stang en trens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Re: stang en trens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 00:17

ankythebest schreef:
nee maar ik bedoel het alleen dat je wel geld kan besparen door een stank en trens hoofdstel te kopen en dan die 2e teugel en bit enz er af halen toto je die nodig heb.

En hoe wou je dat doen op wedstrijden?

Word je vierkant uit gelachen met dat los zwiepende riempje..

En als je er niet mee op wedstrijd wil is een stang en trens onnodig.

Ik neem aan dat jij ook gewoon in de b of l dressuur moet beginnen toch?

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:07

oja trouwens je zij dat je een goed paard koopt, maar ook dattie jong is, dan zou ik het al helemaal niet doen, en trouwens je moet niet zomaar zonder er met iemand bij te zijn een s&t in een paard ze bek gooie.. ik heb er 1 kleer mee gereden maar dat was op het paard van mijn instructie.. en die was er bij.. ik ga echt niet zomaar zo'n ding in mijn eigen paard ze mond gooie, zonder instructie, zonder dat me paard het kent en zonder dat ik het ken.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:09

Navidad schreef:
ankythebest schreef:
nee maar ik bedoel het alleen dat je wel geld kan besparen door een stank en trens hoofdstel te kopen en dan die 2e teugel en bit enz er af halen toto je die nodig heb.

En hoe wou je dat doen op wedstrijden?

Word je vierkant uit gelachen met dat los zwiepende riempje..

En als je er niet mee op wedstrijd wil is een stang en trens onnodig.

Ik neem aan dat jij ook gewoon in de b of l dressuur moet beginnen toch?

Bij een S&T hoofdstel zit meestal het 2e bakstuk los onder het kopstuk door (net als je neusriem) en die kun je er dus zonder problemen afhalen. Toen ik mijn bitten nog niet binnen had heb ik ook wel vast met het S&T hoofdstel als trenshoofdstel gereden om 'm vast wat soepeler te krijgen Ja

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:10

jij bent 12 jaar!!
je paard moet nog ingereden worden!!
ze is 2,5 dus ik weet niet wat je allemaal bazelt dat ze vet goed dressuur kan maar je mag er dan nog helemaal niet op!!

helemaal gek geworde of zo? met je s&t??

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:11

ArGieVai schreef:
jij bent 12 jaar!!
je paard moet nog ingereden worden!!
ze is 2,5 dus ik weet niet wat je allemaal bazelt dat ze vet goed dressuur kan maar je mag er dan nog helemaal niet op!!

helemaal gek geworde of zo? met je s&t??

ok, dit is de harde en realistische versie van wat wij hier allemaal proberen te zeggen... maar dan op een andere manier...

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:12

ja idd maar mss snapt ze het nu dan Tong uitsteken

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:21

Ze is toch helemaal niet van plan dat paard met S&T te gaan rijden dames!!!

Ze bouwt het S&T hoofdstel om tot trenshoofdstel (wat héél goed kan, enige nadeel bij een jong paard zou ik vinden dat er dan geen sperriempje aan zit, voor de stabiliteit van het bit Ja) en wil dat dan gaan gebruiken. Áls ze dan Z mag kan ze het hoofdstel weer ombouwen naar S&T, over tig jaar als dat ooit aan de orde komt Clown

En kom op zeg, toen jullie 12 waren dachten jullie ook aan dat soort dingen en zou je ook gerust om het idee alleen een S&T hoofdstel kopen dat je ombouwt Vork. Dromen is nog steeds niet verboden, toch?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 12:05

Heb je met een s&t meer te seggen??
waar is soon hoofdstel met stang nou eigelijk precies goed voor?

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 12:12

Jessbub schreef:
Heb je met een s&t meer te seggen??
waar is soon hoofdstel met stang nou eigelijk precies goed voor?

Een stang en trens hoofdstel gebruik je als aanvulling
bij je setje. Echter mag je hiermee niet officieel op wedstrijd
maar op onderlinge manege wedstrijden doet deze outfit het altijd goed.
Een echte aanrader dus. Clown

Sorry, ik kan niet zo goed tegen dit soort topics.

TS: Doe normaal, koop een trens hoofdstel desnoods een goud onderlegde Kieffer
als je de blits wil uithangen met een aansnoerneusriem.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:02

Ik zou gewoon een trenshoofdstel kopen. Knipoog
Je paard is nog geeneens ingereden!! Nagelbijten / Gniffelen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:17

Ach waarom niet Knipoog Het kàn wel, aangezien je de riempjes er gewoon af kan halen.

Maarrr!
Ik zou het niet doen, met enkel een hoge neusriem verlies je veel van de stabiliteit voor het bit, en stabiliteit is iets wat zo'n jong dier juist hard nodig heeft Knipoog
Ik zou als ik jou was eerst gewoon een (goedkoop) trenshoofdstelletje kopen, wanneer je paard goed loopt en goed aan de hulpen staat en zelf stabiel is in zijn/haar mond kan je met de aangepaste S&T gaan rijden als je dat zou willen Lachen
(voor trenshoofdstellen kan je btw ook hoge neusriemen kopen Knipoog )

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:21

oh... en mijn paard heeft trouwens ook een mooie dikke neusriem, met sperriempje Knipoog foto's staan in mijn profiel Clown

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 01:25

Remember schreef:

Ze bouwt het S&T hoofdstel om tot trenshoofdstel (wat héél goed kan, enige nadeel bij een jong paard zou ik vinden dat er dan geen sperriempje aan zit, voor de stabiliteit van het bit Ja) en wil dat dan gaan gebruiken. Áls ze dan Z mag kan ze het hoofdstel weer ombouwen naar S&T, over tig jaar als dat ooit aan de orde komt Clown

En kom op zeg, toen jullie 12 waren dachten jullie ook aan dat soort dingen en zou je ook gerust om het idee alleen een S&T hoofdstel kopen dat je ombouwt Vork. Dromen is nog steeds niet verboden, toch?

Toen ik 12 was, dacht ik daar niet eens overna!

Maar TS heeft wel hoge verwachtingen van zichzelf Nagelbijten / Gniffelen

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:01

Karoliefje_ schreef:
Remember schreef:

Volgens mij ook! Maar als je paard 2,5....en je hebt hem nog niet ingereden hoe kan je dan weten of het nou echt een talentvol Z paard gaat worden...en daarbij met die nieuwe regeling van de knhs moet je zeker nog een paar jaar wachten totdat je er zo'n hoofdstel inhangt! Maar TS heeft geloof ik al besloten een gewoon hoofdstel te kopen...nu vraag ik mij af wat voor bit gaat ze daar aan hangen Clown

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:19

switchx schreef:
Karoliefje_ schreef:

Volgens mij ook! Maar als je paard 2,5....en je hebt hem nog niet ingereden hoe kan je dan weten of het nou echt een talentvol Z paard gaat worden...en daarbij met die nieuwe regeling van de knhs moet je zeker nog een paar jaar wachten totdat je er zo'n hoofdstel inhangt! Maar TS heeft geloof ik al besloten een gewoon hoofdstel te kopen...nu vraag ik mij af wat voor bit gaat ze daar aan hangen Clown
[/quote]

je snapt toch wel dat je daar gelijk een dik correctie bit of een pelhalm in moet hangen! want dat past dan weer mooi bij je wieltjes sproren en slof. anders zie je er niet stoer genoeg uit natuurlijk Clown