Döbert hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marloezzke

Re: Döbert hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:22

bij de ruitersportzaak waar ik werk kun je ook op maat bestelllen.

dobert is ongeveer de zelfde kwaliteit als stubben ja, tenminte als je de classic hebt.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:17

Ik vind Dobert hoofdstellen zeer fijn in gebruik en zeker van goede kwaliteit. Die van mij ziet er, na 1.5 jaar gebruik en gewoon onderhoud, nog uit als nieuw. (Mijn moeder vroeg laatst al argwanend of ik alweer een nieuw hoofdstel had gekocht Haha! )

Ik heb geen ervaring met op maat gemaakte Doberts, maar het staat wel op mijn verlanglijstje Ja

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:21

Ik heb een gewone dobert strens gehad en deze begon er snel uit te rekken en tsja vaal te worden (bedoel ik slap leer mee met kleine gaatjes en mindere zwarte kleur).
Zelfs de gespen van mn kopstuk zijn de pinnetjes van verbogen! Deze durf ik dus niet meer los te maken (gebruik het hoofdstel als trainingshoofdstel).
Heb nu een passier gemini en ben super tevreden! (maar die is nog maar 3-4mnd oud)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:46

je bent de eerste die minder positief bent Haha!
maar dat is ook wel eens goed te horen!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:12

Wanja schreef:
Ik ben op zoek naar een nieuw hoofdstel en vandaag kwam ik op de site van Döbert. Daar kun je zelf je hoofdstel samenstellen. Het gaat om een hoofdstel met extra brede gecombineerde aansnoerneusriem, blinde sluitingen en gespen in de kleur messing en een bewerkte frontriem naar keuze. Weet iemand hoeveel het kost om zo'n hoofdstel te laten maken? Dat is namelijk het enige wat er niet bij staat Knipoog

Die van mij was in de 300 euro Bloos

Afbeelding

Afbeelding

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:13

Mijne heeft dus een brede neusriem, aan 1 kant blinde gespen, hoofdstel is gebombeerd en heb een dobert frontriem laten aanpassen zodat ie o een dubbel kopstuk pastte

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:56

Die neusriem van jou is 5cm. hé? Ik heb toch maar gekozen voor 3cm, deze vond ik zo breed lijken Bloos , maar op jouw foto's valt het wel mee Haha!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 17:26

Ja als je um op internet ziet lijkt ie echt enorm, maar zodra je um bij een paard om hebt dan valt het heel erg mee hoor Haha!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:11

en dan had moreno niet eens een groot hoofd!!

marloes heb jou even gepbt