Welke bandages nemen fleece of elastisch????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skitter

Re: Welke bandages nemen fleece of elastisch????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:00

Ik gebruik zelf alleen fleece, en ook alleen in combinatie met Eskadron onderlappen. Zo wordt de druk veel beter verdeeld, en glijden ze niet.
@ biancanij:Bandages geven echt 0,000000% steun! Echt helemaal niets! En dat is maar goed ook!
Om Elastisch bandages loop ik met een grote boog heen.....

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:09

@ biancanij:Bandages geven echt 0,000000% steun! Echt helemaal niets! En dat is maar goed ook!
Om Elastisch bandages loop ik met een grote boog heen..... [/quote]

Als ze geen steun geven waarom gebruik jij ze dan?? Kun je dan niet beter peesbeschermers gebruiken?
Als jij verband om je been doet dat geeft toch ook steun? Of zie ik het nou helemaal verkeerd. Dat is trouwens wel wat ze mij op school en stage altijd hebben geleerd.

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:16

Heey

ik heb even een rare vraag tussendoor..

waar zijn bandages nou precies voor, want zo te zien dus niet voor de ondersteuning..

Ik vind trouwens elastische makkelijker omdoen, fleece zijn zo dik en glad, maar wel beter misschien...

xxx

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:21

Ik vind elastische bandages echt helemaal niks.. Geef mij dan maar fleece. Al rijdt ik zelf niet zo heel erg vaak met bandages.
@Smartiej: Weetje, ik heb geen idee Clown Nou heb ik natuurlijk wel een mening, maar er zijn zoveel verschillende discussies over bandages. Ik denk zeker wel dat het lichte steun geeft, maar dat een peesbeschermer gewoon veel beter beschermd. Maar ik heb me er eigenlijk nooit echt in verdiept Vork

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:04

Als je een beetje goed kan bandageren is Elastisch niet zo'nh groot probleem maar Bij Elastische bandages kan je veel sneller wat fout doen als bij fleece de kans dat je ze te strak doet is veel groter.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 09:24

Kan je aanraden alleen bandages te gebruiken als je écht kunt bandageren.

Zoals hier boven beschreven..............het heeft geen nut! Het ziet er prachtig uit dat zeker, maar het biedt geen ondersteuning.

Ik gebruik ze bijv wanneer mijn paard een wondje aan het been heeft en de beschermer te ruw is op dat moment.
Ook wanneer ik ga lessen in de bak bij onze instructeur. De bak is best zwaar en er zitten van die fleece frummels doorheen. Deze zakken tijdens het rijden in de beschermers.

Maar eigenlijk is er geen goede reden voor bandages, behalve dat het mooi is.

Elastische bandages...............LATEN LIGGEN!

Plaats anders eens een foto van je paardebeen met bandage, ben benieuwd hoe dat er uit ziet.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 09:26

ik ga mee met dimple, als je nooit hebt geleerd te bandageren hebben bandages alleen maar nadelen. Als je ze dan toch wilt gebruiken en je kan bandageren zou ik de fleece bandages nemen en al helemaal geen elastische.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:01

Persoonlijk zou ik voor fleece bandages gaan, aangezien je deze veel makkelijker omlegt dan elastische Ja Daarnaast moet je bij elastische onderlappen gebruiken Vork

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:11

Wow wat een haat tegen elastische bandages hier Verward

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:13

Bandages? Waarom.. neem gewoon geen bandages..

Ze hebben toch geen nut behalfe dat het er wel leuk uitziet.
Kan je beter voor peesbeschermers gaan.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:39

Is er eigenlijk nog een verschil tussen onderlappen?
Want ik heb Eskadron onderlappen gezien van badstof, en vroeg me daarom af of er nog verschil inzit, of je gewoon elke soort onderlappen kan gebruiken?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:27

Qimm schreef:
Wow wat een haat tegen elastische bandages hier Verward

Daar kan je heel snel mis mee gaan omdat het elastiek is. Het is zo dat elke keer dat jij de bandage om het been wikkelt je de pees evt scheef kan trekken. Dan nog te denken aan het té los of té strak.
Zeker met elastische bandages ga je heel snel de fout in!

LadyDana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:59

Daarom moet je bij elastische er altijd onderlappen onder doen. Op school moesten we altijd met wollen lappen bandageren omdat dit de druk beter zou verdelen en wol neemt vocht heel mooi op en daardoor blijft het been droog. Cool

Ik vind dat je alleen moet bandageren als je ook daadwerkelijk kan. Als je maar wat doet dat breng je schade aan. Dat geldt voor zowel de fleece als de elastische.

