik zou eerst zorgen dat hij/zij beter luisterd naar je hulpen en dan pas kan je gaan denken over naar buiten gaan..
Jasia schreef:Als het paard dominant is, raad ik je toch echt wel grondwerk aan!
En buiten rijden..? Sorry maar waar praat je over? Als je het beestje in de bak nog niet aan kan, waarom zou je dan al buiten gaan rijden..? Ik zou eerst zorgen dat hij/zij beter luisterd naar je hulpen en dan pas kan je gaan denken over naar buiten gaan..![]()
Lenneke_ schreef:Jasia schreef:Als het paard dominant is, raad ik je toch echt wel grondwerk aan!
En buiten rijden..? Sorry maar waar praat je over? Als je het beestje in de bak nog niet aan kan, waarom zou je dan al buiten gaan rijden..? Ik zou eerst zorgen dat hij/zij beter luisterd naar je hulpen en dan pas kan je gaan denken over naar buiten gaan..![]()
Of beter gezegt: jij naar je paard luisterd. Die heeft je waarschijnlijk heel veel te vertellen als ik dit allemaal zo lees
lonnie schreef:Kijk,dat laatste is dus niet zo..@tinkerloos ik ben echt niet voor "martelwerktuigen" oid, en zou er ook nooit zo'n bit ingooien want dat is wel heel drastisch, maar normaal aan het halster meelopen is ze soms al niet te stoppen (paard heeft ook een dominantieprobleem waar wehard mee an het werk zijn) dus zonder bit gaat het al helemaal deverkeerde kant op
lonnie schreef:pff wat een reacties typ me hier de pleuris, maar om het kort even samen te vatten wat mijn bedoeling nu precies is:
Ik rijd al jaren lekker met mijn paard, noiot geen problemen zoals dit gehad. Is altijd braaf geweest in de bak en buiten. Nu gaat ze dus alleen maar hard. Niet echt fijn. Natuurlijk ben ik naast het rijden bezig om haar even weer terug op te voeden om het zo te noemen, maar ik wil dat ik ook gewoon weer terugkan naar het rijden zoals het was, snapje. oordat ze die basis van het grondwerk zoals jullie dat nomen allang kent, maar nu net doet alsof ze dat niet doet, is het extra lastig. ze weet best hoe het moet maar doet het gewoon niet nu. Wat ik wil is zonder hulpteugels, getrek en extreme bitten gewoon weer lekker rijden