in pak papier voor je paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoonJarig

Re: in pak papier voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 22:28

roossie22 schreef:
tones schreef:

Denk je soms dat ze voor de "sier" gebruikt worden?

gedeeltelijk wel ja... of nou ja voor de sier.. neuh, meer omdat iedereen het heeft, zoals met zoveel van dat soort dingen.
dat zeg ik... paarden die echt heftig reageren, prima zo'n pak.. paarden die exceem hebben, niet meer dan logisch. maar er zijn er zat die zo'n pak aandoen omdat het paard met zn staart heen en weer zwaait en dus blijkbaar ergens 'last' van heeft en ze geen bultjes willen zien omdat dat niet mooi is als er wedstrijd gereden moet worden en dát is de manier waar ik hardstikke tegen ben... een paard hoort zich vrij te kunnen bewegen en als hij écht ergens heel heftig op reageerd een beetje geholpen te worden, maar niet voor de 'makkelijkheid of lol' in zo'n pak gehesen te worden imo

helemaal mee eens
ik denk dat een handvol mensen zo'n pak koopt om stoer te doen Ja

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:34

Dan zijn er toch genoeg leukere dingen te koop die stoerder zijn.
Beetje kortzichtig.

MoonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 22:47

ja..
maar als iedereen in de buurt zo'n ding heeft..
dan zijn er denk ik genoeg lui die dat dan ook kopen om erbij te horen.. of zoals tones zegt tegen bultjes enzoo

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:48

Ik ben blij dat ik de leeftijd niet meer heb waarop ik dingen 'moet' doen om erbij te horen. Knipoog

Sommige reacties in dit topic zijn IMO wel heel kort door de bocht. Live and let live. Lachen

MoonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 22:50

zoals welke reacties?? Bloos
ik begrijp eigelijk niet wat je bedoelt Bloos!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:53

Reacties waarbij men niet verder kijkt dan de neus lang is. Knipoog

Ik heb weinig zin om te gaan citeren. Maar soms is het handig om je even in de achtergrond van bepaalde dingen te verdiepen voordat je een oordeel geeft. Knipoog

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:53

Ik denk inderdaad dat mensen het doen voor de sier en om de bij te horen .. Als het paard het niet nodig heeft vind ik het ook niet kunnen .. Maar als je paard ander hele maal kapot gestoken word vind ik het wel nodig om je paard dan zo " in te pakken "

* edit .. Ik ben het eens met Karin..Dat is inderdaad waar..
Laatst bijgewerkt door Rosaa op 16-09-06 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MoonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 22:54

okj =)

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 09:55

Die van mij heeft ook zo'n "pyama-pak" aan, dit omdat ze anders niet te houden is als ze naar buiten gaat (de man die bij ons de paarden buiten zet is 76) en ze op de wei blijft rennen. Dan heb ik liever zo'n "pyama" dan ongelukken.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 09:58

aukje91 schreef:
Ik vind dit ook hélémaal niks.
Ik zou hoogstens zo´n sliertending omdoen als het paard weinig voorpluk heeft, maar hij moet niet op een alien gaan lijken zoals met zo´n pakkie.

ja, helemaal mee eens, een paard word zo helemaal een kasplantje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 10:00

bora schreef:
Die van mij heeft ook zo'n "pyama-pak" aan, dit omdat ze anders niet te houden is als ze naar buiten gaat (de man die bij ons de paarden buiten zet is 76) en ze op de wei blijft rennen. Dan heb ik liever zo'n "pyama" dan ongelukken.

Dit snap ik niet helemaal.
Zo'n pak belemmert haar dus in haar beweging?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 10:01

maar als je paard anders lekgestoken word,waarom zou je het dan niet doen?nee erg mooi is het niet,maar daar gaat het toch ook niet om.
eerlijk gezegd erger ik me idd ook aan sommige reacties,je pakt je paard niet voor de lol in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 10:02

Het staat hier andrs vol van die íngepakte paarden, zo vreemd en nieuw vind ik ze niet echt.

Zo erg vind ik het ook niet om je paard op die manier in te pakken als ze zich anders kapot schuren. En inderdaad, in het wild kunnen ze ergens anders heen waar geen vliegen zitten. Maar de meeste van onze paarden weten niet eens meer wat in het wild leven is. Ze zijnvoor een groot deel al 'vermenselijkt' dan vind ik dat je ze maar het best kan beschermen tegen die steekbeesten. Desnoods zien ze er dan maar belachelijk uit.

aukje91 Ik denk dat ze bedoelt dat ze gek van de vliegen word zodra ze buiten komt en daarom voor die beesten weg wil rennen. Een oude man zou hem dan niet kunnen houden.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 10:03

Bij sommige paarden is met de staart zwaaien niet genoeg, d'r zijn inderdaad genoeg paarden die zonder zulk 'inpakpapier' echt niet plezierig buiten staan. Zoiets zou ik niet voor de sier omdoen, maar als m'n paard niet zonder de wei op zou kunnen zou ik geen moment twijfelen en d'r 'inpakken'.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 10:11

geweldige uitvinding die vliegendeken Haha! mijn paard krijgt gigantische bulten van die kl ote dazen...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 10:36

Idd je hebt echt paarden die gek worden van de vliegen, dan kan zo'n deken een goeie uitkomst bieden. Ik vind het dus in sommige gevallen wel goed. Natuurlijk hoeft niet elk paard erzo bij te lopen.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 12:19

Mijn paard kan zich prima bewegen in zijn pyama.
Zie hem er flink mee rollen,rennen enz.

