kunstof zadel van kieffer.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: kunstof zadel van kieffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 14:55

Ik weet het niet, met dat kunststof... t'is mijn ding niet..
Zeg niet dat het een slecht zadel is, ofzo, maar leer is toch wel wat natuurlijker op een paardenrug ( leer op leer)

Dat het hip is, dat snap ik, wat je voor een goed leren zadel betaalt is niet mis, dus een alternatief als kunststof, in dito prijsklasse, das logisch dat dat aantrekkelijk is.

Maarja, ben ook geen kieffer-fan ( meer)....

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 16:59

ik heb dat zadel ook niet omdat ik die GRAAG wilde... maar omdat me paardje nog in de groei is. en omdat deze niet kieperde en de wintec die ik ooit gepast had wel en de rest ook heb ik deze genomen. ik moet zeggen dat het een fijn zadel is hoor. nu kan ik zegge over een paar jaar neem ik een zadel waar ik voor de rest altijd mee kan blijven rijden.

verder ik weet niet. ik heb hier voor ook altijd een kieffer gehad een leer zadel die zat super. heb er nooit geen problemen mee gehad!...
ieder heeft zijn eigensmaak, ik vind het belangrijker dat het goed ligt. als een zadel van 1000 euro niet goed past en die van 500 wel. is dat ook prima tog ?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:22

Bitch schreef:
Een kunststof zadel van Kieffer.....

Dit is voor mij het bewijs dat het geen zadelmakers (meer) zijn, maar zadelverkopers... Weet zeker dat geen enkel gerenommeerd zadelmerk zich ooit aan kunststof waagt...
Maar, voor een ieder die hem mooi vind, het is niet mijn smaak, maar dat er markt voor is, weet ik zeker.

Waarom niet? Ik denk dat er genoeg vraag naar is, kunststof begint idd steeds meer 'in' te komen.
Over kieffer weet ik zelf heel weinig, dus daar kan ik niks over zeggen. Ik heb zelf een wintec en vind het echt een ideaal zadel, heb het liever dan leer.

Hoe dan ook, leuk zadeltje. Zit ie ook goed? Cool

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:28

Leer op leer? Dan zul je er een leren dekje tussen moeten gooien Lachen
Ik wil overgens een leren dekje Boos!
Die krengen zijn alleen heel duur, dus misschien ga ik ze binnenkort zelf snijden Vork

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 17:28

@Roelke_ hij zit ook goed hoor, en het handige dat er twee bomen bij zitten. dus als je denkt dat het niet goed zit. KAN je ze zelf verwisseln maar ik ga gewoon trug.

ook handig als je ooit een ander paard krijgt. zo'n boom kost normaal 20 euro en je hebt er in totaal 3 !

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 18:40

helemaal niemand met zo'n zadeltje ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 18:48

Schimmelig schreef:
Leer op leer? Dan zul je er een leren dekje tussen moeten gooien Lachen
Ik wil overgens een leren dekje Boos!
Die krengen zijn alleen heel duur, dus misschien ga ik ze binnenkort zelf snijden Vork

Eerlijk gezegd, rij ik ook vaak zonder dek, gewoon omdat ik dan lekkerder op het zadel zit, op de een of andere manier.

Ik ben gewoon niet van de kunststof, en ik verwacht niet dat stübben, KN, Passier oid met zoiets gaan komen.
De enorm commerciele manier van werken van Kieffer bevalt mij niet,(60 verschillende hoofdstellen, schoenen, broeken, OVERAL wordt Kieffer op geplakt tegenwoordig) mede omdat de kwaliteit achteruit gaat van de producten, zodoende verbaasde mij het eik niet dat er nu ook kunststof op de markt is.

Ik wil hier echt niet mee beweren dat kunststof slecht is, maar ik geloof niet dat de 'echte' merken zich hiermee in zullen laten, en trouwens, kunststof is ook een verhaal appart, Wintec leidt nu al decennia lang de kunststof-markt, en heeft dat ook wel bewezen, dus het ene kunststof is het andere niet.....

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 18:58

tja, als het maar goed ligt, en ze geen last van dr ruggetje krijgt... verder weet ik ook niet hoe of wat! wie weet als het goed gaat verkopen weet je nooit wat ze doen tog ? zou ook niet wete of het een slecht zadel is..

