GPG - beugels ? voordelen en nadelen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lin4Life

Re: GPG - beugels ? voordelen en nadelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 13:44

Ik heb died beugel ook met die slag erin. Ik vind ze super.
Volgens mij kan je ze niet instellen op gewicht. Maar dat ze bij het lichtrijden ook mee veren dat is bij iedereen zo volgens mij, heb ik ook altijd dus.

Met dressuur rijd ik wel met gewonen beugels. Dan vind ik ze ook net iets te zwaar.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:30

onder het zwarte dopje kan je met een sleutel instellen op je gewicht, dat is moeilijk, want je moet wel op je paard zitten om dat goed te voelen!

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:26

bedankt, mn broertje (de handige knutselaar Pling ) had het ook al gevonden Haha!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:59

Ik had ze eerst aan mijn springzadel hangen, maar heb ze heeeel snel aan mijn dressuurzadel gehangen.
Normaal heb ik snel last van mijn knieën en rug, maar met deze beugels heb ik nergens last meer van.

Kapot zijn ze bij mij nog nooit geweest, dus daar kan ik niet over meepraten.
Ze kosten ongeveer 130euro, maar die van mij heb ik voor 75euro van MP gehaald destijds. Ik heb ook nog het oude model.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:00

Ik ken iemand die ze heeft, ook omdat ze last van haar gewrichten heeft, en die vindt deze beugels fijn en merkt zeker verschil.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:06

Tadaa, ik wist wel dat ik er een foto van had!

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:16

Ik heb inderdaad hetzelfde model als Imker.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 14:03

ik heb ze besteld (ale men papa )
hopelijk krijg ik ze snel :p

bedankt voor al jullie hulp

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:07

Ik heb ze ook al een poos via MP overigens voor 70 euro. Maar het scheelt veel, de pijn in mijn knieen was bijna om van te janken als ik savonds in bed lag. Dat probleem is weg.

nadeel: ze zijn zwaar en daardoor kan ik mijn beugels niet goed opsteken na het rijden als ik mijn zadel opberg!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:20

Sies: daar heb ik wat op gevonden!
Ik schuif ze over de het achterste deel van de beugelriem naar boven, zoals je altijd doet. Dan haal ik de rest van de riem erdoorheen en dat draai ik twee keer rond de beugel (niet rond de zool, maar rond het kromme gedeelte zeg maar). Daarna haal ik het uiteinde van de beugelriem,wat vanaf de gesp schuin naar achter door zo'n lusje loopt, door de lus die ik nog over heb (nadat die twee keer, of bij kortere benen 1x rond de beugel is gedraaid). Daarna schuif ik de riem weer door het lusje.

Het is een beetje ingewikkeld uit te leggen, dus ik hoop dat je het begrijpt. Maar zo zakken ze in elk geval niet weer naar beneden!
Ik zal als ik er aan denk, van het weekend even een foto maken van hoe ik ze opsteek.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:31

Marije_jiplover schreef:
Sies: daar heb ik wat op gevonden!
Ik schuif ze over de het achterste deel van de beugelriem naar boven, zoals je altijd doet. Dan haal ik de rest van de riem erdoorheen en dat draai ik twee keer rond de beugel (niet rond de zool, maar rond het kromme gedeelte zeg maar). Daarna haal ik het uiteinde van de beugelriem,wat vanaf de gesp schuin naar achter door zo'n lusje loopt, door de lus die ik nog over heb (nadat die twee keer, of bij kortere benen 1x rond de beugel is gedraaid). Daarna schuif ik de riem weer door het lusje.

Het is een beetje ingewikkeld uit te leggen, dus ik hoop dat je het begrijpt. Maar zo zakken ze in elk geval niet weer naar beneden!
Ik zal als ik er aan denk, van het weekend even een foto maken van hoe ik ze opsteek.

Ik kan je niet helemaal volgen, maar ik draai ze ook om het kromme deel van de beugel. Maar het blijft omlaag zakken. En een paard opzadelen met omlaaggezakte beugels lukt niet.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:53

Ik doe nog een poging, en ik kom in of na het weekend met een foto, ok?

