zadel gekocht met fabricagefout en nu??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

diehdieh

Re: zadel gekocht met fabricagefout en nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 12:48

maar als ik mijn zadel nu wil verkopen is hij wel minder waard.
iedereen gaat zich nu toch afvragen waarom die bobbel in mijn leer zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 13:11

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Altijd leuk om dit soort zaken eens voor te leggen. Meestal werkt ' dreigen' hiermee ook wel aardig bij een zaak... ' t klinkt allemaal wat gemeen, maar jij hebt je centen geinvesteerd in iets, waarvan jij dacht dat het goed was, en dat is dus niet zo. Laat je hiermee niet afschepen, t' is geen kattenpis waar we het over hebben, het gaat minstens om 800 euro, toch?

edit: en die zadelmaker van ze, echt, geloof mij, dat is echt 3x nix...

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 13:14

Ja 798 euro Clown
En dat mag dan wel niet zo veel zijn, maar wel voor een student die op zichzelf woont en 3 bijbaantjes heeft.
Zo een eigen paard kost nogal wat centjes Knipoog

Ik ga vandaag weer naar mijn ouders in Groningen en dan zal ik even kijken of ik dat heb.

Anders ga ik gewoon in hoger beroep en laat ik het mijn vader oplossen:D
Die is erg goed in dat soort dingen Vork

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 13:15

Als i het zo hoor mag ik dus superblij zijn met de service die ik bij ooteman kreeg gewoon een nieuw zadel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 13:17

diehdieh schreef:
Ja 798 euro Clown
En dat mag dan wel niet zo veel zijn, maar wel voor een student die op zichzelf woont en 3 bijbaantjes heeft.

Ik ga vandaag weer naar mijn ouders in Groningen en dan zal ik even kijken of ik dat heb.

798 euro, is dik 1750 GULDEN, hoor, er zijn tijden geweest dat ik daar de hele maand voor moest werken!

Zoek het idd uit of je hiervoor verzekerd bent, desnoods de consumentenbond inschakelen, dan weet je wat je rechten zijn, dan kan je actie ondernemen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 13:22

diehdieh schreef:
Ja 798 euro Clown

nee hoor dat is de normale prijs voor een kentauer plus 1x gratis opvullen.

Dacht dat ik iets van 750 heb betaald compleet met singel en beugels en riemen. Dus niet overdreven goedkoop.
Alleen had je hem voor dat geld en service ook ergens anders kunnen kopen *helaas*.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:10

ik vind dat mjl wel een goeie service heeft maar daar gaat dit topic nu niet over.
ik zou gewoon normaals terug gaan.
en eisen dat je een nieuwe wilt.
dat heb je(wat ik uit je verhaal kan halen) nog niet gedaan namelijk.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:21

Dat is het hem nou juist er bestaat geen opleiding voor zadelmakers, dus ik kan mezelf nu bij wijze van spreken zadelmaker noemen en beginnen.

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:33

Een nieuwe eisen, ten eerste had jij niet gevraagd om er iets aan te doen en hebben ze dat ongevraagd toch gedaan, en ten tweede zit er (als ik het goed begrijp van jouw laatste berichtje) nog steeds een bobbel die er niet hoort te zitten. Punt uit, je niet zo laten doen, en hetgeen ook altijd werkt is een scene maken terwijl de winkel vol met klanten staat Extreme duivel

Echt niet afgeven hoor, bij een fabricagefout krijg je gewoon nieuw (ik heb zelf zo leren laarzen gekocht een aantal jaar geleden, met veter in en er zat een miniem scheurtje wat bijna niet zichtbaar was tenzij je heel kort bij keek, ik heb ze teruggebrackt en gewoon nieuwe gekregen, en voor iets wat nog duurder is, moet zeker in orde zijn!)
Volhouden, en onthouden dat brutale mensen (helaas) veel vaker krijgen wat ze willen!