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:13

Ik heb het zadel in de winkel zien liggen, maar ik heb gekozen voor een leren Kieffer (ook nog Prestiges gepast) aangezien ik leer gewoon vele malen mooier vind.

Daarnaast zijn de leren zadels net zo makkelijk aan te passen Ja Ik kan begrijpen dat als je budget niet al te hoog is, dat je voor een kunstof zadel gaat Vork

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 22:51

dat kan ik snappen als je niet veel uit te geven heb... had ik wel maar vind het zonde om een duur zadel te kopen voor twee drie jaar. en dan weer een nieuwemoet kopen.

ik wou eigenlijk een leren van kieffer of een passier.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:53

Mijn leren kieffer kan gewoon aangepast worden aan de groei van mijn 3jarige Vork

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 22:55

kon bij mij ook wel, maar daar loste ik het probleem nie mee op hij kon niet veel breder meer bij de schoft.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 12:24

Zelfs Stubben gebruikt in de 2 kindermodellen al kunststof. Deze zadels zijn deels van kunststof en deels van leer. Het gaat om het type Laurus, hier de tekst van de stubbensite:
Der Sattel ist aus robustem vollnarbigen Rindleder gefertigt. Die Farbe des aus abwaschbarem Kunstleder gefertigten Knieschlusses kann beliebig mit den Lederfarben kombiniert werden.

De grote kniestukken zijn dus van kunststof. De laurus is er in dressuur en springen, beide hebben die grote kniestukken van kunststof (zeg maar het halve zweetblad).

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 12:26

en das tog een goed merk dus dat zegt allemaal niks wie er wel of niet kunstof gaat vekopen!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 12:34

Bitch schreef:

Dit is voor mij het bewijs dat het geen zadelmakers (meer) zijn, maar zadelverkopers... Weet zeker dat geen enkel gerenommeerd zadelmerk zich ooit aan kunststof waagt...

Maar, voor een ieder die hem mooi vind, het is niet mijn smaak, maar dat er markt voor is, weet ik zeker.

Volledig mee akkoord!
Ik vind het een beetje jammer dat Kieffer zo commercieel geworden is. Echt overal vind je de naam Kieffer op. En dit komt de kwaliteit vast niet ten goede. Ik heb zelf ook ooit een Kieffer gehad, maar nooit meer.
Verder vind ik kunststof maar niks. Ik heb veel liever een leren zadel. Maar goed, dat is natuurlijk ieder zijn ding.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 12:36

Precious20 schreef:
Bitch schreef:

Volledig mee akkoord!
Ik vind het een beetje jammer dat Kieffer zo commercieel geworden is. Echt overal vind je de naam Kieffer op. En dit komt de kwaliteit vast niet ten goede. Ik heb zelf ook ooit een Kieffer gehad, maar nooit meer.
Verder vind ik kunststof maar niks. Ik heb veel liever een leren zadel. Maar goed, dat is natuurlijk ieder zijn ding.

jah ik heb ook liever leer, maar jah dit was even een oplossing Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 12:42

Precious20 schreef:
Bitch schreef:

Volledig mee akkoord!

Dus je koopt geen kleren bij de H&M en shopt niet bij de lokale supermarkt (allemaal grote ketens en erg commerciel ingesteld) Clown

Waarom zou het de kwaliteit niet ten goede komen? Ikzelf heb weinig klachten over Kieffer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 13:20

Ik zeg alleen maar; schoenmaker hou je bij je leest.

En ik koop idd geen kleding bij H&M, dat vind ik echt troep, haha
Verder wel bij de AH etc, maar geen peecee's en telefoons, gewoon alleen wat de kruidenier al jaren verkoopt...

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 17:31

tja...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:39

Al zullen het nog zulke fijne, goedkope, lichte zadeltjes zijn. Ik wil altijd een lederen, en ben niet van plan over te stappen op kunstof!

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 18:40

dus je koopt voor een paard in de groei een zadel van 1500 euro

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:01

passiejj schreef:

Ja Mijn kieffer is trouwens duurder Vork

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 19:09

_Anke_ schreef:
passiejj schreef:

Ja Mijn kieffer is trouwens duurder Vork

mijn vorrige kieffer was toen der tijd 2400 gulden. dus ik weet niet Tong uitsteken

ik wil als me paardje uit gegroeid is een passier zadel of weer een kieffer in iedergeval een leren heb ik altijd al gehad