Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
silverbrumby schreef:nou sorry maar karton of wc papier... nou nee dat geloof ike cht niet. ieder zadel zit toch wel een soort van wol in, als er iets hards inzit moet je hem niet gebruiken, en dat kun je overigens ook vullen aan de kussens! Je moet niet de kwaliteit verwachten die je krijgt bij ene kieffer, stubben, of zelfs van een pagony of euroriding zadel.... Er zijn veel zaken die deze soort zadels verkopen, heus niet alleen zadelmarkt, ik vind niet dat je hun hier op kan afkraken. Deze zadels zijn gewoon van mindere kwaliteit, en dat weet je van te voren, ze kunnen niet zoveel lijden als een merkzadel van degelijke kwaliteit. Maar het hoeven gene slechte zadels te zijn, voro mensen die er niet veel van verwachten, die dus maar enkel een paar keer per week wat recreatief rijden.. Of als je hem als begin zadeltje gebruikt voor je jonge paard! wat een onzin over zadelmarkt, je bent er toch zelf bij wat je koopt en hoe je het gebruikt en onderhoudt, dat is niet hun fout!
porscherider schreef:Even voor alle duidelijkheid: Ascot en Merovech zijn geed ZM-merken. Die worden ook in andere ruitersportzaken verkocht. De Merano weet ik niet zeker. Ik kom 'm ook wel eens elders tegen, maar of het dan een inruil is of eentje die nieuw uit de betreffende zaak komt, dat weet ik niet.
Ook ik sluit me bij de rest aan: investeer in een (tweedehands) merkzadel. De kans dat je een leuk, bruikbaar zadel bij ZM vandaan haalt die een tijd meegaat is vrij klein.
jennifer87 schreef:ikke heb getemt
ik wil er misschien een western zadel van daan halen voor 1x keer ind e week mee te rijden, puur om te kijken of ik het wat vind en wat buc nog kan(quarter horse)
silverbrumby schreef:Als je weinig geld hebt, en je rijd niet zoveel, of je gebruikt m voor je jonge paardje bij het inrijden ofzo. En het zadel ligt dan goed, dan zie ik geen probleem. Maar ze gaan niet zo lang mee nee dat klopt, maar dat kun je voor zo'n prijs ook niet verwachten.
Bitch schreef:Ik ga morgenavond een zadelmarkt-achtig zadel ' slopen' , ben benieuwd wat erin zit, mocht er interesse zijn, wil ik het wel hier op bokt zetten.
claudia23 schreef:heb iig geleerd van mijn fout en heb een goeie JC 2e handse gekocht
Roelke_ schreef:Ben benieuwd Bitch, ik wil wel graag foto's zien.
claudia23 schreef:heb iig geleerd van mijn fout en heb een goeie JC 2e handse gekocht
moonshine88 schreef:Ik heb laatst twee zadels gekocht bij zadelmarkt, een springzadel en dressuurzadel. Ze liggen allebij perfect op mijn paard, en ook op wat andere paarden passen ze ook. Ze zitten fijn en heb er nog geen problemen mee ondervonden. Alleen de springsingel die ik kocht die stof ging kapot. De dresuursingel is echt heel goed en mooi.
Mijn vriendin had een ponyzadel gekocht, de goedkoopste daar ging na een tijdje op drukplekken van jezelf de kleur een beetje af, maar verder, niet, zit prima, geen beschadigingen en ze kan er verschillende pony's mee rijden.
Mijn zadels zitten perfect en zakken niet in. Ik had wel de duurste dan maar ze zijn echt top.
Had ook een hoofstel meegenomen voor vriendin en die is er erg blij mee, ook beugels en beugelriemen bevallen prima. Misschien zijn die allegoedkoopste zadels iets minder maar als je de andere koopt zie ik geen slechte kwaliteit.
Roelke_ schreef:Ben benieuwd Bitch, ik wil wel graag foto's zien.
Bitch schreef:Roelke_ schreef:Ben benieuwd Bitch, ik wil wel graag foto's zien.