Ik ga binnenkort foto's maken van het zadel zonder iemand erop, ik ben benieuwd wat jullie ervan denken. Ik denk zelf inmiddels dat het er goed uitziet omdat de lepel eigenlijk vrij hoog is aan de achterkant, en nu gewoon iets minder hoog lijkt. Hier op de zadelsteun en als je m vast hebt zie je dat heel goed.
Ik heb de foto's! Gisteren voor het rijden hebben we even gewoon het zadel erop gelegd, met en zonder handdoekje.
Zonder het handdoekje:
Met handdoekje:
Zonder het handdoekje:
Met handdoekje:
Ik heb pijlen gezet bij het diepste punt (dus waar je zit), dat zou in het midden moeten zijn. Wat vinden jullie? Ik denk zelf dat ik maar gauw zo’n schuine onderlegger moet gaan kopen...
Peet....laat gewoon eens een goeie zadelmaker komen....scheelt een hoop Je kunt beter het zadel zelf aanpakken dan allemaal kunst- en vliegwerk met bontjes en doekjes.
okee, dus beter zadel aanpassen dan onderleggen..? kan wel, maar moet dat dan niet later nog een keer als ze (weer?) van vorm verandert?
mocht ze extreem veranderen dan ...ja. Maar een goeie zadelmaker heeft hier meer kijk op. Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om over te gaan op boomloos. Dan ben je van al het gelazer af
boomloos zitten een hoop voor en nadelen aan, en zeker als je een zadel deelt. Maar volgend mij heeft het weinig zin om een zadelmaker te laten komen voor een kunstof zadel..
het schijnt dat je een wintec cair vrij makkelijk "extra" kunt laten opvullen... de afweging is alleen: iets eronder leggen (ligt misschien minder fijn?), of opvullen (kans dat t straks opnieuw aangepast moet).
hoi, mijn zadel is laatst opgemeten, een wintec pro, die lag iets te ver naar achter, daar had ze een bontje voor met pockets, alleen was die 133 euro, maar met een dubbel gevouwen gelpad gaat het ook prima. misschien ook iets voor jou? groetjes, caroline