Dat wollige spul lijkt op isolatiematriaal o.i.d.

Goede reclame voor zadelmarkt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Ik heb exact hetzelfde zadel nog liggen, maar dan van bijna 10 jaar terug. Bijna nooit gebruikt. Z.G.A.N. Wie doet een leuk bod
Silence schreef:Maar hoe zit het dan, want ik zie dat je bij zadelmarkt zadels van Merano kunt kopen.
Dit merk ben ik tijdens mijn zoektocht naar een zadel ook in de ruitersportzaken tegen gekomen hoor.
[***] schreef:Ja hallo, ik heb ook nog een oude Daaleman, maar dat is nog steeds een heerlijk zadel, die ga je toch niet slopen, info staat zo op de site!
En welke gek gaat er nu een Kieffer uit elkaar slopen?
Het zadel wat hier op de foto staat is nooit een fijn zadel geweest.
Liedje schreef:_karin_ schreef:Daaronder moet je wel een héél dik dekje en een lekker schapenvacht bontje hebben volgens mij wil het paard het ook prettig vinden op zijn rug.
Als je zo'n dik dekje hebt gevonden zit je wel een 20 cm hoger op je paard
Schimmelig schreef:Silence schreef:Maar hoe zit het dan, want ik zie dat je bij zadelmarkt zadels van Merano kunt kopen.
Dit merk ben ik tijdens mijn zoektocht naar een zadel ook in de ruitersportzaken tegen gekomen hoor.
Ik stuur je een PB'tje![]()
paardje2005 schreef:misschien vond ik jouwn zadel wel een heel fijn zadel.
mar goed daar gaat het niet om. je loopt nu zadelmarkt af te kraken. vind ik niet terecht. want lang niet alles van zadelmarkt is troep. en divoza heeft net zo goed troep-> rolls roys vzh. heeft een vriendin van mij, nieuw gekocht, binnen half jaar zweetbladen versleten en singelstoot zat los.. wat doet divoza, naait even een stukje aan de singelstoot en verft het zweetblad weer grijs.
ik weet niet wat jullie van de zadels van tegenwoordig denken. maar het leer is geen 100% leer meer zoals mijn +- 10 jaar oud kadet zadel(die heb ik al 3 jaar en heb hem nog nooit hoeven opvullen of repareren). de zadels van tegenwoordig worden gemaakt van geperst rest leer/plastic enzz..
mijn kadetzadel zit eruit of hij vers uit de fabriek komt. en kadet is een goedkoop/onbekent merk.
Miss_Montana schreef:welsje14 schreef:maar als je nou echt intensief rijd kun je denk ik beter wel een zadel van wat duurdere en betere kwaliteit nemen. ik heb voor mijn pony een br en voor mijn andere een wintec
En daar ben ik het niet helemaal met je eens. Zelfs voor 1x in de week een uurtje buitenrijden is een goed kwalitatief en goed passend zadel hard nodig. Rugklachten bij paarden kan je beter voorkomen dan genezen
Ik vind het wel grappig dat iedereen nu ineens zadels uit elkaar aan het halen is. Zo kom je wel achter de harde waarheid van de kwaliteit van verschillende merken zadels. Maar mijn eigen zadel laat ik toch liever heel