ervaring met zadelmarkt?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ervaring met zadelmarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 08:46

Als die zadels een dergelijke kwaliteit hebben, kan ik mij voorstellen dat de tevreden klanten bestaan uit de onwetenden en diegenen die vinden dat het hebben van een paard niets mag kosten en het zo ook wel goed is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 08:50

Alle waar naar zn geld, als je een zadel koopt voor 100 euro, moet je niet zeiken dat het geen 1000 euro kwaliteit is........

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:34

deze discussie hoort niet op de advertentie afdeling plaats.

Eddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:32

een jaar ofzo gelkeden hebben wij er vier zadels gekocht 3 zadels zijn perfect in orde( Boos! wel schuimrubber aan de onderkant) en een die het minst lang gebruikt is heeft een gebroken Boos! boom en de zadelmaker zei dat het veelzijdigheidszweedbladen Huilen Duivel had ( Stoom uit je oren was ons vekocht als een springzadel)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:42

Even voor alle duidelijkheid: Ascot en Merovech zijn geed ZM-merken. Die worden ook in andere ruitersportzaken verkocht. De Merano weet ik niet zeker. Ik kom 'm ook wel eens elders tegen, maar of het dan een inruil is of eentje die nieuw uit de betreffende zaak komt, dat weet ik niet.

Ook ik sluit me bij de rest aan: investeer in een (tweedehands) merkzadel. De kans dat je een leuk, bruikbaar zadel bij ZM vandaan haalt die een tijd meegaat is vrij klein.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:27

silverbrumby schreef:
nou sorry maar karton of wc papier... nou nee dat geloof ike cht niet. ieder zadel zit toch wel een soort van wol in, als er iets hards inzit moet je hem niet gebruiken, en dat kun je overigens ook vullen aan de kussens! Je moet niet de kwaliteit verwachten die je krijgt bij ene kieffer, stubben, of zelfs van een pagony of euroriding zadel.... Er zijn veel zaken die deze soort zadels verkopen, heus niet alleen zadelmarkt, ik vind niet dat je hun hier op kan afkraken. Deze zadels zijn gewoon van mindere kwaliteit, en dat weet je van te voren, ze kunnen niet zoveel lijden als een merkzadel van degelijke kwaliteit. Maar het hoeven gene slechte zadels te zijn, voro mensen die er niet veel van verwachten, die dus maar enkel een paar keer per week wat recreatief rijden.. Of als je hem als begin zadeltje gebruikt voor je jonge paard! wat een onzin over zadelmarkt, je bent er toch zelf bij wat je koopt en hoe je het gebruikt en onderhoudt, dat is niet hun fout!

Ik heb er fotoos van gemaakt...
eens even kijke of ik ze teurg kan vinden...Het is toch echt zo, ik kon ook mijn ogen niet geloven...

**zoekt foto**

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:30

porscherider schreef:
Even voor alle duidelijkheid: Ascot en Merovech zijn geed ZM-merken. Die worden ook in andere ruitersportzaken verkocht. De Merano weet ik niet zeker. Ik kom 'm ook wel eens elders tegen, maar of het dan een inruil is of eentje die nieuw uit de betreffende zaak komt, dat weet ik niet.

Ook ik sluit me bij de rest aan: investeer in een (tweedehands) merkzadel. De kans dat je een leuk, bruikbaar zadel bij ZM vandaan haalt die een tijd meegaat is vrij klein.

ja dat klopt, maar die andere zadels zijn ook niet zadelmarkt eigen hoor, die verkopen ze hier in de buurt ook, bij een in-export groothandel.. En vast nog wel bij meer zaken..
Als je weinig geld hebt, en je rijd niet zoveel, of je gebruikt m voor je jonge paardje bij het inrijden ofzo. En het zadel ligt dan goed, dan zie ik geen probleem. Maar ze gaan niet zo lang mee nee dat klopt, maar dat kun je voor zo'n prijs ook niet verwachten.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:30

Ik zou geen zadel kopen bij zadelmarkt hoor, want de meeste gaan snel kapot of ze slijten snel. Ik heb liever een mooi duur zadel, die goed voor de rug is van m'n paard, dan een zadel die na een tijdje kapot en niet goed is voor de rug van je paard.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:42

Het is bij zadelmarkt zo, dat je iemand mee moet nemen die er verstand van heeft en dan zitten er best leuke zadeltjes tussen (die niet zo duur zijn, niet bij iedereen groeit het geld op zijn rug). Er zullen ongetwijfeld foutjes inzitten, maar je kan ook nooit zeggen dat kieffer, br, stubben etc perfect is. Het zal nooit voorkomen dat alle zadels van de duurder merken perfect zijn.

