Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:25

loveomara schreef:
Ik heb het zadel nu zo'n 3 kwart jaar en het bevalt me erg goed. Ik heb een pony met een behoorlijke brede rug en weinig schoft en dit zadel zit als gegoten. Moet wel zeggen dat ik de kwaliteit wat minder vind. Stiksels laten los en leer heeft waar je benen liggen een soort bobbeltjes struktuur. Het zit ook prima, maak lange buitenritten en ik heb absoluut geen zere kont.

Die bobbeltjes heb ik nu ook, daar waar mijn been ligt!! Bloos! Geen idee waardoor, want met andere zadels gebeurt het niet.
Verder heb ik onlangs mijn zadel laten opvullen, en het ligt opnieuw goed.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:07

Ik heb hetzelfde zadel als BiancUgo.

Ik ben er erg tevreden over.
Silence heeft voor zadels een verschrikkelijke bouw. Echt niks, maar dan ook niks past 100%.
De Knight rider is het enige zadel dat toch bijna 100% goed ligt.
Zonder bontonderlegger schuift het iets, maar met onderlegger past het gewoon helemaal goed.

Wat betreft de kwaliteit ben ik ook heel tevreden.
Ik vind het leer lekker soepel en het zitgedeelte is ontzettend zacht.
Iedereen die op Silence rijd, heeft het erover dat het zo heerlijk zit.
Een zadel voor prinsessenbillen noemde iemand het eergisteren Clown
Ik heb het nu zo`n driekwart jaar en nog geen last van losse stiksels etc.
Een kleine beschadiging op het zweetblad, maar dat komt door mijn rubbere laarzen.

Als ik ooit een nieuw zadel nodig heb, of een VZH-erbij, dan word dat zeker weten weer Knight Rider.

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:41

Ik heb er eens mee gereden, vond het een erg fijn zadel. Ja
Ik mistte alleen mijn dikke kniewrongen vreselijk Clown
Was een type Colonel trouwens.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 11:46

Ik heb ook een KnightRider dressuurzadel. Sinds half januari ongeveer. Bevalt super. OK dan!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:01

een vriendin van mij heeft nu een knightrider springzadel gekocht, moet zeggen een erg fijn zadel en ligt prima op haar paard Ja

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:48

WEl v eelal positieve ervaringen dus. Ik vind de hoofdstellen van KR ook goed.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 21:12

Hebben ze bij knight rider ook springzadels dat iemand weet??

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:18

ZE hebben toch een springzadel, type Spy?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:48

ja dat klopt,knightrider heeft idd het spy model,en volgens mij nog wel meer maar daar weet ik de naam niet van.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:49

colonel,sergant,spy van alles..moet je maar eens googlen op knight rider zadels....

EmVe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:34

Ik heb vanmiddag een Knight Rider -zadel gekocht, type Luitenant, na 5 verschillende zadels geprobeerd te hebben. Het zadel ligt perfect op de rug van mijn paard en het zit ook prettig.
Er is mij inderdaad ook verteld dat het zadel zich in het begin gaat vormen en dat naar een paar maandjes, afhankelijk van de mate van gebruik, een nacontrole plaats moet vinden of het zadel nog helemaal goed ligt, dit omdat de lucht er dan uit is en het zadel zich pas echt goed kan vormen.
Het was niet nodig - en het werd zelfs afgeraden bij welke type zadel dan ook - om allerhande dekjes, dekentjes, bontjes e.d. onder het zadel te leggen. Bij een goed passend zadel is het beter om niet te veel zaken eronder te leggen. Eén sjabrak is voldoende.
Ik vond het leer niet stug, maar best soepel.
Om eerlijk te zijn vond ik het best moeilijk om een zadel te kiezen. Je hebt tegenwoordig zoveel keus, zoveel kleuren, materialen, eigenschappen e.d.
Knight Rider heeft een Nederlandse firma erachter staan. Persoonlijk vind ik dat wel prettig voor het geval er iets mee is. Verder ben ik iemand van "als het goed is, is het goed". Dan kan je nog wel 26 zadels aan laten rukken om vervolgens een uur te twijfelen, maar daar houd ik zelf niet zo van.
Dit zadel sprak me het meest aan en zat goed op mijn paard. Na het passen heb ik een stukje buiten gereden en Dibah vond het allemaal prima. Bij de nacontrole zag ik geen gekke dingen, geen plekken, ze reageerde niet gevoelig na het afzadelen, dus helemaal goed hoop ik.
Mijn eerste mening over het zadel is goed en ik hoop dat ik deze mening nog steeds heb na een paar weekjes. Succes allemaal met de toch wel moeilijke aankoopkeuze vind ik....

Groeten

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 03:12

Ik heb sinds half december ongeveer een Colonel en ik ben tot nu toe zeer te spreken. Hij was tweedehands dus de kussens waren al iets gevormd, maar hij zag er wel in een hele nieuwe staat uit. En dat is ie nog steeds terwijl ik hem pas 1x gepoetst heb.

Ik kende het merk totaal niet toen ik hem kocht, ik heb een aantal zadels gepast en dit lag echt het beste op mijn paard en daarnaast zit het ook nog super. De kussens zijn achter redelijk hoog en dat heeft mijn paard nodig aangezien dingen al snel achterover duiken bij hem. We komen van een veelzijdigheid wintec 2000 en dit is toch wel voor beide heel iets anders.

Moderatoropmerking:
Diverse berichten zijn verwijderd, omdat dit een oud topic is en deze daardoor weer wegzakt. Zoals de grote letters aangeven is het niet de bedoeling om er in te reageren.
Laatst bijgewerkt door Judje op 25-06-09 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd.