beugels boven of onder het zweetblad langs

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

priamos

Re: beugels boven of onder het zweetblad langs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:46

Ik heb ze erook onder bij mijn Rossner en vind het echt fijner met het rijden,,

als ik ze erboven heb gaan ik zwaaien met me benen en dat kan nu niet

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:12

Dat gedoe van: dan heb ik een stillere beenligging ed, is dat geen gebrek van je eigen kunnen camoufleren? Bloos

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:18

Jaike schreef:
Dat gedoe van: dan heb ik een stillere beenligging ed, is dat geen gebrek van je eigen kunnen camoufleren? Bloos

Als je geen goed houding hebt kun je dat echt niet verbergen met de beugels onder het zweetblad. Maar voor sommigen rijd het gewoon fijner. Ik kan met beide evengoed rijden. Alleen vind ik eronder lekkerder zitten omdat je dan geen riemen voeld.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:43

Yvonniej schreef:
Jaike schreef:

Als je geen goed houding hebt kun je dat echt niet verbergen met de beugels onder het zweetblad. Maar voor sommigen rijd het gewoon fijner. Ik kan met beide evengoed rijden. Alleen vind ik eronder lekkerder zitten omdat je dan geen riemen voeld.

Kijk dat het fijner zit is voor iedereen natuurlijk persoonlijk, ik heb bijvoorbeeld de beugelriemen andersom, de sluiting naar beneden, dan voel je ook geen riemen, dus dar ben ik het met je eens Haha! Maar er zijn ook enkele die zeggen van: Anders klapperen mijn benen ed, kijk dán ben je in mijn ogen wel iets aan het camoufleren...............
Overigens weet ik uit ervaring dat het erg moeilijk is om een geleerde houding te veranderen, maar daar zou je wel mee bezig moeten zijn, mijn houding is overigens ook allesbehalve van perfect hoor Vork

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:18

Jasmijn schreef:
Ik heb mijn beugelriemen bovenlangs. Mijn paard wil nog wel eens een draai van 180 graden draaien en als ik mijn beugels onderlangs heb, denk ik niet dat ik dat uitzit, dan raak ik mijn beugels kwijt.

Mijn paard draait ook wel eens 180 graden (ook in de galop Clown ) maar met mijn beugels onderlangs heb ik nergens last van. Eerlijk gezegd was ik er ook wel bang voor hoor, maar ik heb juist het idee dat ik steviger zit, omdat mijn benen niet kunnen uitvliegen als ze omdraait.

Jasmijn schreef:
En wat minstens zo belangrijk is: Volgens mijn zadelaker vervalt de garantie op de boom, als je de beugels onder het zweetblad doet!!!!

Je beugel zit toch nog steeds aan die haak vast waar ie voor bestemd is? Ik zie niet in wat bovenlangs of onderlangs voor verschil kan maken voor de boom.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:26

bij mijn zadel zitten de beugelriemen onderlangs, dat was al zo toen ik mn lieverd ging verzorgen en rijden en om heel eerlijk te zijn vind ik het veel fijner rijden (op de manege reed ik met de riemen er over heen)

ik heb niet het gevoel dat ik minder bewegingsruimte heb, maar misschien komt dat omdat ik ijslands rij en dus toch al mn benen lang draag tijdens het rijden...

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:34

Onder

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:36

Ik heb mn beugels onder het zadelblad, tis eerst even wennen, maar het zweetblad blijft er wel velemaalen mooier van !!

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:44

Ik heb ze ook onderlangs. Heb m'n zadel nu 2 weken, en ik heb ze ook vanaf het begin onderlangs gedaan. Mijn gespen hangen wel naar beneden. Ik vind het heerlijk zitten zo, en heb ook niet het gevoel dat ik minder bewegingsvrijheid heb. Als ik mijn been naar achter wil verleggen, verschuift die beugelriem gewoon mee.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:48

Ik weet niet of het slecht is voor je zadel, maar ik vind onderlangs echt veel fijner! Haha!

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:00

mijn voorkeur gaat naar onder het zadel, maar door de extra zweetbladsingel lukt dat niet bij m'n eigen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:05

hafgirl15 schreef:
mijn voorkeur gaat naar onder het zadel, maar door de extra zweetbladsingel lukt dat niet bij m'n eigen.

Zelfde hier.
Heb ze wel een tijdje onderlangs gedaan maar dat was echt niks met zo'n extra singel.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:35

k heb trouwens ook mijn beugelriemen met de gesp naar beneden ja. en ik kan mijn benen nog steeds alle kanten op leggen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:50

Onder. Ja
(Alleen nu heb ik ze ff boven zitten.. al heb ik geen idee waarom? Nagelbijten / Gniffelen)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:01

Ik heb ze met dressuur onderlangs hangen, met springen en buitenrijden bovenlangs Ja.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:20

Jaike; lijkt me een beetje raar dat de garantie op de boom vervalt als je de beugelriemen onder je zweetblad hebt. Je hebt ze toch gewoon aan het daarvoor bestemde haakje zitten?
Ik heb ze trouwens onder, omdat mijn zadel dan mooi blijft. En omdat ik het prettiger vind zitten.

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:23

Roelke_ schreef:
hafgirl15 schreef:

Zelfde hier.
Heb ze wel een tijdje onderlangs gedaan maar dat was echt niks met zo'n extra singel.

heb ook hetzelfde zadel als jouw Lachen de Isabell Werth, ben er helemaal weg van, maar dit vind ik toch wel jammer. Idd als je ze onderlangs doet kunnen je benen nergens meer heen Lachen

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:28

ik heb ze er sinds korte tijd onder.. vind het beter..
alleen 1 nadeel is dat mijn zadel aan de onderkant in mijn laars komt te zitten soms Clown ja ik weet niet hoe ik het moet uitleggen.. maar dat is irritant.. maar voor de rest vind ik het veel lekkerder zitten Lachen

JaSmIJnJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:32

Ik heb sinds kort ook mijn beugels er over heen, in het begin was het wel weer wennen maar mijn zadelmaker zei dat als de beugels onder het zweetblad zaten, de slijtage veel groter is.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:41

Fredt schreef:
Jaike; lijkt me een beetje raar dat de garantie op de boom vervalt als je de beugelriemen onder je zweetblad hebt. Je hebt ze toch gewoon aan het daarvoor bestemde haakje zitten?
Ik heb ze trouwens onder, omdat mijn zadel dan mooi blijft. En omdat ik het prettiger vind zitten.

Was ik niet hoor Clown

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 13:50

ik draag ze onderlangs. Ik rijd met een kentaur medeaII en ik heb wintec beugelriemen (met haakjes), dus dat gaat het makkelijkst.

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 09:21

Ik vind het gewoon een stuk mooier staan Lachen

Wel zei mijn zadelmaakster iets van als het paard gaat bokken, dan klem je uiteraard je benen, en dan klem je dus je beugelriemen vast, waardoor het moeilijker is te blijven zitten.

Maarjah, die van mij bokt toch nooit.. en mocht het gebeuren dan zie ik dat dan wel Knipoog

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 09:48

Ik heb een euroriding Luxor en ik heb ze er sinds een maand of 3 ook onder en het rijd veel beter vind ik. Ik heb mijn zadel nieuw gekocht en heb eerst een anderhalf jaar gereden met de riemen erop daar heb ik wel spijt van want je ziet dit wel goed aan het leer.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:49

KarinvdM schreef:
Mork schreef:
Kijk maar naar al die dressuurruiters die hebben hun beugelriemen ook onder het zweetblad

Is dat zo???

Ik heb de beugelriemen bovenlangs.
Onderlangs vind ik niet prettig, ik ben niet zo groot en ik heb dan maar weinig bewegingsvrijheid.

De meesten die ik heb gezien wel ja Haha!

illy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 10:42

bedankt voor jullie berichten!
nou ik rij nu al sinds een week met mijn beugels onder het zweetblad en dat zit op zich prima!
zijn hier ook kleine mensen, met vooral kleine benen, hoe vinden jullie het rijden? mijn beugelriemen komen namelijk niet ver eronderdoor.
voorlopig laat ik het maar zo, want dan blijft mijn nieuwe zadeltje mooi! Knipoog

groetjes Ilse