Zadelmarkt-zadel in stukjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Zadelmarkt-zadel in stukjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:26

Ludieke actie! Super Bitch OK dan!

Dat wollige spul lijkt op isolatiematriaal o.i.d. Haha!
Goede reclame voor zadelmarkt Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:29

Dat mensen dat nog kopen he..
Ik kreeg toevallig vanavond ruzie met de eigenaresse van de stal waar ik sta.

Een stalgenootje wilde een zadelmarkt zadel kopen. Gewoon lekker goedkoop zegt ze! Ik zeg oke, maar dan praat ik niet meer met je..

De staleigenarresse zei dat ik niet zo stom moest doen. En dat zadelmarkt het juist mogelijk maakt om voor de 'gewone' mens ook een mooi (goed Scheve mond ) zadel aan te kunnen schaffen..

Ik denk dat ik haar dit topic maar eens doorstuur..
Misschien leert ze ervan!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:40

Misschien is het een aanrader om eens de kijken op de site van www.zaldi.com Daar staat een filmpje hoe een zadel gemaakt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:44

Ik heb exact hetzelfde zadel nog liggen, maar dan van bijna 10 jaar terug. Bijna nooit gebruikt. Z.G.A.N. Wie doet een leuk bod Clown

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:46

[***] schreef:
Ik heb exact hetzelfde zadel nog liggen, maar dan van bijna 10 jaar terug. Bijna nooit gebruikt. Z.G.A.N. Wie doet een leuk bod Clown

Als ik er 50 euro bij krijg, kom ik hem wel even halen Haha! LOL Clown

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:46

Nu weet ik het zeker, voor mij nooit of te nooit meer een zm zadel
Bedankt dat je dit op bokt hebt geplaatst Haha!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:47

Maar hoe zit het dan, want ik zie dat je bij zadelmarkt zadels van Merano kunt kopen.
Dit merk ben ik tijdens mijn zoektocht naar een zadel ook in de ruitersportzaken tegen gekomen hoor.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:48

Silence schreef:
Maar hoe zit het dan, want ik zie dat je bij zadelmarkt zadels van Merano kunt kopen.
Dit merk ben ik tijdens mijn zoektocht naar een zadel ook in de ruitersportzaken tegen gekomen hoor.

Ik stuur je een PB'tje Lachen Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 25-08-06 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:50

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar hoor!

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:52

me 2... maar ben ook wel heel nieuwschierig naar hoe
een duur bijv kieffer zadel eruit ziet als die helemaal
"gesloopt" is.... Dussee... wie durft?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:55

jeetje ik schrik ervan!!

Schimmelig

Heeft er iemand 1200 euro liggen Haha!
Ik sloop hem wel voor je Doei! Clown

Orchid

Haha slopers bieden zich spontaan aan Haha!
Ik heb nog wel een oude Daaleman *LOL* (waarvan ik niet echt verwacht dat dat zulke troep is!)
Maar leuke actie dit Lachen Dat spul wat erin zit ziet eruit als 'werkplaatsdoekjes' die wij gebruiken, of spul wat uit de pluizenzeef van je wasdroger komt Koe

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:57

nou ben ik toch erg nieuwschierig of er ook een kieffer zadel van een aantal jaar oud uit elkaar gesloopt is. nee? mooi doe dat dan ook even en maak er foto's van en kijk dan eens weer.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:58

Ja hallo, ik heb ook nog een oude Daaleman, maar dat is nog steeds een heerlijk zadel, die ga je toch niet slopen, info staat zo op de site!
En welke gek gaat er nu een Kieffer uit elkaar slopen?
Het zadel wat hier op de foto staat is nooit een fijn zadel geweest.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:58

De zitting is dus van foam, dat wordt wel meer gebruikt, ook bij de duurdere merken. Dus dat is niet zo'n ramp.

Ik heb geen oud merkzadel liggen om uit elkaar te halen. Zelfs voor een daaleman van over de 40 jaar oud met een paar naadjes los (boom was goed, en de losse naadjes waren te maken) heb ik nog 50 euro gekregen. Dus een A-merk uit elkaar slopen zal lastig worden denk ik.

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:02

haha nu wil ik ook wel eens weten hoe dat zit met een duur zadel!
gewoon om te vergelijken Knipoog

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:03

[***] schreef:
Ja hallo, ik heb ook nog een oude Daaleman, maar dat is nog steeds een heerlijk zadel, die ga je toch niet slopen, info staat zo op de site!
En welke gek gaat er nu een Kieffer uit elkaar slopen?
Het zadel wat hier op de foto staat is nooit een fijn zadel geweest.

misschien vond ik jouwn zadel wel een heel fijn zadel.

mar goed daar gaat het niet om. je loopt nu zadelmarkt af te kraken. vind ik niet terecht. want lang niet alles van zadelmarkt is troep. en divoza heeft net zo goed troep-> rolls roys vzh. heeft een vriendin van mij, nieuw gekocht, binnen half jaar zweetbladen versleten en singelstoot zat los.. wat doet divoza, naait even een stukje aan de singelstoot en verft het zweetblad weer grijs.

ik weet niet wat jullie van de zadels van tegenwoordig denken. maar het leer is geen 100% leer meer zoals mijn +- 10 jaar oud kadet zadel(die heb ik al 3 jaar en heb hem nog nooit hoeven opvullen of repareren). de zadels van tegenwoordig worden gemaakt van geperst rest leer/plastic enzz..

mijn kadetzadel zit eruit of hij vers uit de fabriek komt. en kadet is een goedkoop/onbekent merk.
Laatst bijgewerkt door paardje2005 op 25-08-06 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:03

Liedje schreef:
_karin_ schreef:
Daaronder moet je wel een héél dik dekje en een lekker schapenvacht bontje hebben volgens mij wil het paard het ook prettig vinden op zijn rug. Lachen

Als je zo'n dik dekje hebt gevonden zit je wel een 20 cm hoger op je paard Nagelbijten / Gniffelen

En als je goed leest op internet weet je dat dat alsnog geen oplossing zou zijn. Een gel pad is puur om een slecht zadel te verdoezelen. Zo denk je de pijn weg te halen, zo denk je dat het zadel beter ligt, maar dat is grote ONZIN!

