Rhythmbeads

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Re: Rhythmbeads

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:46

Ik heb eerst ook gewoon een belletje in de manen gehangen, maar een ketting is toch beter omdat er dan een belletje op iedere schouder hangt en en dus het ritme beter hoorbaar is in de belletjes.
De rest slaat in feite nergens op; de kleuren en allerlei symbolische dingen die je eraan kunt hangen. Ik heb er bijvoorbeeld een bedeltje van St Franciscus, de beschermheilige van de dieren, aan hangen. Niet dat ik daarrin geloof, maar ik vind dat gewoon geinig. Je moet het ook niet te serieus nemen allemaal. Het is gewoon een 'native american' traditie, en dat vind je leuk of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 10:01

Klinkt interessant Ja
& op zich wel leuk om dan je eigen 'ontwerp' te maken.

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:20

Ik vind het een superleuk 'ontdekking' Maar waarom is het nog niet zo bekend??
ik vind dat heel jammer

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:46

In de westernwereld is het wat bekender denk ik.

Ik moet trouwens nog iets toevoegen.
Volgens mij dachten de indianen dat de ketting bescherming gaf, omdat de belletjes de stilte doorbraken. De paarden schrokken daardoor minder snel en je had dus een veiliger rit. Misschien schrok het ook wel bepaalde roofdieren af. Tja, dan zou ik ook denken dat er magische krachten in zo'n ketting schuilen.
Diezelfde werking kan het nog steeds hebben, vooral als je in je eentje een buitenrit maakt. Maar het ene paard is het andere niet, en hij moet wel goed gewend zijn aan het geluid van de belletjes.

@Nuggie: Mijn paard heet ook Nugget! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:37

Oud topic --> slotje Lachen