Gebruik gewoon lekker peesbeschermers. Die geven daadwerkelijk bescherming. Bandages geen enkele. Die zijn eigenlijk alleen maar voor de show. Hyper! Cool

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:21

biancanij schreef:
Als ze geen steun geven waarom gebruik jij ze dan?? Kun je dan niet beter peesbeschermers gebruiken?
Als jij verband om je been doet dat geeft toch ook steun? Of zie ik het nou helemaal verkeerd. Dat is trouwens wel wat ze mij op school en stage altijd hebben geleerd.

Omdat ik het juist fijn vindt dat ze geen steun geven...dat wil ik niet! Paardjes moeten op hun eigen beentjes lopen!

Jou been en je paard zijn pezen zijn niet met elkaar te vergelijken...ik weet niet wat voor school of stages jij hebt...Lips are sealed

@Ronnie;
Iedereen moet toch zelf weten wat ze gebruiken en wat niet?
Ik heb mijn redenen om bandages te gebruiken ipv peesbeschermers. En ja, ik kan bandageren, dus doe ik mijn paardjes geen kwaad...
@LadyDana;
Ik gebruik bandages juist omdat ze een minimale bescherming bieden en geen steun. Mijn paardjes moeten geen watjes worden. Ze kunnen tegen een stootje, en leren dan ze hun benen maar moeten optillen.
Wel moet ik zeggen dat ik er niet mee spring of zo hoor, ik ben een dresuur muts.
Maar show? Er kijkt nooit iemand naar me, dus ik zou niet weten voor ik het moet dan dan mezelf en mijn paardjes..

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:11

Dan vind ik het dom dat je ze nog gebruikt als je erzo over denkt. Doe dan gewoon peesbeschermers om die geven geen steun en beschermen tenminste als een paard zich per ongeluk een keer aanstoot. Dan heb je tenmiste minder kans op een peesklap.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:15

Ik heb fleece, katoen en Elastische en persoonlijk werk ik het liefst met elastische... (met goede onderlappen en ik heb leren bandageren van een instructeur Nagelbijten / Gniffelen )

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 00:10

ik vind acryl het fijnst, fleece is altijd zo dik. Ik heb ook van die bandages waar de onderlappen al aan vast zitten en dan de rest elastisch is Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 08:13

biancanij schreef:
Dan vind ik het dom dat je ze nog gebruikt als je erzo over denkt. Doe dan gewoon peesbeschermers om die geven geen steun en beschermen tenminste als een paard zich per ongeluk een keer aanstoot. Dan heb je tenmiste minder kans op een peesklap.

Dat is jouw mening, en nee ik ga niet 'gewoon peesbeschermers gebruiken' .
Ik zie wel de voordelen van bandages, en ik weet dat is correct kan bandageren. Dus kwaad doet het niet. Lachen

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:11

Wat vind jij er de voordelen van dan??

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:20

Voor mij alleen fleece!!! Vind elastisch alles behalve handig en vind het er altijd zo 'knellend' uitzien.

el_elly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:44

hoi! ik heb bandages die de eerste helft fleece zijn voor het zachte an confortable van mn paard en de andre helft elastisch om het goed te houden. erg handig!!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 06:56

biancanij schreef:
Wat vind jij er de voordelen van dan??

Slapen
Lezen is ook een kunst...

Wat ik net opnoemde vind ik voordelen.
Geen steun, een minimale bescherming, fijner met het rijden van zijgangen e.d en ze zijn ademend. Vooral dat laatste, dat zijn 'gewoon peesbeschermers' dus niet...

Ik ken veel paarden die van dat ze ingereden zijn dagelijks 4kant in de bandages komen en hardere benen bestaan NIET!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:48

en geen bescherming dan? Knipoog ik kan me niet voorstellen dat ze van bandages 'betere' benen zouden krijgen.
waarom zijn ze trouwens fijner met rijden van zijgangen? (gewoon nieuwsgierig)

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:54

Citaat:
@Ronnie;
Iedereen moet toch zelf weten wat ze gebruiken en wat niet?
Ik heb mijn redenen om bandages te gebruiken ipv peesbeschermers. En ja, ik kan bandageren, dus doe ik mijn paardjes geen kwaad...

En wat is die reden dan?

Ik gebruik zelf ook bandages hoor soms.. omdat ik het mooi vind Haha!
Maar met buiteritten enz. altijd peesjes.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:29

Ik kan wel lezen hoor. Waarom reageren sommige mensen toch zo aangevallen. Dit is toch om met elkaar normaal te praten en vertellen waarom je iets doet. Iedereen zijn eigen mening. Maar ik kan er de voordelen dan niet van in zien. Dan heb je ze in mijn ogen voor piet snot om. Het is toch de bedoeling van beenbescherming dat ze de benen beschermen. Maar ja dat is mijn mening. En als je het niet met mij eens bent is ok. Maar dan hoef je niet te zeggen dat ik een slechte school en stage heb gehad. Het is jouw mening dat hoeft dan niet zo te zijn.