HH pad, mijn zadel blijft niet liggen..?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: HH pad, mijn zadel blijft niet liggen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:58

Ik bedoel een gelpad die je op je chabrak en onder het zadel legt. En dat is echt een onzin ding. Er zijn proeven geweest met een chabrak waar electronische drukpunten in zaten. Hierbij bleek dus als je een goed passend zadel hebt, de drukpunten van dat zadel verlegd worden waardoor het paard juist last van zijn rug, schoft etc. kan krijgen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 20:00

Ow oke, maar daar gaat het dus niet over Lachen

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:12

Ik heb daar ook een prbleem mee.. Bij mij verschuift de linkervoorkant van de HH pad naar achter bij het rijden.
Echt heel irritand. Ik heb deze :
Afbeelding

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 20:14

Is dat er ook een met zo'n leatherfeel achtige bovenkant? Vreemd he, dat sommige zo schuiven, en bij anderen weer niet. Mijne schuift dus niet tijdens het rijden, ligt als een huis. Heb de lusjes er ook al afgehaald Haha!
Wat jij zou kunnen doen is de lus, waar je singel doorheen gaat, verplaatsen naar achteren, of smaller maken, door hem achter het voorste stiksel nogmaals dicht te stikken, op 1 of 2cm afstand. (als je niet snapt wat ik bedoel, pm maar even, dan maak ik even een foto van een dekje die ik zo heb gedaan) Haha!

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:15

Dabo schreef:
Is dat er ook een met zo'n leatherfeel achtige bovenkant? Vreemd he, dat sommige zo schuiven, en bij anderen weer niet. Mijne schuift dus niet tijdens het rijden, ligt als een huis. Heb de lusjes er ook al afgehaald Haha!
Wat jij zou kunnen doen is de lus, waar je singel doorheen gaat, verplaatsen naar achteren, of smaller maken, door hem achter het voorste stiksel nogmaals dicht te stikken, op 1 of 2cm afstand. (als je niet snapt wat ik bedoel, pm maar even, dan maak ik even een foto van een dekje die ik zo heb gedaan) Haha!

Was dit bericht nou voor mij bedoelt? Clown

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 20:32

Ronnie26 schreef:

Was dit bericht nou voor mij bedoelt? Clown
Ja Yep! Haha!

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:34

Dabo schreef:
janinetjjj schreef:
Dat had ik al verwacht met die pads, de pufferpads van HH waren goed, maar deze zijn gewoon te dun, en er zit geen vorm aan helaas, de kleurtjes zijn namelijk erg leuk, vooral peach!

Te dun? Geen vorm?? uhm.. het zijn echt geen dunne pads, en er zit juis veel vorm in! Die van Anky.. DAAR zit geen vorm in!
Hier een foto van de peach-pad op mijn paardje:
Afbeelding

Dat is dan persoonlijk& paardlijk Tong uitsteken..

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:45

ik heb ook de hh pad. Sterker nog, ik heb er drie... bij mij schuift hij ook een beetje, maar mijn pony heeft ook helemaal geen schoft. idd voorzichtig opstijgen, je aan de manenkam vasthouden en niet teveel druk op je beugel zetten. Gelukkig rijd ik een ukkie (hafje) dus is dat niet al te moeilijk.

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:49

Dabo schreef:

Oehh hoe zou ik dat moeten doen? Ik ben niet zo creatief met naalden enzo Verward Tong uitsteken

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 22:02

Ronnie26 schreef:
Oehh hoe zou ik dat moeten doen? Ik ben niet zo creatief met naalden enzo Verward Tong uitsteken
Even onder de naaimachine! 10 tellen werk Haha! Haha!

@Petra_O: Yep, dat werkt bij mij dus ook! Gelukkig is mijn paardje ook niet zo groot, 1.55 maar Haha!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:26

Overigens....sorry dames....maar ik vind het echt een oerlelijk chabrak, geen mooie vorm, met lelijke stiknaden. het is natuurlijk wel zo dat HH een B merk is dus verwacht geen kwaliteit.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 09:22

sjah, DAAR ging het OOK al niet over! Je hebt mijn shabrak nu wel genoeg afgekraakt dacht ik... Tong uitsteken Haha!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:18

ik laat altijd iemand hangen als ik op stijg. miss een idee?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 14:48

arans schreef:
ik laat altijd iemand hangen als ik op stijg. miss een idee?
Heb jij niet goed gelezen... Knipoog Ik had namelijk geschreven dat het wel eens voorkomt dat er NIEMAND is om te vragen om even te gaan hangen..
Maar ik heb het al opgelost, want als ik me aan de manenkam vasthoud met opstappen, is er GEEN probleem! Haha! Haha!