Alwéér hoofdstellen; Iemand ervaring/tips? USG

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Re: Alwéér hoofdstellen; Iemand ervaring/tips? USG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:23

Hier vind je ook modellen van dit merk. Misschien kan de winkel die dit merk verkoopt ook wel dergelijke modellen bestellen.

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:39

Ik vind ze behoorlijk aan de prijs in vergelijking met de kwaliteit.
Het leer is heel soepel, mooi afgewerkt, maar na een tijdje begin je de allerkleinste beschadigingen toch wel érg goed te zien en wordt het leer ook wat stugger op verschillende plaatsen (en dat na toch zeker 1 keer in de 2 weken invetten).

Al met al ben ik nogsteeds tevreden met mijn USG hoofdstelletje hoor. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:44

Reggs schreef:
Alina schreef:
Frontriem heeft niet echt een werking Lachen Houdt de bende bij elkaar (bakstuk, kopstuk, etc) maar of ie nu hangt of wat ruimer is maakt absoluut niets uit Knipoog

en zorgt dat hef hoodstel niet de nek om gaat hangen Knipoog

Da's uberhaupt niet mogelijk door: de neusriem en doordat je kopstuk vast zit aan het bit Knipoog

tuurlijk is het wel mogelijk! de neusriem zit bij mijn hoofdstellen niet aan het kopstuk vast maar is een los riempje welke door de frontriem bij het kopstuk wordt gehouden, zonder frontriem zou je dus 2 losse riempjes achter de oren hebben.. en zonder frontriem kan het kopstuk echt wel naar achteren schuifen! of je bit moet zo strak zitten dat het kopstuk daar de kans niet voor krijg.. arm, paard!!!

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:54

ja dat bedoelde ik!alleen wist ik niet hoe ik het moest omschrijven Haha!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:38

*zucht*

Probeer het maar eens uit, gaat je echt niet lukken...
De neusriem zit strak, die kan echt niet omhoog, over zijn wangen. Dat zou er moeten gebeuren wil het naar achteren over de hals, absoluut onmogelijk...
Idem dito voor het bakstuk...
Ik heb een keer zonder frontriem gereden, ruim een uur, alle oefeningen, er gebeurt niets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:33

ja, maar de neusriem is een riempje los! en het kopstuk zou zonder frontriem makkelijk naar achteren kunnen schuiven! tenminste bij mij omdat mijn bit niet superstrak in de mond zit maar gewoon zoals het hoort..en mijn paard loopt met losse teugeltjes en neusriemloos...