Daarom beter laten passen door iemand die er verstand van heeft, dan dat je je suf gaat kopen aan onderleggers. En wat die bontdingen betreft dat is gewoon een rage, ik kan moeilijk geloven dat dat ook maar enige waarde aan de rug van je paard geeft.

Ik vond het wel naar om erachter te komen dat er veel spijkers in zitten, het zou maar doorschieten in de rug van je paard. Ergens heb ik nog een heel oud stubben zadel liggen (volgens mij, wie weet snij ik die wel eens open!)

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:09

Schimmelig schreef:
Silence schreef:

Ik stuur je een PB'tje Lachen Tong uitsteken

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, hoewel ik nu wel ideeen krijg Clown

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:12

paardje2005 schreef:
misschien vond ik jouwn zadel wel een heel fijn zadel.

mar goed daar gaat het niet om. je loopt nu zadelmarkt af te kraken. vind ik niet terecht. want lang niet alles van zadelmarkt is troep. en divoza heeft net zo goed troep-> rolls roys vzh. heeft een vriendin van mij, nieuw gekocht, binnen half jaar zweetbladen versleten en singelstoot zat los.. wat doet divoza, naait even een stukje aan de singelstoot en verft het zweetblad weer grijs.

ik weet niet wat jullie van de zadels van tegenwoordig denken. maar het leer is geen 100% leer meer zoals mijn +- 10 jaar oud kadet zadel(die heb ik al 3 jaar en heb hem nog nooit hoeven opvullen of repareren). de zadels van tegenwoordig worden gemaakt van geperst rest leer/plastic enzz..

mijn kadetzadel zit eruit of hij vers uit de fabriek komt. en kadet is een goedkoop/onbekent merk.

Nooit hoeven laten opvullen Bloos!, dan vraag ik mij af wat er precies in de kussens zit? Lachen

Sommige mensen willen graag voor een duppie op de eerste rij, daar speelt ZM mooi op in. Je hebt gelijk wat betreft ''niet alles van ZM is troep'', ze hebben ook leuke kwalitatieve spulletjes (wel even goed zoeken). Divoza verkoopt net zo goed 'troep'.
Nu vind ik elk zadel dat enigzins prijsgunstig is en geen merk draagt eigenlijk bij voorbaat al troep, omdat ik het risico liever niet neem, zo'n zadel op mijn paard te leggen. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:14

mijn zadel is ook een zadelmarktzadel en ik ben zeer te spreken over de kwaliteit! hij zit HEERLIJK en mijn paarden hebben nog nooit rugklachten o.i.d gehad! ik heb dan ook wel niet een uncle tom zadel maar gewoon merkloos..

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:18

Miss_Montana schreef:
welsje14 schreef:
maar als je nou echt intensief rijd kun je denk ik beter wel een zadel van wat duurdere en betere kwaliteit nemen. ik heb voor mijn pony een br en voor mijn andere een wintec

En daar ben ik het niet helemaal met je eens. Zelfs voor 1x in de week een uurtje buitenrijden is een goed kwalitatief en goed passend zadel hard nodig. Rugklachten bij paarden kan je beter voorkomen dan genezen Ja

Ik vind het wel grappig dat iedereen nu ineens zadels uit elkaar aan het halen is. Zo kom je wel achter de harde waarheid van de kwaliteit van verschillende merken zadels. Maar mijn eigen zadel laat ik toch liever heel Knipoog

ok maar mijn zusje rijd zelfs minder dan 1 x in de week. en als ze rijd is het nog niet eens zo lang. pony heeft veulen. en niet alle zadels van zadelmarkt zijn van dezelfde kwaliteit overigens uit het oude zadel van mijn zusjes pony wat wel een merkzadel was kwamen de spijkers er bij uit bij de schoft en de boom was gebroken nou dan kan ik je verzekeren dan is een zadelmarkt zadel altijd beter. en in het oude zadel zat ook foam en de vulling was ook niet echt wol. en dit was volgens mij een oud pagony zadel. maar zeker weet ik het niet

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:19

ik weet nu dus zeker waar ik geen meer zadel hoef te kopen...

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:20

ik weet ook niet wat erin zit. ik ga er braaf elk half jaar mee naar divoza, maar ze zeggen elke keer weer dat het niet hoeft.

ze vertelde mij over dat restleer enz enz. en dat mijn zadel nog van de oude garde is, maar wel met echt leer.

misschien moet ik maar eens naar die bejaarde zadelmaker in de stad gaan,kijken wat die zegt.

rolls roys vind ik een duur(en waardeloos) merk. ik ga even opzoeken wat die gekost heeft. staat niet meer op de site en ga daarom even oude divozagids opzoeken.ze heeft het zadel vorig jaar februari gekocht(bij de zadelpas service) en is er al minimaal 5 keer mee terug geweest.

het was geen roll roys maar een rossner. 640 euro. nou daar verwacht ik toch best wat van.