Schapenwollen onderlegger

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PBA_
Berichten: 8123
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Schapenwollen onderlegger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 00:31

Ik rijd ook met een echte schapendekje. 1 ze is atactisch en loopt er fijner mee. 2 ik rijd endurance met haar en door de lange ritten vind ik het fijn als er nog iets tussen ons in ligt. Als ik moe wordt na tig km kan ik een periode van zwakte krijgen en misschien slechter neer kunnen komen op het zadel. Dat is natuurlijk niet fijn. Ook gooit ze enorm op als ze goed doorloopt en ik voel haar er beter mee lopen en ik kom beter neer. Ik had hem eerst direckt onder het zadel liggen, maar aangezien ik maar een bontje heb toch maar boven mijn chanrack gedaan met het oog wel te kunnen verschonen tijdens een lange rit. Ze is een stuk fijner erop geworden

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Schapenwollen onderlegger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 00:42

dat vind ik nog een van de betere redenen die ik hier heb gehoord om een bontje te gebruiken..

Precious20

Berichten: 2096
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Schapenwollen onderlegger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 01:06

Dit vind ik ook een goede reden, hoewel ik zelf (in die situatie) voor een schapenvachtsjabrak zou kiezen maar ja dat is natuurlijk ieder zijn ding.

zynoeska

Berichten: 388
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Hauwert

Re: Schapenwollen onderlegger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:46

Mij is ook gezegd dat ie direct op de rug moet. Maar ik vind het wel een groot nadeel dat ie zo snel vies wordt dan. ik heb dat dus een aantal malen wel gedaan maar zou het nu niet meer doen. Ik zou er nu een dun sjabrak tussen doen (ja omdat ik dat veel zie van andere inderdaad). Dus dan vind ik het wel meer voor de sier. Op dit moment gebruik ik hem niet. Heb wel een paard met gevoelige rug maar die heeft een op maat gemaakt zadel en dat gaat nu goed dus dat houden we zo.

harnessmaker

Berichten: 1753
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: gelderland

Re: Schapenwollen onderlegger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:02

Ikga volledig mee met Urielle. Ik had het niet anders kunnen verwoorden.

Een bontje veranderd de ligging va je zadel. Als je er dus meer gaat rijden dien je je zadel dus aante laten passen aan d ligging met bontje.
90% van de bontjes wort voor het mooie gebruikt terwijl het juist problemen veroorzaakt.
Wie mooi is moet pijn lijden.... ja voor jezelf is dat een keuze voor je paard echter niet!

Ik kan zoveel uitleggen en weerleggen over de ligging van zadels dt ik misschien maar ergens een avond ga organiseren over dit onderwerp. Moet ik nauurlijk wel voldoende animo hebben!

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Schapenwollen onderlegger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:19

harnessmaker schreef:
Ikga volledig mee met Urielle. Ik had het niet anders kunnen verwoorden.

Een bontje veranderd de ligging va je zadel. Als je er dus meer gaat rijden dien je je zadel dus aante laten passen aan d ligging met bontje.
90% van de bontjes wort voor het mooie gebruikt terwijl het juist problemen veroorzaakt.
Wie mooi is moet pijn lijden.... ja voor jezelf is dat een keuze voor je paard echter niet!

Ik kan zoveel uitleggen en weerleggen over de ligging van zadels dt ik misschien maar ergens een avond ga organiseren over dit onderwerp. Moet ik nauurlijk wel voldoende animo hebben!

dit is dus precies wat ik bedoel.