Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Smeejj schreef:Ik rijd met een mexicaanse voor de mooi. En het maakt me echt niks uit wat anderen er van denken, bovendien gesp ik hem niet helemaal strak vast, dat doe je met een engelse neusriem toch ook niet?
Je mag ALLES starten met een mexicaanse neusriem, dus dat verhaal van alleen springen klopt ook niet. Zelfs Anky zou mogen starten meteen mexicaanse neusriem mocht ze dat willen.
Verder, er worden altijd een hoop spookverhalen over de neusriem verteld, terwijl het eigenlijk niet scherper inwerkt. Wat denk je van al die aansnoerneusriemen die eens lekker aangetrokken worden voor het rijden
Paraat schreef:Mexicaanse neusriem = hulpmiddel, geen sieraad.
Loolapelooza schreef:MOET je de mond dichtsnoeren met een mexicaanse?
Functioneert hij anders dan eender welke andere neusriem zolang het paard zijn mond niet tracht open te sperren? Maw. start de werking enkel en alleen wanneer dit nodig is, enkel en alleen bij paarden die de start geven en dus NIET bij paarden die rijtechnisch voor elkaar zijn, of toch zo voor elkaar zijn dat ze het niet nodig ervaren de mond open te moeten sperren?
WAAROM is het dan zo een schande deze neusriem te gebruiken bij paarden die gewoon normaal hun mond dicht houden en dus niet de expliciete onaangename werking ervan dienen te ervaren?
Is het überhaupt een schande deze neusriem te gebruiken?