zadelmaker maakt zadel scheef --> wel of niet betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re: zadelmaker maakt zadel scheef --> wel of niet betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:50

Orsini, laat die koekjebakker mooi links liggen. Schakel een erkende en goede zadelmaker in (bijv. van Triest zoals unamie zegt) en ga daar heen. Kost je misschien 1 vrije dag, de heen & terug reis en de aanpassing op je zadel. Maar als je daarmee uit de brand geholpen bent bespaart het jou en je paard een hoop ellende en tijd Knipoog

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 12:52

@ rubywhite
het probleem is dat als ik hem geen kans geef om zijn fou te herstellen ik gewoon de rekening moet betalen en dat ben ik echt niet van plan, was nogal een bedrag nl. heb het geld dan hard nodig voor de nieuwe zadelmaker.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:50

orsini schreef:
@ rubywhite
het probleem is dat als ik hem geen kans geef om zijn fou te herstellen ik gewoon de rekening moet betalen en dat ben ik echt niet van plan, was nogal een bedrag nl. heb het geld dan hard nodig voor de nieuwe zadelmaker.
Consumentenbescherming gaat ver. Als er geen goed produkt/dienst is geleverd zal hij juridisch bekeken geen recht op deze betaling hebben. De kans tot herstel vergemakkelijkt de onderhandeling naar hem. Laat hem dan maar hard maken dat jij zou moeten betalen voor deze niet geleverde dienst. Ik zou wel zorgen dat er getuigen aanwezig zijn bij het herstel. Dat geeft je in ieder geval een extra handvat bij de afwikkeling. Succes! Hopelijk komt het bij het herstel alsnog goed. Dat scheelt voor beide partijen geld. Voor de zadelmaker lijkt me slechte reclame nou ook niet echt handig.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 21:51

voorlopig is het probleem opgelost. Het zadel zakt niet meer scheef dus we gaan weer een tijdje rjiden. Gelukkig helemaal in samenwerking met de zadelmaker. Gelukkig maar! Allemaal nog bedankt voor de adviezen.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 00:12

orsini schreef:
voorlopig is het probleem opgelost. Het zadel zakt niet meer scheef dus we gaan weer een tijdje rjiden. Gelukkig helemaal in samenwerking met de zadelmaker. Gelukkig maar! Allemaal nog bedankt voor de adviezen.
Heerlijk voor je dat hij het goed opgelost heeft!!!: OK dan!

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 14:10

Ok echt balen!!! Heb ik een tijdje geleden gepost dat het probleem met mijn zadel dus waarschijnlijk is opgelost, is het alleen maar ergen geworden. Voor diegegen die het begin niet hebben gevolgd, het is terug te lezen aan het begin van dit topic.
Maarja zoals gezegd een probleem: Ik had de zadelmaker gebeld omdat ik niet tevreden was met zijn herstelverkzaamheden aan mijn zadel. Hij gekomen, vanalles verteld etc etc, waarna ik zoiets had van nou misschien ligt het dan toch aan mij en is het goed. Hij bleef maar volhouden dat het zo zadel goed lag. Ik was er niet helemaal tevreden mee dus dan was hij na lang gezeur van mijn kant wel "bereid" om na twee weken nog was te doen aan de vulling, maar dan zou ik wel opnieuw voor die werkzaamheden moeten betalen, terwijl dat allang gebeurt had moeten zijn!! Ik had al 20o neergeteld en was niet van plan nog meer te betalen voor hetzelfde werk.

Maar goed, ik dus diezelfde week voor controle naar de dierenarts, zadel mee, nou die was er echt niet over te spreken. Ze noemde precies alles op wat ik ook al eerder tegen de zadelmaker had gezegd: te harde kussens, scheef gevuld, in het midden weer helemaal geen vulling noem maar op. Dus ik weer op hoge poten natuurlijk weer de zadelmaker gebeld en verteld dat ik toch echt wel gelijk had en het niet met zijn conclusie van "goed liggen" eens was. Hij helemaal boos en beledigd en zeggen dat ik hem niet vertrouw: nee natuurlijk niet! je levert een slecht zadel!!!

Tevens een andere zadelmaker naar mijn zadel laten kijken: identieke conclusies als de DA.
Nu heb ik uiteindelijk mijn zadel door de tweede zadelmaker laten aanpassen en hij ligt perfekt! Gelukkig maar. Maar de eerste zadelmaker weigert dus toe te geven en mij mijn geld terug te betalen.