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:23

ik werk in een ruitersportzaak. Je zadel heeft een serienummer die staat meestal in het zadel (onder het zweetblad) gedrukt. Je hebt ALTIJD garantie!! hij is zeker niet oud. Eis een nieuwe of er moet gewoon een nieuwe zadelrok erop worden gezet. Bij ons is dat geen probleem. Probeer kentaur is op te bellen? ZEg je serienummer en dergelijke. En ander een aangetekende brief versturen?

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 16:01

Nou mijn zadel was dus opgevuld en het boutje was eruit gehaald.
Ik had mijn zadel in de eerste instantie al niet naar MJL gebracht omdat ik nou niet echt goeie verhalen over hun zadelmaker gehoord had.
Maar toen ik mijn zadel ophaalde werd mij verteld dat het een prima zadel was en dat alles nu weer pico bello in orde was.
Ik heb het zadel er na die tijd nog 3 keer op gehad.
1ste keer gewoon met trainen en toen ik hem afhaalde had Seriefa duidelijk drukplekken. Dus toen ging ik eerst aan mezelf twijfelen ( heb ik wel goed opgezadeld?, lag het schabrak niet ergens dubbel? enz).
2de keer voor een buitenritje, ik dacht toen ik ga 85% stappen, dus dat kan vast niet zo veel kwaad als intensief trainen en ik had heel goed gecontroleerd of het schabrak enz. goed lag.
Maar toe ik het zadel afhaalde had Seriefa een dikke bult aan de linkerkant van haar schoft en op de rest van haar rug zaten weer drukplekken.
Ik heb het zadel toen bekeken met 2 stalgenootjes en in de zadelkamer steekt nu iets uit in dat dunne leer. Ik weet niet wat het is want het steekt nog niet door het leer heen, maar het is in ieder geval heel hard. Nou en ik mag dan wel geen zadelexpert zijn, maar ik snap wel dat dat ding daar niet hoort te zitten Knipoog . Ook lijkt het alsof de ene kant van de kussens harder is als de andere kant.
Toen heb ik haar dus eerst maar een paar dagen gelongeerd, losgelaten, vrijspringen, zonder zadel enz. Totdat mijn instructrice dus weer kwam, toen heb ik 3 kwartier gereden en toen we het zadel afhaalden (was gewoon helemaal goed opgezadeld), had ze weer op dezelfde plek op haar schoft zo een dikke bult en voor de rest ook drukkingen over haar rug.
Nou ik doe dat zadel dus NIET meer op.
Ik kan morgen pas MJL bellen, want ze zijn maandag gesloten.
Maar ik baal nu nog erger dan hiervoor. want toen had ik alleen een neetje last van dat boutje wat uitstak tegen mijn been, maaar nu krijgt mijn paard last van haar rug.
Het zou toch abnormaal zijn als ze me nu nog steeds geen nieuw zadel of geld terug willen geven ??

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:08

Als je bij Divoza een zadel koopt, dan zou ik het daar ook niet laten opvullen. De meeste ruitersportzaken vullen niet eens zelf op. Dus dat je daar een echte zadelmaker bij haalt vind ik niet vreemd. Het is immers ook geen reparatie die je ondeskundig laat uitvoeren, maar je laat je zadel onderhouden. Je mag zelf vaak geen reparaties uitvoeren bij spullen omdat dan de garantie vervalt. Maar een zadel opvullen is geen reparatie. Dus moeten ze niet zeuren dat je dit ergens anders laat doen.

Maar goed, jij zit nu met een zadel dat niet past en beschadigd is. Ik zou dus teruggaan naar de winkel en echt een punt gaan maken dat het zadel niet goed is. En dit met klanten er bij (zoek dus een druk tijdstip op).

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:19

Ik zou het er inderdaad niet bij laten zitten!
Succes ermee, en hou ons op de hoogte.

