ervaringen hulsebos zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

Re: ervaringen hulsebos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 23:49

ik heb iets gehoord bij een bepaald type hulsebos dat er zoveel te stellen is in de de zadelboom dat de schroefjes regelmatig ''lostrillen'' en daardoor zadel ineens scheef hangen/zitten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:08

casanova schreef:
ik heb iets gehoord

Ja, zo krijg je dus allerlei verhalen in de wereld...

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 19:46

idd Haha!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:55

Ik was ook helemaal fan van hulsebos, tot het zadel na 3 weken mijn hele paard verpestte. Hij heeft bijna een half jaar met een flinke rugblessure gelopen, wat mij handen vol geld heeft gekost (aan dierenartsen,fysio's en noem maar op). Hulsebos is 2 maal geweest, de eerste keer lag het aan mijn paard, de tweede keer idem. Hulsebos vond dat ik mijn paard eerst recht moest krijgen, maar toen ik begon over het scheve zadel dat eerst recht opgevuld moest worden, hield hij z'n mond. Mijn paard was inderdaad scheef geworden doordat het zadel hem scheef drukte. Uiteindelijk is hulsebos weggegaan zonder enige service, alleen een briefje dat ik moest ondertekenen dat ik hun advies had gehoord. Ik heb nu een zadel liggen wat hooguit 1,5 maand gebruikt is. Ik had verwacht dat hulsebos de service van het opvullen wel zouden bieden, maar zelfs dát hebben ze niet gedaan!
Als ik straks weer een paard heb, laat ik een andere zadelmaker komen om m'n zadel aan te passen. Hulsebos hoeft er niet meer bij te komen voor mij..

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:00

Hulsebosch senior is inderdaad eenvakman maar jr is echt een prutser. Heeft echt geen verstand van paarden en/of zadels.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:20

casanova schreef:
ik heb iets gehoord bij een bepaald type hulsebos dat er zoveel te stellen is in de de zadelboom dat de schroefjes regelmatig ''lostrillen'' en daardoor zadel ineens scheef hangen/zitten.

maar ik hoorde het wel van een zadelmaker zelf. Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:08

ja en...? er zijn zoveel zadelmakers die een ander het licht in de ogen niet gunnen. zegt dus helemaal niets!!

ik blijf bij mijn mening, vind het superzadels, maar zou er nooit een op maat laten maken door hulsebos zelf... dan haal ik harnessmaker er wel bij voor passen en evt. aanpassen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:10

Ik ben 3 jaar aan het tobben geweest met zadels voor mijn andalusier, en heb hier een heleboel geld op verloren. Verschillende merken en een heleboel leugens van zogenaamde zadelmakers en zadelpasservices verder heb ik hulsebos laten langskomen, die hebben ons ontzettend goede service en advies gegeven en een zadel op maat gemaakt. Omdat geen enkel leenzadel goed op mn paard lag hebben ze mijn zadel ook nog eens met spoed gemaakt en afgeleverd. Dit zadel is echt niet in een fabriek gemaakt, en precies afgeleverd zoals ik wilde: aangepast aan mij, mn rug en mijn bovenbeenlengte en 2 kleuren leer die ik zelf had uitgekozen. Hij ligt en zit super, ontzettende mooie en zachte kwaliteit leer!

Omdat mijn paard scheef is, zijn ze nog 2x kosteloos terug geweest om het zadel aan te passen. Er gaan heel veel verhalen dat HB scheve zadels zou leveren maar bij het gros van die gevallen is het paard zelf scheef, en niet het zadel. Het is alleen zo veel makkelijker om de schuld aan de zadelmaker te geven en niet aan je eigen paard, die daar natuurlijk zelf ook niets aan kan doen.

Kortom, ik ben heel erg tevreden over hulsebos, zowel over de service als de kwaliteit.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 11:54

fijn om toch ook wat goede verhalen te horen. Morgen ga ik het zadel ophalen Haha! ben benieuwd...

