Rossner Amerika slijtage zitting al na 4 uur gebruik??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zynoeska

Re: Rossner Amerika slijtage zitting al na 4 uur gebruik??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 12:33

okey..ze komen donderdag de 14 de van de zadelpasservice kijken.
Ik wact af...ondertussen gisteren aan mn moeder laten zien...maar ik had hem natuurlijk weer flink in zitten vetten en dan is het niet zo goed te zien. Advies van mn ma Haha! was dan ook nog een keertje rijden en dan even niet vetten...dan zien ze tenminste wat er gebeurd.
En we gingen natuurlijk allemaal brainstormen hoe het kwam.. we denken nu dat het miss ook wel kan ligge aan dat het zadel 3 cm breder is gemaakt, dat het leer nu anders belast wordt? Maar ja mn andere kieffer zadel is veel meer "vermaakt" en die geeft geen krimp...toch ander leer denken we dan maar.
Die man die ik aan de lijn had had het niet over olie maar over vet/balsem..maar ja dat doet er ook niet zoveel toe we wachten even af wat hun mening is en hoe dit op te lossen.
jullie lezen het wel volgende week.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:44

Ik ben benieuwd. Ook al zou het door je rijbroek komen, slaat het nog nergens op. een zadel moet daar tegen kunnen hoor... Ik hoop voor je dat je een nieuwe krijgt, en dan wel een goede!!

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 09:08

Okey..gisteren is ie geweest....tja geloof het of niet het lag niet aan mn rijbroek maar wel een beetje aan mij. Blijkbaar zweet mn kont te snel. En dat terwijl ik in het laatste half jaar 15 kilo ben kwijtgeraakt Tong uitsteken En zweet is zout en dan kan het zijn dat het verflaagje van het zadel wordt aangetast. Ondanks mijn invetpogingen zweet ik bijkbaar toch te snel. Met mn Kieffer heb ik er geen last van omdat die iets hogere eisen stelt aan het leer en aan de behandeling.
Nu is het ook zo dat ze "vroeger" met oliebasisverf mochten werken en dat mag nu ook niet meer dus de kwaliteit is gewoon al wat minder dan voorheen.
Ik kon er gewoon nog prima mee doorrijden, het leer gaat er niet stuk van ofzo zeggen ze. maar een nieuw zadel hoeft er bij mij niet zo uit te zien.. Huilen
In ieder geval kan ik er ook niets aan doen .....Pffff gelukkig zeg.... ik moet gewoon aan een kwalitatief beter (maar ook duurder) zadel. en dan hopen dat het dan goed blijft.
Nu heb ik mn oude zadel meegegeven en ik wordt vandaag gebeld over hoe het afgehandeld gaat worden. Ik wil op zich wel een neiuwe maar weet niet of ik daar nu dan wel aan wil meteen. De zadelpasservice zei dat ze het meestal netjes oplossen dus daar ga ik dan ook maar vanuit. Het zadel voldoet gewoon niet ana mijn verwachtingen zullen we maar zeggen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:09

Na 4 uur mag het zadel echt niet verkleuren, zweet of niet. DAn zou je zo'n zadel nooit in de regen gebruiken of er mee crossen, want dan worden ze ook nat en vies. Water is geen zout, maar in de regen wordt een zadel wel natter dan van een beetje zweet.
Ik heb dat overigens nog nooit gezien dat je na 4 uur bij een nieuw zadel al kunt zien dat het verkleurd doordat je zweet. Na 10 jaar misshcien, maar nu mag dat nog niet.
En dan is de Rossner dus ook ongeschikt voor strandritten, want dan komt er nog veel meer zout op het zadel.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:25

Mijn Rossner heeft zeker 2 strandritten overleeft, dus die vlieger gaat niet op. Knipoog

Het klinkt in mijn oren als een slappe smoes van Divoza. Ik heb er nog nooit van gehoord dat een zadel verkleurd/slijt na zo'n korte tijd. Zelfs merkloze zadels van bagger-kwaliteit kartonleer doen dat niet.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:36

*heeft dit toppic net helemaal doorgelezen*
ik vind het maar een raar verhaal dat ze je verteld hebben.
volgens mij is het gewoon een zwakke partij met zadels geweest. ik rij zelf op een rossner sydney+ en heb nergens last van.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:43

Ik heb (vorige paard) ook een nieuwe rosner sydney gehad en ik herken je probleem niet...Ik vondt het fijne zadel (prijs kwaliteit is prima) en had er geen klagen over..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:20

Teveel zweten...dus je komt met een hele natte broek van je paard af....?

Dat moet dan toch minstens het geval zijn zou je denken....eer dat dat enige invloed zal kunnen hebben....

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:32

jeetje wat een verhaal... tot 2 keer aan toe..
ik ben blij dat ze naar je toekwamen en dat ze nu een oplossing gaan zoeken voor je.

zelf heb ik ook de rossner amerika, en alleen een beetje slijtage waar de beugelriemen zitten, maar ja ik heb ook aparte beugelriemen van wintec Knipoog

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 16:37

pmarena schreef:
Teveel zweten...dus je komt met een hele natte broek van je paard af....?

Dat moet dan toch minstens het geval zijn zou je denken....eer dat dat enige invloed zal kunnen hebben....

Idd... een zadel hoort gewoon niet zo snel te slijten... ook al zit je er met een natte kont op Clown
Wanneer ik met mijn zadel een lange rit maak, of doorde zee ga ziet hij er nog altijd perfect uit Lachen

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:30

Ik herken het probleem totaal niet. Vreemd.
Ik heb mijn Rossner nu een klein jaartje en deze heeft al vele dagritten, strandritten, springlessen, hittegolven, etc doorgmaakt Haha!
Nergens slijtage..
Is het niet een combi van je zweet en de naden van je rijbroek samen?

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 11:06

ja ik heb een natte kont met dit weer na het rijden, en ja het zal wel door mn kont en de naden van mn rijbroek komen (gewone pikeur broeken hoor).
nee het kan niet aan de serie liggen, het waren 2 verschillende series.

Wel mag het niet mogen, ze moeten een kaartje eraan hangen"als u veel of snel zweet tijdens het rijden is dit zadel misschien ongeschikt voor u"
Ook is prijs kwaliteit goed volgens mij, ik heb nooit iemand over problemen gehoord, vandaar mijn vraag hier en tot op heden dus niemand. Het "probleem"van debeugelriem slijtage is wel bekender.

Strand en leer gaan niet samen, mij werk een wintec voor dit werk aangeraden...dat vind ik wel weer erg extreem.
Rossner heeft geen strenge selectie op leersoort/kwaliteit. Kieffer daarentegen wel. vandaar dat mijn nieuwe Kieffer dus niet deze "slijtage"vertoond.

Al met al wacht ik nog op het telefoontje met het voorstel hoe ze e.e.a. willen gaan afhandelen.
Ik zie even niets in een nieuw zadel, over een half jaar ofzo misschien wel maar ik heb mn buik er nu even vol van.
Ik ben dus ook wel heeeeeeel erg blij dat ik mn andere zadel niet i9ngeruild heb..dan had ik nu echt diep in de put gezeten. Huilen