Ligt barefoot zo goed?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yell

Re: Ligt barefoot zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:59

Ik heb me eens in je foto's verdiept en het zadel moet echt een eind naar achteren. Het dragende gedeeltje van een paard waarbij de schouder vrij ligt, zit een stuk naar achteren. Wat helpt in een (bananen)singel met elastiek. En maak dan niet de fout om de voorste singelstoot eerst vast te maken! Altijd eerst de achterste anders trek je de singel alsnog in de oksel.

Ik heb dat ook jaren niet geweten en dus ook mijn zadel te ver naar voren gehad en de singel te ver naar voren. Nu ik het zadel en de singel anders leg loopt mijn paard veel en veel ruimer.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:42

fjordnina schreef:
Tessie1981 schreef:
Je schrijft toch ook op in je 1e post of je zadel goed ligt?

Klopt, maar ik heb met geen woord gerept over het schuiven van het zadel. Goed liggen en verschuiven zijn 2 verschillende dingen. Ik bedoelde dus toen de singel, die verschoof naar voren, niet het zadel zelf Knipoog .

maar door die singel ligt het zadel te ver naar voor
je zegt het zelf
de singel ligt in de oksel, trekt de singelstoten vooruit, wat denk je dat die singelstoten met het zadel doen?
op mijn eerste foto schoof het zadel ook niet naar voor, en ook niet opzij, het lag stabiel
maar door de singel te ver naar voor.
met de banaansingel kan ik het zadel juit leggen, en ligt de singel ook goed, en trekken de singelstoten niet meer naar voor, dus blijft het zadel op de goede plek stabiel liggen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 13:53

waar kun je zo'n banaansingel kopen dan? Ik heb er nog geen kunnen vinden.