vincenza schreef:@ Sellino: Misschien een tip: wanneer je iets nieuws aanleert aan hem, zou je dit bitloos kunnen doen, maar wel met bit in zijn mond, en dan zachtjesaan het bit erbij nemen en dan op het laatst enkel met het bit, maar je zou ook meer op je zit kunnen rijden.
btw heeft je paardentandarts niks over de dikte van de trong gezegd, en zitten je bakstukken op de juiste hoogte?
Ikzelf vind de Mylers echt heel erg goed.
Laatst gooide mijn pony haar tong tijdens de les inene over het bit (Myler) en wat bleek, het bakstuk zat net iets te laag.
Dus hoofdstel weer op maat gemaakt.
Het had op dat moment niks met het bit te maken.
Zo zie je maar weer dat je op 100.000 dingen tegelijk moet letten, hé.
Ik ben gewoon naar de dierenarts geweest en die heeft ze getrokken. Hij heeft niets gezegd over de dikte van zijn tong. De bakstukken heb ik in elkaar "geknutseld" samen met mijn instructrice dus lijkt me goed. Het enige is dat ik de neusriem liefst nog een gaatje strakker wil hebben, maar dan gaat ie niet meer dicht. OP dit moment ben ik aan het wachten tot een langer riempje binnenkomt die ik heb besteld.
Het is gewoon uitproberen... Heb jij dan nog tips waar ik op kan letten bij de dikte van de tong? ALvast bedankt.