Ik heb verder geen ervaring met zadelmarkt, ik had er graag mijn spulletjes willen kopen, maar ik had weinig mensen om mij heen die echt verstand van harchament hadden.

Ik heb toen een tweedehands BR gekocht, die ligt als een huis op mijn ponytje en heb er het zelfde voor betaald als voor een nieuw zadelmarkt zadel.

Mocht je de moeite willen besparen zal ik naar Divoza gaan en een leuk 2dehands merkzadel uitzoeken..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:45

jennifer87 schreef:
ikke heb getemt

ik wil er misschien een western zadel van daan halen voor 1x keer ind e week mee te rijden, puur om te kijken of ik het wat vind en wat buc nog kan(quarter horse)

Ook voor 1x in de week dient een westernzadel goed te passen.
"het is maar voor 1x in de week" is geen excuus om goedkope troep op je paard te leggen, wordt je paard niet vrolijk van, geloof me

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:56

heb iig geleerd van mijn fout en heb een goeie JC 2e handse gekocht

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:07

Ik heb een merano zadel voor mijn paard gekocht. Deze ligt als een huis op haar terwijl ik dat van merkzadels niet kon zeggen We hebben heel veel zadels gepast. We zijn mijn paard net aan het inrijden en wilden niet meteen een duur zadel kopen en laten opvullen dit omdat ze nog kanveranderen. Wij hebben het zadel nu een half jaar en gebruiken het 3 keer per week en het ziet er nog goed uit en is niet ingezakt. tuurlijk ga ik er niet vanuit dat het zadel nog 5 jaar mee gaat. Het is wat verwacht je van een zadel en kijk hoe ze eruit zien. Wij hebben dan ook wel niet de goedkoopste genomen. Je had ze al vanaf 100 euro deze was 350 je ziet het verschil wel.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:16

silverbrumby schreef:
Als je weinig geld hebt, en je rijd niet zoveel, of je gebruikt m voor je jonge paardje bij het inrijden ofzo. En het zadel ligt dan goed, dan zie ik geen probleem. Maar ze gaan niet zo lang mee nee dat klopt, maar dat kun je voor zo'n prijs ook niet verwachten.

Juist bij het inrijden wil je een zadel dat goed past. De zadels van zadelmarkt kun je niet van te voren passen, zij hebben geen verstand van de pasvorm. Alleen dat al zou er voor zorgen dat ik een dergelijk zadel niet koop. Om de pasvorm van het zadel goed te kunnen beoordelen zijn experts van belang.

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:21

Ik heb mijn zadel niet bij zadelmarkt gekocht maar in de buurt waar je hem weer terug mocht brengen als het niet goed lag. Ik heb de mazzel dat mijn zusje een paardenhouderij opleiding doet en al veel weet over zadels en hoe ze moeten liggen. Als je het niet mag passen zou ik het niet doen. Wij hebben er ook diverse geprobeerd voordat we deze kochten.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:29

Je kunt je paard aardig 'kapot' rijden met zo'n zadel. Ikzelf zou het risico niet nemen, als je een paard kunt betalen, betaal dan ook een goed passend zadel Lachen
Een paard dat met een niet goed passend zadel gereden is, kost je op den duur namelijk vaak veel meer geld.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:13

ow stef zo bedoelde ik dat niet hoor .
ik pb je even

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:41

Ik ga morgenavond een zadelmarkt-achtig zadel ' slopen' , ben benieuwd wat erin zit, mocht er interesse zijn, wil ik het wel hier op bokt zetten.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:44

Bitch schreef:
Ik ga morgenavond een zadelmarkt-achtig zadel ' slopen' , ben benieuwd wat erin zit, mocht er interesse zijn, wil ik het wel hier op bokt zetten.

dat word een lol topic dan Haha!

