Neusbotje - Hoe breekbaar is het nu eigenlijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: Neusbotje - Hoe breekbaar is het nu eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:15

Als ik trouwens zo de plaatjes zie, dan denk ik aan mijn side pull.
Volgens mij hangt die ook vrij laag, ik zal het van de week is nakijken. Maar dat zal dan dus ook verklaren waarom mijn pony niet wilt lopen en zoveel met haar hoofd schud als dat ding om is Bloos Jemis.. ik ga het toch snel nakijken.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 07:50

Hafgirl15, ik vind hem nog te laag hangen. Die van mij zit hoger.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:59

Ik ook , een gaatje hoger aan beide kanten zou NET kunnen , maar waarschijnlijk zelfs 2 gaatjes hoger dan hangt hij pas goed imo....

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:03

hij zit inmiddels 1 gaatje hoger, maar ook hier hing ie niet op het dunne neusbotje. Wat ik irri vind aan de hackemore is dat hoe hoger je hem doen, hoe dichter de bakstukken langs zijn ogen zitten. OOkm daar rekening mee houdend zit ie nu goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:05

Je hebt van die hoofdstellen waar een extra riempje aanzit, net als de keelriem, maar dan op hoogte van de ogen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:51

Daarom heb ik ook hoofdstelletjes in halster-model met een ring op de kaak , waar je de bakstukken lager hebt zitten door de keelriem wat korter te zetten Knipoog

http://www.innovatack.com/shop.htm

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:03

Van de week en vamiddag nog uitgebreider, heb ik eens gevoeld naar waar het neusbotje precies zit. Maar echt.. ik kon hem niet vinden!?
Vandaag probeerde ik voor het eerste de hackamore. Erg fijn, maar ook wel wennen. We zijn een klein stukje naar buiten geweest en ook dat ging wel aardig goed vond ik zelf. Lachen

Ik heb het idee dat mijn hoofdstel niet echt geschikt is voor een hackamore, ik heb aardig wat gaatjes bij moeten prikken en nog heb ik het idee dat hij niet helemaal goed hangt. Daarom mijn vraag of jullie eens naar onderstaande foto's kunnen kijken? Lachen

Bij deze foto's had ik een paar gaatjes bij geprikt.
Dit is 'voor', op de tweede foto duidelijker te zien.
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OIL3SIKA

Na de laatste gaatjes bijgeprikt te hebben.
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3LHHIZI3

Wat mij opviel is dat de scharen van de hackamore wat naar binnen gaan staan, zoal op onderstaande foto.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HSOGNQTK

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:14

Wij hadden vroegah Clown op de middelbare school een schedel van een paard in het biologie lokaal liggen... en geloof me het is echt dun!
Ik heb het nooit i.r.l. gehoord of gezien dat het gebroken was... maar het lijkt me geen gek verhaal als je naar de dikte van het bot kijkt.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 23:22

ik heb er weleens van gehoord, dat het bij iemand was gebeurd. voordat zij het paard kreeg was dat, maar niet met een hack. ik heb zelf al mijn neusriemen een cm, hooguit 2 onder het jukbeen zitten. erg hoog dus. maar ik vind het zowiezo mooier, bij de meeste spullen is de pasvorm beter, en het irriteert dan niet op het jukbeen, en ook niet op het neusbeen. ook bij halsters vind ik het belangrijk, zéker als het paard die in de wei draagt. zelf doe ik dan niet, vind het veel te gevaarlijk, en mijn paarden komen altijd.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:00

Interessant! Ik wil eens gaan proberen om met bitloze optoming te rijden. En ik was wat huiverig voor de hackemore, vanwege al die horror verhalen. Maar nu ik dit zo lees lijkt het allemaal wel mee te vallen, als je hem maar hoog afstelt. Mijn neusriemen zitten altijd zo'n 2 vingers onder het jukbeen, dus dat zou ik bij een hackemore niet anders doen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:17

ik zou hem zo hoog mogelijk doen, dus net onder het jukbeen. zo heb ik mijn neusriemen en bitloze hoofdstellen ook altijd, en dat werkt prima! er wordt niets afgekneld, en zo zitten de riemen zeker niet te laag!