onderleggers nodig bij bandages?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janiien

Re: onderleggers nodig bij bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:45

misschien moet je een keer informeren bij een ruitersportzaak oid, daar hebben ze vast wel een goedkoop paar liggen

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:47

Heb je een ruitersportzaak in de buurt?
Hou de aanbiedingen eens in de gaten!

Laatst lag er ook een rode set bandages in een aanbiedingbak, prima materiaal!
(niet gekocht btw hoor Knipoog )

Heb toen ook een keer een extra set peeskappen voor t jonge spul gehaald, merkloos, prima materiaal/pasvorm en leuk prijsje Ja
Alleen moet je bij dat soort merkloze dingen wel kijken of de pasvorm goed is anders heb je er nog niets aan!

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:48

het zou ook zo kunnen dat ik eerst de kogelbeschermers koop.maar ik weet niet of jullie weleens alleen kogelbeschermers gebruiken en dan voor niks?en dan zou ik later altijd de peesbeschermers nog kunnen kopen.

@carlijn83,wij hebben een welkoop die hebben alleen stalbandages.maar die hebben ook wel peesbeschermers en kogelbeschermers.maar ik vindt het k*t dat op hun website niet staat hoe duur ze zijn enzo.dat ik niet elke keer er heen hoef te fietsen om even te kijken,of ze al goedkoper zijn geworden.

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:49

Ik heb altijd gehoort dat het bij fleece bandages niet hoefde gebruik zelf geen bandages dus geen idee of het waar is

Janiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:51

ik heb meestal rondom peesbeschermers en strijklappen om, ik heb nog nooit alleen achter wat om gehad en voor niks.
ik denk dat je beter even kan wachten totdat je genoeg hebt gespaard voor rondom

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:52

ik ga ook wachten maar ik heb voor weleens alleen peesbeschermers gezien maar nooit alleen kogelbeschermers daarom.

Janiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:54

je zei toch dat hij een beetje aantikte? tikt hij dan z'n kogels van z'n voorbenen aan, of schuurt ie met z'n achterbenen langs elkaar?

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:55

ze tikt heel zachtjes haar eigen achterbenen aan.maar ze loopt nu al haar hele leven zonder kogelbeschermers.en ik heb nog nooit een wondje of wat dan ook gezien bij haar en volgens mij nog nooit gehad.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:57

ik gebruik nooit onderlappen.
en peesjes rij ik ook wel mee maar strijklappen achter helpt alleen tegen als de achterbenen tegen elkaar aan schuiven zeg maar.
Verder geven die geen enkele bescherming.

Janiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:57

okee, ik weet niet maar ik denk dat het wel een klein beetje beter is voor haar achterbenen zeg maar, want waarschijnlijk voelt ze het wel ook al is het niet zichtbaar, ik zou daarom wel strijklappen omdoen. (niet dat ik je dwing om iets te kopen ofzo hoor)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:59

de reden dat er onder lappen zijn in om de druk te verdelen en voor extra bescherming en om knellen te voorkomen.
ik persoonlijk raad het ten zeerste af die dingen niet te gebruiken ook bij fleece.

zijn onderlappen te duur ga naar de dichtst bij zijnde kringloop (of grootmoeders kast wel met toesteming ) koop daar een dikke ouderwetse deken niet een gevoerde en knip lappen op maat.
de hoogte is van verschil van waarvoor je ze gebruikt de lengte zo'n 2 x om het been van je ponny en klaar is kees.

btw die dekens heb ik toen voor ik geloof 4 euro gekocht en ik gok dat je er wel 20 uit kan knippen.

en bij aantikken zou ik ook kogel bechermers kopen en niet over de kogel bandageren.
je hoefsmid kan ook mee werken in het aantikken meld het eens bij hem/haar en vraag eens of hij/zij je ponny kan helpen 9-10 is dat wel mogelijk

acropolis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:59

Royal beenbeschermers
(BI292200)
AANBIEDING OP=OP Royal neopreen beenbescherming in zwart met rood. Geschikt voor voor en achter. Met klittenbandsluiting. Prijs per set.
maten kleuren in winkelwagen € 11,95

