(ge kunt ook altijd hier komen rijden, er staat hier echt nooit een plasje in de piste

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BlanCarla schreef:Een banadage op een correcte manier aangebracht, kan een minimum aan steun bieden. Maar peesbeschermers en bandages zijn er natuurlijk vooral om de benen van je paard een klein beetje te beschermen tijdens het werk.
Maar dat bandages helemaal geen steun zeggen, zou ik niet durven zeggen, want ik ken meerdere paarden en pony's, die altijd met iets van bescherming gereden werden, en daarna makkelijker eens een 'zeer beentje' hadden als ze zonder werden bereden...
Bij mijn vorige paardje reed ik altijd met peesbeschermers. gewoon omdat hij dat altijd gewend was, en hij was al 17 jaar oud. Dus waarom dan ineens van gewoonte gaan veranderen? het kost immers geen moeite om ze wél aan te doen.
Bij mijn nieuwe paardje (was dat niet gewend) doe ik eigenlijk alleen peesjes vanvoor aan tijdens het echte springwerk (springles, oefenparcours en jumping) en dit enkel en alleen opdat ze tijdens de landing op of tegen haar voorbeen zou trappen ofzo. En natuurlijk ook voor het raken. Maar voor de rest, doe ik eigenlijk nix om. Zo heel af en toe eens een bandage, maar dan alleen omdat ik daar eens zin in heb. Want vind het echt overbodig, wanneer ze het niet nodig hebben...Als ze echt tijdens het lopen hun benen vaak raken, doe dan een peesje aan (vanvoor of vanachter) maar anders, als je niet echt gaat springen ofzo, zou ik het niet doen...dan lijkt het mij vrij nutteloos...maar je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt !!