Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tulandro schreef:een stalgenoot heeft net haar prestige verkocht, ik vond het een verschrikkelijk zadel. Je werd naar achter gedwongen met je rug, en het zat echt niet.
RUBYWHITE schreef:Vroeger veel kieffer gereden, dat was HET merk...tegenwoordig weet ik wel beterSinds ik in januari 2005 mijn 1e aangepaste zadel bij Kootstra uit Groningen kocht, dankzij mijn bijrijdster, klapperde mijn oortjes wel wat ik te horen kreeg over kieffer. In de loop der jaren heb ik er steeds meer klachten over gehoord. Inmiddels ben ik dik tevreden over Stubben, zit goed, degelijke kwaliteit en een handige zadelmaker die alles keurig op maat weet te maken en keurig passend weet te maken. Denk dat overigens een goede zadelmaker net zo belangrijk is als alleen het merk van een zadel
Ben erg content met deze zadelmaker en koop alleen mijn zadels nog maar bij hem. Bij stubben alleen hou ik het niet, een van mijn paarden wordt ook met een KN gereden. Zadel bevalt prima, is iets minder luxe dan de stubben. Het zitcomfort vind ik iets minder dan mijn stubben maar dat heeft dan weer met mijn rug te maken
[edit: typfout]
Remember schreef:Prestige Leonardo vind ik een bloedmooi zadel, maar toen ik ze er in in Drunen over sprak vertelden ze dat 'ie toch niet heel veel verkocht werd. Volgens mij was het een zadel waarop vooral langere mensen niet heel lekker zaten, maar dat weet ik niet zeker meer.
Dyyy schreef:Remember schreef:Prestige Leonardo vind ik een bloedmooi zadel, maar toen ik ze er in in Drunen over sprak vertelden ze dat 'ie toch niet heel veel verkocht werd. Volgens mij was het een zadel waarop vooral langere mensen niet heel lekker zaten, maar dat weet ik niet zeker meer.
Ja, hij is echt bloedmooi.
Als dat alleen voor lange mensen geldt, heb ik geluk.
Ik ben maar klein.
Skitter schreef:En daarom hou ik ook van een vlakke zit.
Ik heb een Stubben Scandica dressuurzadel. Die heeft een erg vlakke zit, en veel kniewrong.
Hij zit echt super!
mynique schreef:Lijkt wel of bijna (!) ieder bij Drunens koopt.
Heb ik overigens ook gedaan vandaag hoor! En ik moet zeggen, ben zeer blij met mijn nieuwe aanwinst.
De Anky. Had ik nooit gedacht maar nadat ik toch niet lekker zat ik mijn KN (was overigens veels te groot voor me, 18 inch) kwam ik hierop uit. Anky, 17 inch. Super zadel.
Ben overigens ook goed te spreken over Kieffer, stubben en Kentaur.
splash1999 schreef:Ik heb een kiefen wien zadel. Op mijn huidige paard zit het lekker op mijn vorige paard zat ik er voor geen meter op. Ligt dus ook een beetje aan je paard blijkt dan weer.