De riem waar de beugel aan hangt draai ik dus om het kromme deel van de beugel. Dan heb je daar nog een lus over. Het uiteinde van de beugelriem (daar waar de gaatjes op zitten, wat je dus over hebt vanaf de gesp) haal ik door die lus en daarna steek ik de rest van die riem weg in onder het scheve 'passantje' dat daar speciaal voor op het zadel zit.
Is het nu duidelijker? Ik ben bang van niet.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:55

Ai snep joe! Knipoog

Maar mijn beugels hangen onder mijn zweetblad, dus dat werkt niet. Erg lastig als je dus met je zadel aan het sjouwen bent en er klettert zo'n zware beugel tegen je knieën aan. Tja, dat went ook wel op den duur...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:59

De GPG's van een stalgenoot, met de korte veer, viel vandaag poltsklaps uit elkaar Verward , maf he! Ze kon alle onderdelen wel weer vinden, maar het is toch een beetje vreemd dat ze zomaar uit elkaar kunnen vallen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:13

imker schreef:
Ai snep joe! Knipoog

Maar mijn beugels hangen onder mijn zweetblad, dus dat werkt niet. Erg lastig als je dus met je zadel aan het sjouwen bent en er klettert zo'n zware beugel tegen je knieën aan. Tja, dat went ook wel op den duur...

Inderdaad, als je ze onder het zweetblad hebt zitten, dan werkt het niet. Maar ik heb ze aan mijn veelzijdigheidszadel zitten, waar ik mee buitenrijd en spring en daar zitten de beugelriemen gewoon over de zweetbladen.

Stalgenootje van mij heeft ook haar beugelriemen van haar dressuurzadel onderlangs lopen. Zij heeft ook de gespen beneden en zij haalt de beugels er gewoon vanaf en hangt die los in de kast aan een haakje. Geen last van afzakkende beugels en geen geprop onder het zweetblad, waardoor het zadel netter blijft.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:31

Mijn gespen zitten gewoon boven, ik denk ook niet dat ik het op zou kunnen brengen ze er iedere keer af te halen. (veeeel te lui ben ik daarvoor!)

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:45

Mijn beugel blijven altijd prima hangen waar ze moeten, nergens alst van..

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 21:48

betaling is gemaakt nu nog wachten op gde beugels ik laat jullie snel iets weten hoe het gaat

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 12:23

ikheb ze gisteren avond aan gekregen en ga ze vandaag uit proberen
maar nu heb ik een probleempje
ik weet hoe je ze losser zet maar hoe weet je of het goed staat :s
het moet op je gewicht Bloos en ik weeg wel wat

_Bonte_

Re: GPG - beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 12:29

nog even vergeten
als je witl weten de welke ik gekocht heb
op pagina 1 de 3de foto ongeveer (die lijkt er veel op Clown )

SabbientjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 08:26

Ik rij nu al zo'n 2,5 tot 3 jaar met GPG's en ze rijden echt fantastisch.

Ik had vaak last van mijn knieënn en door die GPG's heb ik dat dus helemaal niet meer, tijdens het rijden.

Soms piepen ze inderdaad een beetje, meestal zit er dan een beetje zand tussen ofzo.

Ik heb ze 2,5 tot 3 jaar geleden gekocht bij Sta-Rho in Rhoon en toen koste ze 110 euro ofzo. Ik vond het toen wel een hoop geld, maar ik moet zeggen dat ze het waard zijn hoor.

het enige nadeel is dat ze vrij zwaar zijn en als je een keer met je voet doorschiet dat nogal auwie kan doen Schijnheilig
vooral als je het meerdere malen hebt dan heb je een blauwe plek op je wreef *spreekt uit ervaring*

(overigens op al de foto's in mijn profiel rijd ik met GPG beugels, behalve volgens mij de sprijg, want daar heb ik veiligheidsbeugels)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:24

Ik wil toch graag dit topic even tot leven roepen als de mod's het goed vinden :).
Ik loop namelijk met een knieblessure waardoor het paardrijden momenteel alleen maar pijn is. Wat zijn de voor en nadelen nou echt van deze beugels. Naast het feit dat ze afzakken als je ze opsteekt natuurlijk :P.

En zit er groot verschil in vergeleken met de sprengers?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:32

Een slotje, het is goed dat je ergens nieuw leven in roept maar dit dateert al van meer dan 5 jaar terug.
Dus ik adviseer een nieuw topic. :)