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:14

sprak gister een vrouw bij van triest en die had speciaal voor een hoop centen een hulsebos aan laten meten voor haar paard.
paard heeft niks speciaals, aleen een iets hoge schoft.
niet spectaculair.
zij viel zelf erg achterover in het zadel dus hulsebos heeft het aangepast.
maar een beetje te makkelijk, gewoon extra opvullen aan de achterkan en klaar.....
paard kreeg last van de nieren en werd kreupel.
artsen hebben geconcludeerd dat dit aan het zadel lag.
lag helemaal verkeerd en verklo#te de paardenrug.
Nu heeft zij een 2de hands kn zadel gekocht, heel mooi zadel.
aan laten passen door van triest en past nu als een huis.
Gaat weer goed met paard en lopen als een trein.
Laatst bijgewerkt door dollie83 op 10-09-06 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 12:22

tsja, ik denk dat ik het zadel ook niet aan ga laten passen door hulsebos zelf, als ik de verhalen hier zo hoor.
weet iemand hier de kosten ong. voor het aanpassen van een zadel?

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:04

Ik heb alleen maar goede ervaringen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:15

krumel schreef:
tsja, ik denk dat ik het zadel ook niet aan ga laten passen door hulsebos zelf, als ik de verhalen hier zo hoor.
weet iemand hier de kosten ong. voor het aanpassen van een zadel?

harnessmaker vraagt 70 euro voor bijvullen (op maat van je paard) en 140 euro voor een compleet nieuwe vulling

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 20:50

ahh, kben boos Boos! ik zou het zadel eigenlijk gisteren al ophalen maar heel gedoe want het zadel zou nog bij een of andere zadelmaker liggen die het ook zou proberen te verkopen oid, het zadel zou zij eigenlijk zaterdag terugkrijgen en was niet gebeurd. (niet zo netjes van die zadelmaker dan Knipoog ) Vandaag zou ie er zeker wel zijn, dus wilde ik t 's avonds ophalen, ff gebeld, maar nee, het zadel was er nog steeds niet. Ze zou nog even met die zadelmaker bellen en mij daarna terugbellen, maar niks meer gehoord, dus probeer ik haar te bellen en kreeg haar ook niet te pakken. Morgen heb ik les en dan zou mijn instructrice er meteen even naar kijken, maar dat gaat nu dus ook niet door.
Ik baal er echt van...

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:53

Ik heb ook een hulsebos zadel, voor mijn brede haflinger waar geen zadel voor te krijgen is...
in het begin was ook ik laaiend enthousiast over dit zadel, het zat als een huis, en ik kon weer rijden ipv bokkend door de bak te gaan! Haha!
Nu krijg ik ook de kenmerken van hulsebos op mijn bord, het zadel is scheef..

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:12

Hoe oud zijn jullie zadels?
En hoe vaak laten jullie je zadel nakijken door een zadelmaker?

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:22

Hier loopt toch al een topic over?
Ik ben zeer tevreden over mijn Hulsebos en ik ken meerdere mensen met een Hulsebos zadel en ook die zijn er tevreden over.
Ik laat hem ieder jaar even nakijken dan komen ze langs en kijken ze of hij nog goed ligt op mijn paard! Ik ben zeer te spreken over de service!!!
Mijn zadel is nu toch zeker al 6 jaar oud en ziet er nog netjes uit! Ik zou geen ander willen!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:18

_Ilona schreef:
Hier loopt toch al een topic over?
Ik ben zeer tevreden over mijn Hulsebos en ik ken meerdere mensen met een Hulsebos zadel en ook die zijn er tevreden over.
Ik laat hem ieder jaar even nakijken dan komen ze langs en kijken ze of hij nog goed ligt op mijn paard! Ik ben zeer te spreken over de service!!!
Mijn zadel is nu toch zeker al 6 jaar oud en ziet er nog netjes uit! Ik zou geen ander willen!

Ja zo doen wij het ook al jaren! Onze zadels zijn nu zeker wel 4 jaar oud en zien er nog super uit!

