verkeerde info zadel bij aankoop!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24387
Geregistreerd: 12-04-02

Re: verkeerde info zadel bij aankoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:13

Dat een zadel niet opgevuld kan worden lijkt me sterk aangezien elk zadel bijgehouden moet worden. Bij alleen opvullen worden niet de stiksels los gehaald, maar er zit onder het zweetblad bovenin een opening.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: verkeerde info zadel bij aankoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:29

Sommige springzadels (close contact) hebben een soort foamvulling, volgens mij heeft mijn pessoa dat ook. Kan zien/voelen aan de kussens dat het wat vierkanter is dan een 'gewoon' zadel. Imo kan zoiets dus niet opgevuld worden aangezien het uit 1 stuk is.
Feit blijft dat ze je gewoon bedonderd hebben!

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: verkeerde info zadel bij aankoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:59

Alina schreef:
Divoza is ook geen zadelmaker, maar een zadelverkoper Knipoog
Deskundigheid is daar ver te zoeken helaas...

Ik hoop dat je je geld retour krijgt, op je strepen blijven staan, het is jouw geld en het welzijn van jouw paard Knipoog

Mee eens Ja Haha!

harnessmaker

Berichten: 1753
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: gelderland

Re: verkeerde info zadel bij aankoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:53

Ider zadel kan opgevuld worden, zowel wolgevulde, luchtgeulde of foam gevulde zadels.
De laatste zijn het lastigst dus dat doet bijna niemand.
Bijna niemand Haha!

Je mag pm'en natuurlijkvoor meer info.
Wat jij beschrijft is echter geen fabrieks fout nog verkeerde info. Geen reden voor retourneren van je zadel.
Wel vind ik het een gebrek aan voorlichting maar wat verwacht je van iemand die nog nooit een zadel uit elkaar heeft gezien? Bij dit soort winkels staan goedkope krachten en dat merk je soms helaas.....

Charaz

Berichten: 24387
Geregistreerd: 12-04-02

Re: verkeerde info zadel bij aankoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:25

Heeft een Rossner Derby dan inderdaad zo'n foamvulling?

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: verkeerde info zadel bij aankoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:29

harnessmaker schreef:
Ider zadel kan opgevuld worden, zowel wolgevulde, luchtgeulde of foam gevulde zadels.
De laatste zijn het lastigst dus dat doet bijna niemand.
Bijna niemand Haha!

Je mag pm'en natuurlijkvoor meer info.
Wat jij beschrijft is echter geen fabrieks fout nog verkeerde info. Geen reden voor retourneren van je zadel.
Wel vind ik het een gebrek aan voorlichting maar wat verwacht je van iemand die nog nooit een zadel uit elkaar heeft gezien? Bij dit soort winkels staan goedkope krachten en dat merk je soms helaas.....

Maar waarom word er dan een gratis opvulbeurt bij gegeven? terwijl hij niet op de vullen is?

Charaz

Berichten: 24387
Geregistreerd: 12-04-02

Re: verkeerde info zadel bij aankoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 08:05

Verward Harnessmaker schrijft toch dat IEDER zadel te vullen is, maar dat het bij een foam gevuld zadel lastiger is en BIJNA niemand dat doet.

Gewoon een fout van de winkel, zit er waarschijnlijk standaar bij dat vullen, de ts heeft alleen foam gevuld zadel wat niet door de ruitersportzaak gevuld kan worden.

Micha
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: overijssel

Re: verkeerde info zadel bij aankoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 08:06

Zelfs foam is op te vullen zoals patrick al zei. Echter het wordt bijna niet gedaan. In nederland heeft bijna niemand hiermee kennis als zadelmaker. Daarnaast is het arbeidsintensief voor zadelmakers omdat het zadel verder los moet. Ik weet dat patrick (Harnessmaker) dit wel kan.

Foam heeft als voordeel dat, als het goed gedaan wordt, veel onderhouds vrioendelijker is. Nadeel is voor de zadelmaker dat het niet even met een beetje wol opgestopt kan worden.

Je komt het veel tegen in de duurdere zadels die op maat gemaakt worden en dan is het perfect. En je ziet ook wel vaak een soort schuim in de goekopere zadels omdat dit lekker makkelijk en goedkoop produceren is. Echter kun je dit niet met elkaar vergelijken.

Maar heb je een foam gevuld kussen dan raad ik jullie echt harnessmaker aan.

Anoniem

Re: verkeerde info zadel bij aankoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 08:10

whatever01 schreef:
missnynke schreef:
volgens mij kan elk zadel wel bijgevuld worden!!!


nee dat kan niet, het ligt eraan van welk materiaal het zadel is, en de vulling.