Ik heb hem een brief geschreven maar daarop krijg ik alleen maar terug dat: de dierenarts er geen verstand van heeft, ik maar eens beter moet gaan rijden want daar ligt alles aan, en de andere zadelmaker waarschijnlijk niet eens een echte zadelmaker is. Nou hoe zielig ben je dan???
De dierenarts was zo boos over mijn zadel (had trouwens al meerdere mensen met klacthen over zadels van dezelfde zadelmaker gehad) dat ze alle samenwerking/verwijzing naar hem heeft gestopt.

Nu is mijn vraag aan jullie: wat kan ik nu nog doen met deze hoogst arrogante en vervelende zadelmaker zodat ik mijn geld terug krijg???

bedankt!!!

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:18

Naar een rechtswinkel stappen en informeren wat je stappen kunnen zijn. Een spreekuur brengt geen kosten met zich mee en je krijgt inzicht wat je mogelijkheden zijn

En misschien daarna eens je persoonlijke ervaring met naam van het bedrijf noemen op Bokt plaatsen.Ik zie nogal eens een topic geopend worden onder het motto "Zadels: wie heeft ervaring met .......?" en daarbij een beschrijving van naam en werkzaamheden van het bedrijf. Heeft aandachtswaarde. En zolang jij jouw eigen persoonlijke ervaring beschrijft is dit geen enkel probleem. Er zijn hier in dit topic al voorbeelden van goede ervaringen met zadelmakers genoemd. Dat spreekt zich snel rond. Zadelmakers die slecht werk leveren en ook nog eens dubbel betaald willen worden voor slecht werk, dat spreekt zich nog sneller rond.

In zadel-land ben je relatief vogelvrij als klant en afhankelijk van de welwillendheid en de goede reputatie van je zadelmaker/leverancier. Het is een vrij beroep (zonder vergunninngseisen). Er zijn - getuige de vele verhalen die regelmatig op Bokt verschijnen - veel verkopers/zadelmakers die zonder grondige opleiding aan het werk gaan en niet onder de indruk zijn van de ernstige gevolgen van een slecht passend zadel. Het is goed om te weten bij wie je beter wel/niet terecht kunt.
Misschien is Bokt een effectieve manier om het kaf en koren wat te scheiden. Een ontevreden klant maakt blijkbaar geen indruk, misschien dat het effect van een slechte reputatie wel leidt tot het afleveren van beter passende zadels.

Helaas heb je daarmee nog niet je 200 EUR terug, je kan je gelijk halen in dit soort zaken weet ik, maar daar gaat veel tijd en energie in zitten. De vraag is wat het jezelf uiteindelijk meer oplevert.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 18:56

het kost inderdaad veel tijd en moeite, maarja ik wil ook niet dat deze man er zo makkelijk mee weg komt. Blijft irritant.

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:02

Zou je me aub, eventueel per PB, willen vertellen wie deze zadelmaker is?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:03

labe schreef:

En mij misschien ook... De idioot is wel heel gek als hij voor 200 euro een hoop negatieve mond op mond reclame veroorzaakt... maar goed, slecht werkt zorgt sowieso natuurlijk wel voor slechte reclame...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:22

Ik had niet verwacht dat het degene was, nu ik het weet....

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:09

Fijn dat het opgelost is!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:27

labe schreef:

mij ook aub!

Hoezo opgelost Precious20?
Dat ze weer kan rijden ofzo, want haar geld heeft ze nog niet terug toch?

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 22:31

het is inderdaad nog niet opgelost, nouja wel met mijn zadel uiteindelijk maar niet met het geld.
Gelukkig heb ik een andere zadelmaker kunnen vinden die wel weet waar hij mee bezig is! Nu kan mijn paardje iig weer fijn lopen!

Heeft iemand trouwens een contact nummer van de overkoepelende organisatie waarbij deze zadelmakers allemaal aangesloten zijn? Dan ga ik hen eens even om advies vragen hierover.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 22:31

@bitch: waarom had je niet verwacht dat het deze zadelmaker was

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:58

superwoman schreef:
labe schreef:

mij ook aub!

Hoezo opgelost Precious20?
Dat ze weer kan rijden ofzo, want haar geld heeft ze nog niet terug toch?

Ja, ik bedoelde dus dat het fijn is dat ze weer kan rijden. Het staat er een beetje vaag. Hopelijk krijgt de TS haar geld nu ook terug!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 09:02

Bitch schreef:
Ik had niet verwacht dat het degene was, nu ik het weet....

het verbaasd mij helemaal niet echt eerlijk gezegd
er zijn toch een aantal mensen die helemaal niet tevreden zijn over deze firma
en met deze zadelmaker valt jammer genoeg helemaal niets te overleggen!
want hij denkt echt dat hij de enige is die het weet Koe
van (paarden)fysiotherapeuten moet ie helemaal weinig hebben...
ik ken er 1 die binnen 5 minuten ruzie met hem had omdat ze een zadel niet goed vond liggen, en dat gewoon wilde bespreken en overleggen...hoezo arrogant Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 12:25

orsini schreef:
@bitch: waarom had je niet verwacht dat het deze zadelmaker was
\\Omdat ik de indruk kreeg dat deze man wel kennis van zaken had, maar als je nog maar 3 jaar in het vak zit... dan heb je nog niet alles gezien...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 13:00

Bitch schreef:

\\Omdat ik de indruk kreeg dat deze man wel kennis van zaken had, maar als je nog maar 3 jaar in het vak zit... dan heb je nog niet alles gezien...
[/quote]

er zijn zadelmakers die al 30 jaar in het vak zitten,
en die nog niet snappen hoe een zadel hoort te liggen
of hoe je kan zien of de boom te klein is Koe
ook om een zadel recht af te vullen hebben ze grote moeite
een zadel aanmeten is gewoon ontzettend moeilijk en complex

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 15:37

er valt zoals unamie zegt inderdaad absoluut niet met deze man te overleggen. Helaas komt het inderdaad wel over alsof hij alles weet, maar zeg nu zelf een zadelmaker die beweerd dat een zadel niet over de gehele lengte draagt.......daar zet ik toch grote vraagtekens bij.
Gelukkig heeft dit alkkefietje met mij wel een hoop andere paarden dezelfde ellende bespaard want de DA verwijst niemand meer naar hem.

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:52

Wat rot voor je zeg ,
Ik zou echt niet betalen als ik jou was en naar een goede zadelmaker gaan.
Een zadel hoort over de hele rug een gelijke drukverdeling te hebben.
Het gedeelte van de kusses dat op de rug hoort te 'rusten' moet dus deze druk goed verdelen en draagt dus *overal* evenveel gewicht ..

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:41

ik heb een soort gelijk probleem alleen dan nog wat ernstiger.

Beide zadels pasten aardig alleen moesten aldus zadelmakerij X nog wat veranderd worden en van 1 zadel moest zelf de boom verbreed worden.

Nu heb ik ze opgehaald na 3 weken wachten. nou blijken ze beschadigd. scheef en veel te hard opgevuld en daarbij ook nog aan de ene kant harder als de andere kant. dit zadel wat breder moest worden is ie juist smaller geworden door enorme kussen terwijl mijn paard juist schoftvrijheid nodig heeft. En ik kwam erachter dat er ook nog eens een spijker uit stak. met het andere zadel had ik ook al mijn twijfels en na een half uur rijden had mijn paard deuken naast de schoft en is het zitvlak gaan bobbelen en begint het zelfs te scheuren. dus zadels zijn onherstelbaar vernield. Wat moet ik nu doen?

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 22:04

ik zou zeker je zadelmaker hierop aanspreken en proberen dat hij/zij het probleem oplost. Dat is het beste. Mocht je er niet uitkomen zoals ik dan is dat erg vervelend zeker omdat ik nu een boze zadelmaker heb en ik dus een boze klant ben en dat botst met elkaar.
Probeer het met je zadelmaker op te lossen!

succes ik zou er iig niet meer mee rijden zeker niet als er spijkers uitkomen!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 22:14

@Orsine
natuurlijk hoort een zadel over de hele lenge te dragen
zegt hij soms van niet Nagelbijten / Gniffelen
sterker nog een boom hoort ook over de hele lengte te dragen!
net als bij een westernzadel
misschien past zelfs dit model boom ook niet bij je paard
dat zou kunnen
welk merk zadel heb je trouwens ?

@Yvonniej
zadels waar spijkers uit steken...
het moet niet gekker worden Verward

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 22:22

ik heb een euroriding echt een superfijn zadel verder. Heb al meerdere zadels gereden maar deze vind ik het fijnste.
Wat betreft dat over de gehele lengte dragen: dat zegt bijna iedereen die ik het vraag, ik ben ook van mening dat dit zo is ja.