( Als ik jou was zou ik een officiele brief typen naar de ruitersport zaak. Met daarin duidelijk uitgelegd het probleem, maar ook je eisen. En er vriendelijk bij vermelden dat je hierover geinformeerd hebt bij een jurist Haha! )

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 23:43

ja moet het inderdaad maar wat harder spelen denk ik.
Maar je kan duidelijk aan die man merken dat hij mij niet sirieus neemt. Ik kom gewoon niet op hem over denk ik. Hij doet echt alsof er niks aan de hand is en dat ik een prima zadel heb, maar is inmiddels dus wel duidelijk dat dat niet zo is.
Heel misschien wil mijn instructeur mee naar de winkel, om zijn zegje te doen. Ik ben gewoon een meisje van 19 jaar dus ik geloof dat hij in ieder geval niet echt onder de indruk is van mij.
In ieder geval hartstikke bedankt voor de tips.
Ze zijn van harte welkom Clown

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:54

Ja inderdaad.
Speel het hard!
En ga niet met het minste geringste akkoort.
Zeg anders dat je of een nieuw zadel wilt of je geld terug!
En dat hun maar moeten zien hoe ze dat oplossen want dit kan echt niet zo.
Ze nemen je bij de benen!!!

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 23:57

Ja die man doet net alsof ik me aanstel en zei gewoon letterlijk tegen mij " het is maar een zadel" maar dat zadel kan wel de rug van mijn paard verzieken Boos!
Ik hoop dat ik iemand mee kan krijgen die wel op hem overkomt.
Ik baal nu echt enorm. Ik heb me ook ingeschreven voor wedstrijden waar ik nu dus wel mooi het startgeld van mag betalen en niet eens kan starten Verdrietig

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:11

Zou je eens kunnen uitleggen waar dat schroefjes precies zat?

Ik heb met mijn Kentaur (Medea II) ook problemen gehad in de zin dat het niet recht op mijn paard lag maar altijd teveel naar rechts. Mijn zadelmaker is dan komen kijken (de zoon, ze doen de zaak met twee), heeft het zadel meegenomen en de vader heeft het thuis uit elkaar gehaald. Er was niks scheef aan volgens hem, dus zadel dus gewoon weer dichtgemaakt zonder er iets aan te doen (beweert hij), en nu ligt het zadel wel goed. Ik vind het nog steeds een raar verhaal en zowel mijn lesgever als ikzelf geloven niet dat er niks aan veranderd is, en vraag me nu dus af hoe het komt dat jouw zadel scheef ligt. Heeft dat iets te maken met dat schroefje?

In jou geval zou ik echt een nieuw zadel eisen. Ik heb thuis nog wel een e-mailadres van iemand van Kentaur zelf waar ik ooit eens contact mee gehad heb, dat kan ik eventueel wel eens voor je opzoeken?

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 13:29

OOh dat adres zou wel heel handig zijn Haha!
Zou je die desnoods over pm willen sturen ??
de eerste keer stak er een schroef uit onder de zadelrok aan de linkerkant.
En mijn instructrice en ik hadden ook het idee dat het zadel altijd meer naar links hing. Maar toen kon ik er nog mee rijden zonder dat Seriefa last van haar rug kreeg. En na de opvulbeurt steekt er iets uit in het midden van de zadelkamer. En ik denk dat iets aan de aan de voorkant van het zadel ook niet goed zit, want als ik het zadel afhaal dan heeft ze bij haar schoft zo een ei zitten.

Groetjes Demelza

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:29

Ik ken de zaak vrij goed en koop er alles maar geen zadels Lips are sealed en ik weet dat ie op zo'n manier praat zodat ie er altijd onderuit komt

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:35

Bitch schreef:
Prisca schreef:
Je moet de betreffende zadelmaker wel ff de tijd geven?.

Maar WAAROM laat je je zadel opvullen door een ander dan waar je hem gekocht hebt????? Normaal is 1ste keer opvullen GRATIS waar je hem gekocht hebt?.

Vind dat totaal niet onverstandig, hoor. Zadelverkopers zijn nu eenmaal geen zadelmakers ..
( en zeker niet als je weet wie de zadelmaker is van MJL....)