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 12:37

ik heb me 3 diertjes op het land staan.
Heel appart!!! de oudste heeft haast helemaal geen last, de middelste een beetje, en de jongste die zit altijd helemaal onder.
hij is af en toe gewoon moe van het verjagen. Hebben hier echt veel last van die prik beesten.
de jongste vereer ik met een vliegenkap,(heeft snel last van onstoken ogen ondanks zijn mooie lange voorpluk) en als ik de jongste thuis heb staan krijgt hij ook een vliegdeken om.
hij wordt anders echt helemaal gek.
het ziet er dan misschien niet uit, en ik ben ook helemaal niet van extra prullerij maar heb ook geen behoefte aan een paard dat helemaal gek wordt van en mug.
maar als deze discussie gevoerd wordt, wat vinden jullie vaneen regen deken?

dat vind ik pas echt belachelijk, mits een paard geschroren is.
ze hebben al een leren jas om en dan ook nog zo'n zwetend nylon geval erom heen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 12:41

Yup, extreem belachelijk, zo'n regendeken. Vooral als je paard snel last heeft van kou op zijn spieren. Ben je nou helemaal gek, dan rent-ie maar een paar extra rondjes om die spieren warm te houden.

Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 12:46

Karin schreef:
Yup, extreem belachelijk, zo'n regendeken. Vooral als je paard snel last heeft van kou op zijn spieren. Ben je nou helemaal gek, dan rent-ie maar een paar extra rondjes om die spieren warm te houden.

Clown

Nagelbijten / Gniffelen moet je de paarden van mn tante in de winter niet zien, die oudste (23) heeft 2 dekens buiten om, de jongste (7) 1 deken, en op stal ook nog een deken, ook heeft de ruin (7 jarige) een kap op voor de vliegen (burka's noemt familie het Haha! ) omdat hij ook heel erg last van de vliegen heeft.
en ze worden ingespoten met veerust.

[naam] spuit ik alleen in met veerust, en [naam] heeft een deken op ivm met exceem.

dan vinden jullie het insmeren van de neus ook onzin of niet? ze zijn toch wel slim genoeg om in de schaduw te gaan staan?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-09-06 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 12:51

Tsja ik ken paarden die letterlijk kapot gestoken worden en bloedend de wei uitkomen. Mijne gelukkig niet zo. Voor die paarden kan het mss wel een uitkomst zijn.

Ik denk niet dat iemand zo'n deken koopt om erbij te horen, daarvoor is ie namelijk ook erg prijzig.

Ik gebruik een hele fijn vliegenspray en dat helpt ook super tegen de dazen. (ben de naam echt even kwijt) Maar voor sommige paarden is het nu eenmaal niet genoeg.

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:38

Zon'n pak koop je naar mijn mening ook niet om erbij te horen
Ik heb zelf ook een deken voor de exzeem bij mijn paard.
Nou ze zijn zoals ludora zegt erg prijzig.
Dat het er niet uit ziet is een feit maar het werkt en dat is toch het belangrijkste denk ik.
Mijn paard kan ook prima bewegen met het pak aan af en tor sprint ze door de wei als een gek dus het kan allemaal gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:40

kimmegie schreef:
Zon'n pak koop je naar mijn mening ook niet om erbij te horen
Ik heb zelf ook een deken voor de exzeem bij mijn paard.
Nou ze zijn zoals ludora zegt erg prijzig.
Dat het er niet uit ziet is een feit maar het werkt en dat is toch het belangrijkste denk ik.
Mijn paard kan ook prima bewegen met het pak aan af en tor sprint ze door de wei als een gek dus het kan allemaal gewoon.

[naam] ligt gewoon te rollen met dek op, die maakt ook alle dekens stuk trouwens, (geen idee hoe) die hebben we nu een gewoon dek op, en voor het exceem smeren we er afgelopen (zo noemde de eigenaar het) motorolie op, en de plek op haar staart is al weer helemaal mooi bijgekomen Haha!

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 16:59

aukje91 schreef:
Dit snap ik niet helemaal.
Zo'n pak belemmert haar dus in haar beweging?

Nee, ze is dan iets rustiger omdat de vliegen/dazen/horzels haar niet/minder lastig vallen. Verder kan ze alles met deze deken.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:02

Karin schreef:

Tja, je moet het er maar voor over hebben om iedere ochtend druk te zijn met 'inpakken' en 's avonds weer met 'uitpakken'. Ben toch benieuwd hoeveel mensen zoiets voor de lol doen. Als hij niet zo'n deken nodig zou hebben, dan stuurde ik mijn paard ook graag bloot naar buiten. Scheelt ons een hoop werk. Knipoog

Die van mij heeft m echt 24/7 op, heb nog geen kilometer van het weiland en stal een veengebied waar je 's zomers niet moet komen met je paard. En helaas heb ik een eczeempatient, dus hij moet ECHT op.

Niks geen versiering, maar pure noodzaak. Onze tweejarige staat gewoon naakt buiten.

En die van mij kan ook alles met haar deken.