Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
harnessmaker schreef:Een ( met name ouder) zadel met gebroken boom is nog prima te gebruiken hoor!
Er zijn vele cafe´s en restaurants die hem graag aan de muur willen hangen ter decoratie.
Dat is dan ook het enige doel waarvoor hij nog geschikt is!
Gerrie schreef:harnessmaker schreef:Een ( met name ouder) zadel met gebroken boom is nog prima te gebruiken hoor!
Er zijn vele cafe´s en restaurants die hem graag aan de muur willen hangen ter decoratie.
Vreemd dat jij dit antwoord geeft??
Het hangt af van het materiaal van de boom kunsstof of metaal, en kan wel degelijk gerepareerd worden!!
Smystique schreef:Tsjah
Mijn eerste pony kocht ik met toebehoren waarvan de boom gebroken was (dit wist ik toen niet, althans ik had er geen verstand vabn)
Ik heb een jaar veel gereden en m'n pony heeft echt nooit rugporblemen, rijproblemen, wat voor problemen dan ook gehad.
pas jaren later toen ik serieuzer ging rijden snapte ik dat deze boom gebroken was.
Vreemd dat ik en mn pony er geen last van hebben gehad. Het lijkt mij inderdaad niet bevorderlijk voor de paardenrug
harnessmaker schreef:Gerrie schreef:
Een ( met name ouder) zadel met gebroken boom is nog prima te gebruiken hoor!
Vreemd dat jij dit antwoord geeft??
Het hangt af van het materiaal van de boom kunsstof of metaal, en kan wel degelijk gerepareerd worden!!
Dat klopt ten dele. Vele zadels die gebroken zijn zijn op meerdere plaatse gebroken dan alleen de kop.
Die kan je vervangen of repareren maar 100% top wordt het nooit meer daar de spanning uit de boom is.
En als de breuk in andere delen zit dan de kop is het zadel onbruikbaar tenzij je een nieuwe boom plaatst.
Bij jonge zadels van de wat duurdere merken zou je de boom kunnen vervangen maar dat is veelal te duur....
Vandaar mijn antwoord!
Flying_Angel schreef:Het enige waar zo'n zadel nog goed voor is, is de vuilnisbelt, of versiering in een café of etalage,