Leg eens uit? De vulling bepaal je zelf, wol of schuimrubber. Is het zadel niet van leer? Maar kunststof kan ook gestikt worden. Kan mij niet voorstellen dat het zadel geplakt is, dan moet het wel een heel erg goedkoop zadel zijn geweest.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re: verkeerde info zadel bij aankoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 08:39

Maar als je zadel te smal geworden is, waarom wil je het dan op laten vullen? Daarmee los je nog niks op.

Micha
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: overijssel

Re: verkeerde info zadel bij aankoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:31

cornelie schreef:
Maar als je zadel te smal geworden is, waarom wil je het dan op laten vullen? Daarmee los je nog niks op.


Ja helemaal mee eens!! Daar ging het ook om Bloos maar goed...

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: verkeerde info zadel bij aankoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:13

Foam bijvullen? Kun je dus de Lemetex Magic bijvullen? Ik dacht dat dit juist een type was die je niet bij kunt vullen omdat de kussens gevuld zijn met een soort foam.

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: verkeerde info zadel bij aankoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:04

Charos schreef:
Verward Harnessmaker schrijft toch dat IEDER zadel te vullen is, maar dat het bij een foam gevuld zadel lastiger is en BIJNA niemand dat doet.

Gewoon een fout van de winkel, zit er waarschijnlijk standaar bij dat vullen, de ts heeft alleen foam gevuld zadel wat niet door de ruitersportzaak gevuld kan worden.

Misschien gaat het om een GEPLAKT zadel.

Micha
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: overijssel

Re: verkeerde info zadel bij aankoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:55

germie schreef:
Foam bijvullen? Kun je dus de Lemetex Magic bijvullen? Ik dacht dat dit juist een type was die je niet bij kunt vullen omdat de kussens gevuld zijn met een soort foam.


Neem even contact op met patrick, hij kan je daar meer over vertellen. Zadels met foam zijn vaak opnieuw weer op te vullen met foam. Er moet dan gewoon weer een nieuwe kussenvulling gesneden worden van een "speciaal" foam en afhankelijk van het gewicht van o.a. de ruiter en de bouw van het paard enz.. gemaakt worden van stuken foam van verschillende stijfheden. Let wel de kosten zijn hier vaak wel iets hoger van dan een volledige wolvulling en het is een meer arbeidsintensieve klus.

Grote voordeel is wel dat het perfect in vorm blijft en de druk beter verdeeld kan worden. Je ziet echter ook vaak goedkope zadeltjes waar ook een soort schuim of gel in de kussens geplaatst wordt als goedkoop alternatief voor wol enz. Dit moet je echter niet vergelijken met waar ik over spreek want dat is materiaal dat het voor de verkoop een beetje leuk oogt.

Wil je hierover meer weten PM mij of patrick even, of liever nog mail even voor meer info die ik je graag wil geven. zadelservice@yahoo.com (Harnassmaker ofwel Patrick) of horsesandmore@home.nl (Micha ofwel Remko)

Charaz

Berichten: 24387
Geregistreerd: 12-04-02

Re: verkeerde info zadel bij aankoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 00:04

Yvonniej schreef:
Charos schreef:
Verward Harnessmaker schrijft toch dat IEDER zadel te vullen is, maar dat het bij een foam gevuld zadel lastiger is en BIJNA niemand dat doet.

Gewoon een fout van de winkel, zit er waarschijnlijk standaar bij dat vullen, de ts heeft alleen foam gevuld zadel wat niet door de ruitersportzaak gevuld kan worden.

Misschien gaat het om een GEPLAKT zadel.


Bij alleen vullen worden de stiksels van het zadel ook niet compleet losgehaald, maar dat gaat door de openingen in het zadel.
Ik ken heel weinig zadels die geplakt zijn, zou niet durven zeggen dat de Rossner Derby dat niet is omdat ik het niet zeker weet, maar ik ga ervan uit dat die gewoon gestikt (zoals de meeste zadels) is.

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: verkeerde info zadel bij aankoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 12:57

ik blijf het raar vinden dat divoza zegt dat het niet opvulbaar is..

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Re: verkeerde info zadel bij aankoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 09:23

Het kan ook zo zijn dat ie voor jou paard zover opgevuld moet worden dat het niet mogelijk is..

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: verkeerde info zadel bij aankoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 09:35

tipje van iemand ie veel zadeldrama heeft meegemaakt met willem.. ga niet naar zulke kwakzalvers, maar neem een goeie zadelmaker in de hand. hoe vaak onze zadels door de gewone ruitersportzaak zijn verziekt wil je niet weten...