Wintec dressuurzadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Wintec dressuurzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:27

Dat equi-suède zorgt er misschien voordat je vaster zit in je zadel, het slijt ook snel en gaat er al snel zeer lelijk uit zien. Bovendien merkte ik weinig verschil met dat equi-suède of de gewone 'kale' wintec zadels. Ik heb een wintec 500 vhz en dressuur. De vhz zit minder zacht, wat harder dus. De dressuur is gewoon zacht met een diepe zit. En ik vind ze lekker zitten. Daarnaast makkelijk in onderhoud.Levenslange garantie (o.b.vw) Verwisselbare boom (dus zo op een ander paard te leggen) en ze zijn niet duur!

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:40

Sorry, maar mijn zadel is nu ook 5 jaar oud, en best heel veel gebruikt, en het equi suede is nog als nieuw.
Ik ben van mening dat als je netjes stil in het zadel zit het materiaal nauwelijks te lijden heeft???
Ik heb dan wel niet dagelijks gereden, maar wel 3-4 x per week, en dan met name lange ritten van meerdere uren.

Ervaring met gladde zadels heb ik niet, maar ik vind equi suede wel veel sjieker staan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:51

Materiaal lijdt altijd. Er vindt altijd wrijving plaats, hoe stil je ook zit. Of het sjieker staat, doet er niet toe. Dat is smaak gebonden. Ik heb toch echt diverse equi suede wintec's gezien die helemaal of voor de helft kaal, vaal oid waren geworden (ook de zadelmaker bevestigde dit). Ook door normaal gebruik, en dat vind ik zonde als zo'n zadel heel lang mee kan. (levenslang)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:52

Ik heb er eentje gehad (net verkocht) super zadel, alleen het paste niet meer op mn paard. Jammer, watn ik reed er graag mee

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:17

Sammie schreef:
Dat equi-suède zorgt er misschien voordat je vaster zit in je zadel, het slijt ook snel en gaat er al snel zeer lelijk uit zien. Bovendien merkte ik weinig verschil met dat equi-suède of de gewone 'kale' wintec zadels. Ik heb een wintec 500 vhz en dressuur. De vhz zit minder zacht, wat harder dus. De dressuur is gewoon zacht met een diepe zit. En ik vind ze lekker zitten. Daarnaast makkelijk in onderhoud.Levenslange garantie (o.b.vw) Verwisselbare boom (dus zo op een ander paard te leggen) en ze zijn niet duur!

Sorry ik weet niet hoe je hier bij komt, maar mijn vorige Wintec heb ik jaren gehad en die zag er nog steeds als nieuw uit. Die heb ik trouwens verkocht, omdat mijn paard weg ging en ik eigenlijk geen nieuwe zou kopen. En er zit echt wel verschil tussen de 500 en de pro.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:50

Als je goed zou lezen zou je al weten hoe ik daar aan kom Vork

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:00

Ik heb vroeger ook altijd wintec gereden en vondt het heerlijk zitten,en idd lekker licht....

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:04

Ik ben gek op mijn wintec zadels voor mijn pony's. Heb een wintec pro dressuur voor Tweet en een wintec vzh (nog niet passend gemaakt) voor Mario.

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:44

Ik heb een maal met een Isabell Werth zadel gereden, zat echt goed!
De gewone pro dressuurs vind ik minder...
Is ook een beetje te zien hoe je het zelf voelt hé.

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:54

Ik heb ook een Wintec (vzh) en ik ben er heel positief over.
Ze zijn erg licht en heel makkelijk in onderhoud, wat voor mij zeker makkelijk is (geen held met invetten Haha! )
Maar ik hoor verhalen van mensen die ze verschrikkelijk vinden zitten, en ook mensen die ze heel fijn vinden zitten.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:19

Sammie schreef:

Ja, jammer dat het onzin is Lachen

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:38

Ik heb een Wintec 500 dressuur en ik ben er heel tevreden over. Het is licht en zit lekker, ligt bovendien prima op mijn Haf.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:46

Ik heb onlangs een Wintec 500 dressuurzadel gekocht voor mijn Kwpn'er met onwijs hoge schoft en het is ideaal. Het zit heerlijk, net zo vast als in een gewoon leren zadel. De zit is niet erg diep, maar heb er totaal geen problemen mee. Ik ben 1.82 lang en heb hele lange benen en de zweetbladen hadden misschien nog 1 à 2 cm langer gemogen, maar ze zijn nog steeds lang genoeg.

Conclusie: geweldig zadel voor een geweldige prijs Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:55

BeLoVeD schreef:
Sammie schreef:
Ja, jammer dat het onzin is Lachen

Oh ja mijn persoonlijke ervaringen zijn onzin ja. Dat is waar. Gelukkig heb jij altijd gelijk. Slapen

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:32

Sammie schreef:
Oh ja mijn persoonlijke ervaringen zijn onzin ja. Dat is waar. Gelukkig heb jij altijd gelijk. Slapen

Ik heb er 4 gehad..en het is bij mij altijd super netjes gebleven. Ik rijd al 9 jaar op Wintecs, ze blijven bij mij altijd prima.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:15

Ik zou zeggen gefeliciteerd ermee. Da's jou ervaring, mijn ervaring is anders.

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:20

Ik heb de isabell Werth met Cair, nog niet zo lang maar ben er tot nu toe zeer tevreden over. Ik ben van leer naar kunstof gegaan en heb nog nooit zo lekker gezeten!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 08:55

Dat kunstof, als je in de regen rijdt gaat het toch helemaal... uhh soppen? Clown
En dan blijft dan toch super lang nat?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:12

ik heb de 2000 in dressuur. Ik ben er erg blij mee, en als je er nog kunsstof beugels aan hangt is hij nog lichter!

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:19

Ik ben van plan om de wintec 500 (die met look--like leer is dat toch?) voor mijn pony. Meeste dress. zadels in kleine maatjes zijn er er niet (16/16.5) en dit is nog mooie prijsklasse ook. Blijfh et topic even volgen Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 11:10

Ninla_ schreef:
Dat kunstof, als je in de regen rijdt gaat het toch helemaal... uhh soppen? Clown
En dan blijft dan toch super lang nat?

Nee, want het neemt praktisch geen water op. De kniewrongen nemen wel water op, maar dat is alleen bij de 500vhz (da's idd de look alike leer), maar echt soppen wil ik het niet noemen en het blijft ook niet super lang nat.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 13:38

Denise_Perla schreef:
Ik ben van plan om de wintec 500 (die met look--like leer is dat toch?) voor mijn pony. Meeste dress. zadels in kleine maatjes zijn er er niet (16/16.5) en dit is nog mooie prijsklasse ook. Blijfh et topic even volgen Lachen

Ik heb de wintec 500 in 16,5 inch Ja. Paste precies op mijn pony.