wat vinden jullie van die springsingels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amazingstar

Re: wat vinden jullie van die springsingels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 08:54

Dani001 schreef:
Veel mensen gebruiken dit wel voor de sier volgens mij. Als je lange schroeven draait (ik spring niet maar een vriendin van me springt klasse zwaar en buiten draait ze schroeven van 2 tot 3 cm lang (als ik goed kan schatten Lachen ), en dan is het wel gewoon voor de veiligheid. Zonder schroeven is dit volgens mij niet nodig...

ja maar als het erg nat is draai ik liever iets grotere erin!
elke pony is weer anders in het evenwicht en de snelheid! Knipoog
[/quote]

Ja zoals ik al zei, ik weet t bij god niet, ik spring zelf niet. Voor de dressuur draai ik een korte van 1cm aan de binnenzijde en een lange van 1,5 à 2 cm aan de buitenzijde. Die van haar leken mij ontzettend lang, dus ze konden idd wel langer geweest zijn (zoals ik al zei, schatten is niet mijn sterkste kant Haha! Bloos ). T ging trouwens ook om een paard in dit geval, dus mss dat die nog langer zijn dan bij je pony ?

In ieder geval, met zo 'n lange schroeven vind ik het in ieder geval wel noodzakelijk (maar mijn mening maar als niet springende "dressuurkakmadam" Haha! Haha!)
[/quote]

ja ik weet ook eigenlijk zeker dat ik er 1 ga halen! (voor de veiligheid uitraard!)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:16

Interessant paard, jouw Jordy. Maar hoe dan ook, ik zou je dan zeker zo'n singel aanraden.

Overigens vind ik 2 a 3 cm echt gigantisch lang voor schoreven, in de cross rijd ik met aan de binnenkant korte rechte schroeven (1 cm) en buiten lange punten (1,5 cm) en dat is zat.

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:54

Ja ik vond ze ook gigantisch lang toen ik ze zag, maar ja 1m40 - 1m50 is dan ook niet niks op een buiten-gras-bodem... (ik zou er nog niets op durven afrijden met een paard waarvan ik zeker wist dat die t zou springen Bloos Haha! )

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:40

Ik vind deze singels absoluud niet mooi, maar ik zou zeker zo'n singel gebruiken als ik een springruiter was! Het gaat tenslotte om de bescherming van je paard!