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:07

Sinds een half jaar heb ik een nieuwe hulsebos laten aanmeten op mijn 4 jarige ruin. Met een woord geweldig. Zadel ligt goed en ik reed me altijd open, maar het zadel is boterzacht en ik heb geen last meer van m'n achterkant zeg maar. Ik heb ook euroriding, kieffer, passier en KN gehad en de KN vond ik daarvan het beste liggen en zitten. Ik wil in ieder geval geen ander zadel dan hulsebos meer.

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:18

Daarom vroeg ik het ook, want ik laat namelijk mijn Hulsebos zadel ook 1 keer per jar nakijken (omdat je paard namelijk ook kan veranderen per jaar!) En heb dus ook geen klachten over het zadel!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:23

Mijn bijrijdpaardje heeft een hulsebos dressuur op maat gemaakt. Zadel wordt iedere x weer opgevuld / aangepast maar o.e.a. manier ligt het gewoon niet goed Het zadel kiept als t ware naar voren..

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:23

Hulsebos is echt super Haha! lag op mijn pony altijd erg goed, nooit problemen mee gehad, gaat bijna nooit wat kapot aan en zit heerlijk!! Knipoog
Alleen die van ons was wel op maat gemaakt, maarja als je er 1ntje kan vinden die goed past raad ik een hulsebos zadel zeker aan! Bloos

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 21:48

ik ga er morgen een ophalen! ben ontzettend benieuwd en ik hoop echt dat het goed zal passen. Tis een 17" aangezien ik daar wel in zal passen en mijn pony een heel erg korte rug heeft past er ook geen grotere zitmaat op...
Kwa breedte denk ik dat het wel zal moeten passen, maar goed, altijd afwachten natuurlijk! Maar over hulsebos blijven de meningen toch wel ontzettend verschillen, de een vind het geweldig (bijna iedereen die ik hier ken eigenlijk) en de ander vind het vreselijk (veel slechte verhalen gehoord hier op bokt). Ik zal het morgen wel zien Lachen

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:48

Let goed op de lengte van het zadel. Ook wij hebben een hulseboszadel laten aanmeten. Zoals hier al eerder is gemeld is het gewoon een kant en klaar zadel en wordt het een beetje aangepast aan het paard. Ons paard werd verschrikkelijk vervelend en gooide mijn dochter regelmatig uit het zadel. Hulsebos gebeld. Die kwamen hebben het zadel wat opgevuld maar het werd steeds erger. ,Toen maar met paard en dochter naar hun toen gegaan. 4 zadels gepast en bij 1 werd ze verschrikkelijk boos bij het opzadelen en het rijden. Ja hoor dat was ons zadel. Verkeerd zadel dus. Ze hebben toen een ander zadel gegeven. Deze zat goed maar moest opgevuld worden naar een aantal maanden. En toen begon het gedonder weer. Paard had veel pijn Naar de DA toe. Gekneusde rug van het zadel. Volgens hulsebos lag het aan het paard. Ons paard zou scheef zijn. Fysio er bij DA erbij. Paard was goed maar zadel niet. Hulsebos heeft het niet opgelost. Heb Divoza gebeld en ze rijd nu op een Rossner zadel. 1000,00 euro goedkoper zit perfekt voor paard en ruiter. Dat zadel van hulsebos was dus gewoon te lang voor haar korte rug. En drukte dus pijnlijk in haar rug. Daarom dus goed opletten of het niet te lang is want dan kan de zit wel goed zijn maar jammer als je paard er problemen mee krijgt.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:25

Famke_93 schreef:
Hoe oud zijn jullie zadels?
En hoe vaak laten jullie je zadel nakijken door een zadelmaker?

In mijn geval is in nog geen half jaar hulsebos 2 keer geweest en heeft helemaal niks aan het zadel gedaan, terwijl iedere leek kon zien dat de kussens gewoon helemaal niet gelijk waren. Ze wilden niet opvullen, ik moest eerst mijn paard recht rijden,(die scheef was door hun scheve zadel) maar ik moest wel met hun scheve zadel blijven rijden. Net zoiets als dweilen met de kraan open.