Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mariekie schreef:Ik ben het wel een dat je een goed passend zadel moet hebben maar een perfect zadel vindt je niet voor die ruggetjes.
beantsje schreef:Ik vraag me overigens af; zou een boomloos zadel ook iets voor zo'n paard zijn? Als niks meer past, wil een boomloos zadel nog weleens lukken.
Tieme schreef:beantsje schreef:Ik vraag me overigens af; zou een boomloos zadel ook iets voor zo'n paard zijn? Als niks meer past, wil een boomloos zadel nog weleens lukken.
Ik heb een barefoot gehad en dat was ook niet de oplossing. boomloze zadels gaat al vaak niet echt goed samen met een hoge schoft. doordat de rug doorgezakt is, ligt het zadel ook naar achteren gekantelt. helemaal i.c.m. een hoge schoft. het zwaartepunt ligt dan te ver naar achteren.
jennifer87 schreef:ik laat het nu eerst even zo, zadel ligt met de schuine onderlegger goed.
jennifer87 schreef:maar als deze boom breder word gemaakt komt het zadel ook lager te liggen... waardoor hij op de schoft drukt
dat achterover vallen klopt vanwege zijn ingezakte rug.
jennifer87 schreef:en uit welk jaar moet ik dan denken?
want ik heb de euroriding inmiddels te koop staat dat word toch helaas niks meer.
me instructrice neemt binnekort haar hulsebos mee eens kijken of datwas is,.
niet dat ik die nieuw ga kopen hoor.
ook kan ik een 2e hands daaleman kopen.
alle tips qwa zadels enzo zijn dus welkom.