ik ook ervaring met zadelmarkt, zadel gekocht voor haflinger, maar zadel was helemaal scheef, rechterkniestuk lag verder nar voren als links Huilen Ik gebeld jah ik had er al mee gereden en als ik kwaliteit wilde hebben moest ik niet bij hun kopen maar een merk als Kieffer en dan zeggen ze dat ze zulke goede service hebben potverdrie service??? Boos!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:46

claudia23 schreef:

Ik ook. Ik heb ook een Merano gehad en die leek idd in het begin goed te liggen. Later zakte die naar 1 kant en heb ik um weggedaan. De zit was wel lekker zacht alleen het zadel was echt huge, megalange zweetbladen voor mijn korte benen. Het leer was echt flut, 10 keer niks. Scheve mond

Ik heb nu ook een tweedehand merkzadeltje, een wintec Isabell Werth. Heb er ook van geleerd.

Ben benieuwd Bitch, ik wil wel graag foto's zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:48

Roelke_ schreef:

Ik zal een topic maken van het zadel, morgen of donderdag dan.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:51

Ik heb laatst twee zadels gekocht bij zadelmarkt, een springzadel en dressuurzadel. Ze liggen allebij perfect op mijn paard, en ook op wat andere paarden passen ze ook. Ze zitten fijn en heb er nog geen problemen mee ondervonden. Alleen de springsingel die ik kocht die stof ging kapot. De dresuursingel is echt heel goed en mooi.
Mijn vriendin had een ponyzadel gekocht, de goedkoopste daar ging na een tijdje op drukplekken van jezelf de kleur een beetje af, maar verder, niet, zit prima, geen beschadigingen en ze kan er verschillende pony's mee rijden.
Mijn zadels zitten perfect en zakken niet in. Ik had wel de duurste dan maar ze zijn echt top.
Had ook een hoofstel meegenomen voor vriendin en die is er erg blij mee, ook beugels en beugelriemen bevallen prima. Misschien zijn die allegoedkoopste zadels iets minder maar als je de andere koopt zie ik geen slechte kwaliteit.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:39

claudia23 schreef:

JC zijn wel stuk goedkoper dan bijvoorbeeld Kieffer, maar zeker niet minder goed!

Ik zou zelf nooit een zadel kopen bij zadelmarkt. Andere spullen zoals hoofdstel en dergelijke. maar ik vind dat een zadel perfect moet liggen. En goed moet zitten voor zowel ruiter als paard. Ik kan je vertellen dat op een stuk karton rijden alles behalve prettig zit. En 2e hands kan je voor iets meer dan je betaald voor een zadelmarkt zadel een ontzettend fijn en goed passend zadel kopen. Dat raad ik iedereen meer aan! Ik zal nooit zeggen dat ze slecht zijn, heb er wel eens iemand mee zien rijden. Maar zelf er geen enkele ervaring mee. Maar heb toch liever een merk zadel waarvan je iets meer zekerheid hebt dat het kwaliteit is(Hoeft ook niet altijd)

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:27

moonshine88 schreef:
Ik heb laatst twee zadels gekocht bij zadelmarkt, een springzadel en dressuurzadel. Ze liggen allebij perfect op mijn paard, en ook op wat andere paarden passen ze ook. Ze zitten fijn en heb er nog geen problemen mee ondervonden. Alleen de springsingel die ik kocht die stof ging kapot. De dresuursingel is echt heel goed en mooi.
Mijn vriendin had een ponyzadel gekocht, de goedkoopste daar ging na een tijdje op drukplekken van jezelf de kleur een beetje af, maar verder, niet, zit prima, geen beschadigingen en ze kan er verschillende pony's mee rijden.
Mijn zadels zitten perfect en zakken niet in. Ik had wel de duurste dan maar ze zijn echt top.
Had ook een hoofstel meegenomen voor vriendin en die is er erg blij mee, ook beugels en beugelriemen bevallen prima. Misschien zijn die allegoedkoopste zadels iets minder maar als je de andere koopt zie ik geen slechte kwaliteit.

Dan heb je zeker die harmony&joy zadel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:28

Bitch schreef:
Roelke_ schreef:

Hij staat erop, hoor!
viewtopic.php?f=117&t=644152

Miss ook wel interessant voor de rest van de posters van dit topic?