Wat een gel*l zeg! Ik heb mijn ook een zadel bij MJL vandaan en ik heb er erg veel plezier van! Ik heb ook een Kentaur. Helaas moet ik hem nu gaan inruilen omdat hij niet echt netjes ligt op mijn nieuwe paard.

Vind het trouwens wel heel vreemd dat de topicstarter haar zadel niet kon laten opvullen. Ik heb namelijk de eerste keer opvullen gratis gekregen bij MJL, dat is bij hun gebruikelijk, iedereen krijgt dat, lijkt me dan stug dat de ts dat niet krijgt.

Hier in de regio gaan veel mensen naar MJL en ik heb nog nooit een verkeerd woord over hun gehoord!

Vind het maar een raar verhaal!

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 13:50

@ kojack:

misschien moet jij eens een bril aanschaffen Boos!
Ik heb al eerder gezegd dat ik geen gratis opvulbeurt kreeg omdat ik ook een zadel had ingeruild. En bovendien wou ik helemaal niet dat MJL mijn zadel zou doen. Ik moet dat ding namelijk ook nog op mijn paard leggen dus vind het wel fijn als het GOED gebeurt, door een echte zadelmaker en geen zadelverkoper.
Kan me ook weinig schelen dat jij het een raar verhaal vindt.
Ik weet zelf wel hoe het zit, en het zit ook gewoon raar ( letterlijk en figuurlijk).
Ik heb verder geen aandachttekort ofzo, dus ik zuig het heus niet uit mijn duim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:05

Hoho, diehdieh, ik geloof dat het meer naar mij toe bedoelt was.. Haha! Snap dat je zadelproblemen niet in de kouwe kleren gaan zitten, maar ff tot 10 tellen, uitademen en dan weer ff lezen, haha

Maar, @ Kojak :
Fijn dat je zadel goed ligt!

Zoals ik al eerder heb geschreven, ik ken de zadelmaker van MJL, en ik blijf erbij, t'is een lieve man, maar zadels moet je hem niet op laten vullen, dat kan ie gewoon niet meer. ( lichtelijk alcohol-probleempje => afbraak hersencellen...)

Dat jij de mazzel hebt dat je zadel goed ligt, dat is fijn voor je, maar over het algemeen maakt Joop alleen knetterharde, scheefgevulde zadels..

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:36

waar zoude jullie dan je zadle oplaten vullen?
in die omgeving? want ik zoek duis ook nog een goeie zadelopvuller.
stubinsky?maar komt die aan huis?

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:54

diehdieh schreef:
@ kojack:

misschien moet jij eens een bril aanschaffen Boos!
Ik heb al eerder gezegd dat ik geen gratis opvulbeurt kreeg omdat ik ook een zadel had ingeruild. En bovendien wou ik helemaal niet dat MJL mijn zadel zou doen. Ik moet dat ding namelijk ook nog op mijn paard leggen dus vind het wel fijn als het GOED gebeurt, door een echte zadelmaker en geen zadelverkoper.
Kan me ook weinig schelen dat jij het een raar verhaal vindt.
Ik weet zelf wel hoe het zit, en het zit ook gewoon raar ( letterlijk en figuurlijk).
Ik heb verder geen aandachttekort ofzo, dus ik zuig het heus niet uit mijn duim.

Ik geloof dat jij de persoon bent die een bril moet aanschaffen Knipoog

De zadelmaker ken ik persoonlijk niet maar ik heb er eigenlijk niet iets verkeerds over gehoord.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:32

kojack schreef:

Ik geloof dat jij de persoon bent die een bril moet aanschaffen Knipoog

De zadelmaker ken ik persoonlijk niet maar ik heb er eigenlijk niet iets verkeerds over gehoord.

KIJK daar hebben we hem. Niet gehoord wil niet zeggen dat het dan niet zo is. Misschien zijn diegene die de zadels daar gekocht hebben niet zo kritisch!

Bij mij op stal zijn er ook mensen genoeg die met slechte niet passende zadels rijden Verdrietig
Helaas waar..