Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Erg fijn zadel. Staat te koop trouwens
Dus PM als iemand interesse heeft

Ik heb een Kieffer Athen Olimpic sinds augustus, is met halve kussens. Dat zadel bevalt me best goed eigenlijk, ja je zit er vrij opgesloten in, maar dat gevoel heb ik bij alle Engelse zadels (rijd normaal op western). Maar verder vind ik het zadel eigenlijk eerder zacht dan hard. Zal zeker stukje gewenning / smaak zijn
Mies7 schreef:Ik vind Kieffer-zadels net badkuipen, heb altijd het gevoel dat m'n kont er veel te groot voor is en vind ze niet lekker zitten. Heb nu een Schumacher, is echt een verademing bij de Kieffer die ik eerst had!

LPtjuh schreef:wel grappig om te lezen dat veel mensen zeggen : past op bijna ieder paard..
ik heb een vrij makkelijk paard .
niet kort of lang , niet breed niet smal , 'normale'schoft.... en toch lag een kieffer niet goed op hem hahaha...
, ik heb zelf een JC zadel op Eldina liggen, ligt prima! zit ook nog heerlijk
maar Kieffer ben ik niet zo weg van, ze hebben zo'n.. ja hoe zeg je dat.. kuiltje?
). Super zachte zit en een perfacte beenligging. Mijn paard kreeg hier meer schoudervrijheid door, waardoor de zijgangen en verruimingen opeens ook een stuk beter gingen ...

Bitch schreef:'liever geen Kieffer'
.