Bij piafferuitersport.nl

Afbeelding

Op marktplaats verkopen ze er zelfs voor 5 EUR!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:00

Je ziet het niet vaak maar het betekend toch niet dat als andere mensen iets niet doen het ook niet kan?
Natuurlijk kun je alleen achter strijkjes om doen en voor niets!
Er lopen honderden paarden zonder enige bescherming Knipoog
Als jou beesje voor eventueeel zonder kan maar achter wel nodig heeft dan kan dat best hoor!

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:04

tot nu toe kan ze voor nog zonder zodra ze ruimer begint te lopen,kan ze eventueel voor nog krijgen.ik ga nu even op piafferuitersport kijken.

Janiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:12

en heb je al wat gevonden?
ik zou nu ook eerst naar achter kijken, omdat ie daar zo schuurt Knipoog

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:13

het maakt mij ook neit uit dat het gek lijkt dat ze alleen achter heeft.heb wel wat gezien maar het is allemaal zover weg.en geld sturen over de post gaat een beetje moeilijk mag ook niks van de bank af halen. Boos!

Janiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:15

ow dat is wel minder, maar zit er dan geen ruitersport bij jullie in de buurt ofzo? anders moet je daar een keer gaan kijken

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:17

divoza ,de stal ruitersport,tweespan en de welkoop die verkoopt ook maarja wel een stuk duurder dan divoza.ga denk ik even een advertentie palatsen op marktplaats misschien dat ik het geld gewoon kan over handigen en dat ik ze dan gewoon zo koop.

Janiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:18

ja dat zal ik dan ook doen ja , maar zijn ze bij divoza ook zo duur dan? ik dacht dat ze daar ook wel een paar goedkoperen hadden..

Janiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:22

maar als divoza en de stal enzo wel vlakbij zitten, misschien kun je daar ook even gaan kijken en informeren, meestal weten zij wel wat het beste is of wat de goedkoopsten zijn

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:17

als je eens in gieten bent heeft greving ook wel dit soort spul voor zover ik kan zeggen ben er 7 jaar geleden voor het laatst geweest dus ik kan niet zeggen of ze het nog steeds hebben.
en anders in zuidlaren is toch ook een ruitersport zaak of stadskanaal

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:57

dank jullie wel voor jullie reacties ik zal kijken wat ik kan regelen.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:02

mememe schreef:
dank jullie wel voor jullie reacties ik zal kijken wat ik kan regelen.

Edit:ik ga gewoon sparen voor de BR pees en kogelbeschermers.mare ze zijn er neit in het paars.aangezien mijn pony alleen maar een witte en een paars dekje heeft.welke kleur van de onderstaanden moet ik kiezen?

ijsblauw
aqua
bordeaux
bruin
camel
donkerblauw
grijs
groen
kaki
olijf
oranje
rose
wit
zwart.

of welke kleur zou goed bij het dekje staan.
alvast bedankt.

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:10

peesbeschermers als je ze goed omdoet zakken die echt niet af hoor, als je geen bandages om kan doen zou ik daar dus zeker niet aan beginnen want dan is het alleen maar slegt voor de benen.

als je alleen maar een wit en een paars dekje hebt en je wilt niet persee setjes om in te rijden (vanwege geld of weet ik veel.) zou ik gewoon zwarte nemen passen toch overal bij!

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:11

Janiien schreef:
ja dat zal ik dan ook doen ja , maar zijn ze bij divoza ook zo duur dan? ik dacht dat ze daar ook wel een paar goedkoperen hadden..

Ik heb 4 stuks voor iets van 10 euro daar gehaald van HH elastische en ze werken prima!
Dan nog Vilten onderlappen erbij 2 stuks ik kon er 2 uit 1 lap halen en je ben voor 15 euro klaar alles bij mekaar Ja