Kieffer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mariska1989

Re: Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:19

Voor maya is er een kieffer VZH richting DR.

Zit erg fijn! ik heb er nooit last van gehad (was redelijk harde manegezadels gewend)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:05

ik heb een dressuur zadel van kieffer, echt een heerlijk zadel. alleen vind dat ie teveel je naar voren drukt op een kwpener. daarin tegen zit ie op een fries heerlijk!

heb ook nog een vzh zadel. rijd opzich wel goed. maar toch minder maar dat komt denk ik omdat ik niet overweg kan met vzh zadels!

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:21

Ik rij mijn fries met een Kieffer Lech Professional, fijne zit, alleen de lepel is erg hoog vergeleken met andere zadels, waardoor je je been iets hoger moet opgooien met op- en afstijgen.
Mijn vorige zadel was een Kieffer Aachen Veelzijdigheid en die was inderdaad hard om in te rijden.
Het was dan ook een verademing om op de Lech te rijden, heb ook een Kentaur Penelopa gehad, maar die zijn mij te zacht, net een luie stoel waar je niet meer uitkomt Haha!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:48

ik heb op heel veel kiefferzadels gereden, maar nog nooit op een die lekker zat. Altijd zijn ze zo hard en op de een of andere manier pas ik er gewoon niet lekker in.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:57

Ik heb ook een Kieffer Wien reedaltijd heerlijk maar ik ben overgestapt op westernrijden.
Dus zadel wordt te koop gezet.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:35

heb een kieffer malmo, erg fijn en zeker zacht zadel!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:37

Ik heb op verschillende Kieffer zadels gereden, maar er was er maar 1 die ik fijn vond zitten. Bloos

lucille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:35

Heb jaren op een Kieffer dressuurzadel gereden. Deze zat inderdaad vrij hard, maar had wel een goede pasvorm. En de kwaliteit is perfect, ze zijn niet stuk te krijgen ! Leer blijft mooi spoepel.
Heb nu een Kieffer Phryso aangeschaft, en deze zit wel zacht.Heeft ook iets meer kniewrong. Ik ben helemaal weg van Kieffer. Maar dat blijft natuurlijk persoonlijk. Bovendien hangt het in eerste instantie af welk zadel op jouw paard past.Daar begint het mee.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:34

Ik heb ook kieffer en hiervoor ook een kieffer gehad.
Vind dit echt heerlijke zadels en ben er super tevreden over.
Ook zijn ze fijn in onderhoud.

Ik heb nu de nieuwe kieffer, kieffer inzell, heerlijke gelvulling dus zit juist super zacht Vork

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:38

Ik heb ook altijd gezegd dat die dingen kei hard waren maar omdat ik een nieuw zadel nodig had vanwege mij stubben (helaas) niet meer goed op mijn paard lag, ook van alle kieffers gepast en ik moet zeggen de nieuwe modelle hebben ze een stuk zachter gemaakt, ik heb zelf op dit moment de inzell van kieffer en ben daar zeer tevreden over.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:47

Ik vind kieffer zelf heerlijk zitten en rijden. De nieuwste modelen vind ik echt ideaal (dressuur & veelzeidig). De oudere moddelen vind ik wel okee, maar zou ze niet willen hebben.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:00

Ik spring met een Kieffer en dat zit super hoor!

elmiranJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:20

Hoor t ook regelmatig dat een kieffer heel hard is. Ik heb zelf een kieffer wien dressuurzadel maar ik vind hem helemaal niet hard! dan vraag ik me echt af op wat voor zadels die mensen gereden hebben die t zeggen.Ik heb zelf ook nog een hubertus vhz zadel en die zit veeeeel harder..dan merk ik echt duidelijk verschil Clown .Heb het zadel nu iets langer dan een jaar. Zit wel fijn maar achteraf had ik toch liever een zadel met iets meer kniewrong.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:45

Ik heb vandaag nieuw kieffer zadel erbij gekocht.

Volgens mij een Kieffer Wien, of iig een Lech Profi. Zat wel iets harder dan mijn oude, Maar weer een heerlijk zadel Ja