Wat vinden jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wat vinden jullie het belangrijkst betreffende zadelmaker of zadelpasservice?

Prijs
6 (4%)
Snelheid van leveren
1 (0%)
Kwaliteit
37 (26%)
Vakmanschap en kennis
58 (41%)
Afstand
Geen stemmen
Combinatie winkel werkplaats
Geen stemmen
Voorlichting
4 (2%)
Ruime keuze uit fabrieks zadels
3 (2%)
Maatwerk zadels op ruiter of paard gemaakt
20 (14%)
Zadelcorrecties op stal uitgevoerd
11 (7%)

Totaal aantal stemmen: 140

Precious20

Re: Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:58

harnessmaker schreef:
Gelukkig is België geen wereldreis....

Wat beterft het zadel: Als de boom inderdaad past is er erg veel mogelijk wat aanpassen van kussens betreft.
Maar laat dit wel doen door iemand die eerst bij je paard komt kijken of ter plaatse werkt....
Het is o zo belangrijk dat je zadel past, een zadel wegbrengen om te vullen is echt een slechte zaak en zou niet moeten/mogen voorkomen.

Hier heb je groot gelijk in!!! Ik was trws helemaal niet van plan om mijn zadel zomaar weg te brengen, maar ik wou jou eerder eens laten langskomen Knipoog als je nog eens in België bent! Maar eerst moet ik mijn zadel nog inrijden.
Het zit het dan eigenlijk met singelstoten? Kan je die van een fabriekszadel ook nog zonder problemen aanpassen zodat je bijv. van een v-systeem naar een gewoon singelsysteem kan gaan.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:16

Micha schreef:

Nog even iets anders... Beste Ankem; bij het aanmeten van het zadel met de speciale wrongen hebben ze toen ook alle maten van jou opgenomen?? Dat is namelijk een minimaal vereiste bij het aanmeten van een zadel aangaande de ruiter evenals foto's van de ruiter...

Nee, ik heb wel mijn wensen e.d. aangegeven. Ik heb gereden op een testzadel, waarop ik erg wiebelig zat. Ik weet dit eerst aan het feit dat ik moest wennen aan het zadel. Nu zakken mijn benen telkens in een stoelzit, maar ik zit verder goed rechtop. Toen ik van de week een keer een boomloos probeerde op mijn merrie, kon gelijk prima zitten. Met boomloos heb je helemaal geen steun. Dus kan zeker wel een onafhankelijke zit aannemen.
Goede wrongen zijn voor mij belangrijk, want heb een beperking aan mijn rechterbeen, die kan ik door verminderd gevoel en besturing minder goed op zijn plaats houden. (ook gemeld). Ik vind het wel fijn dat er een oplossing wordt gezocht in het passen van nieuwe zadels. Ik hoop dat er iets voor mijn paardje bij zit, want ze loopt onder dit zadel echt niet lekker.
Hier drukt het
Afbeelding
en heeft ze nu 2 kuilen ontwikkelt naast dr schoft, die ze niet had.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 20:20

Dat is duidelijk een teken dat de boom te klein is!
Waarschijlijk had je paard al niet al te veel bespiering, klopt dat?
Als dat het geval is kan ik jullie ook nog uitleggen waarom mijn conclusie.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 20:23

[quote="Precious20
Het zit het dan eigenlijk met singelstoten? Kan je die van een fabriekszadel ook nog zonder problemen aanpassen zodat je bijv. van een v-systeem naar een gewoon singelsysteem kan gaan.
[/quote]

Geen probleem hoor, al zijn er altijd uitzonderingen natuurlijk.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:26

Dat klopt, paard was niet heel erg bespierd (ondanks dat ze L2 +14 heeft gelopen en 9 jr is). Nu nog steeds niet. Ik rijd haar voorwaarts neerwaarts, maar ze weigert dat laatste knikje naar beneden te doen. Ze heeft ook last van dr rug. Ik denk dat dat komt, omdat het zadel drukt op die schouderspier, die verder de rug op loopt.
Ze heeft al boommaat 5.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:45

Ik heb voor Vakmanschap en kennis & Zadelcorrecties op stal uitgevoerd gekozen.

De eerste voornamelijk omdat kwaliteit en voorlichting daarop volgen. Of beter gezegt daarop logischerwijs zouden kunnen volgen. Vakmanschap en kennis hoeven eigenlijk niet te zeggen dat persoon in kwestie ook daadwerkelijk in staat is het uit te voeren.

Zadelcorrecties op stal uitgevoerd heb ik gekozen omdat je met je eigen ogen kunt zien of betreffende zadelmaker naar jouw wensen werkt.
Uiteraard weten de meeste mensen niet hoe dingen exact zouden moeten gebeuren (dan zou je het zelf ook wel kunnen) maar zoals het opvullen, wordt er in de kussens gesneden of worden de kussens van het zadel afgehaald?
Dingen die toch vrij bepalend kunnen zijn over de werkwijze van de zadelmaker.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:33

Ik heb gekozen voor vakmanschap en kwaliteit.
Als je er alles aan doet om je paard in vorm te hebben en ermee te kunnen werken, kun je niet hebben dat anderen onprofessioneel bezig zijn bij het aanmeten van een zadel.
Om dezelfde reden is de kwaliteit belangrijk.

Bij de mensen die recentelijk een zadel hebben gekocht dat niet goed past door fouten bij het aanmeten, ben ik bereid de omstandigheden onder de loep te nemen en van advies te voorzien mbt eventuele juridische complicaties.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:10

Micha schreef:
__KELLY schreef:
Ik vind ben ook helemaal klaar met dat zadel gedoe
je laat een proffesioneel iemand komen waarvan je denkt die er verstand van heeft, hartstikke duur zadel gekocht zit hij niet goed op mn pony, Bel ik ze op jaa we komen wel langs als we in de buurt zijn. Ze zijn nogsteeds niet gekomen. ben gewoon echt boos. en wat te doen ? ben gewoon mn geld kwijt voor een zadel waar ik niks aan heb Lachen

Geef eens alsjeblieft iets meer toelichting hierop wat is bijvoorbeeld professioneel enz.. wie wat waar dus eigenlijk. Zo kan ik (en met mij anderen) er toch bijna niet op reageren Pling

Proffeccioneel is iemand die aan huis komt en zadels past en er verstand van heeft en die ook kijkt of het zadel echt past
en dat neem je dan ook aan als iemand die dan komt echt zegt dat dat het een goed zadel is en naar wensen van mij is en naar wensen van mijn pony. Maar mijn zadel begon naar voren te schuiven dus hebben we hun gebeld en zij zouden weer langskomen om er een oplossing voor bedenken zodat hij wel past of inruilen. Maar tot heden zijn ze nog niet gekomen.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:13

Ik heb gekozen voor Vakmanschap & Kennis en Kwaliteit.
Morgen komt bij mij de zadelmaker om een nieuw zadel voor mijn paard te passen. Ik heb eerst gekeken wat ik mooi vond, fijn vond rijden (zadels van stalgenoten geprobeerd), past bij mij en mijn minder punten met rijden Knipoog. Toen her en der info gevraagd voor een goeie zadelmaker. En bij toeval ben ik uitgekomen op dezelfde zadelmaker als een stalgenootje van me heeft. Ik had hem al eens ontmoet op stal en zij was zeer te spreken over hem en zijn werk/service, maar ik wilde niet zonder eigen onderzoek op haar mening afgaan. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat morgen, maar ik heb er alle vertrouwen in.