peesbeschermers tijdens rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kelliiee1993

Re: peesbeschermers tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:37

Voor bescherming als het paard eventueel ergens van schrikt of ales hij ergens tegen aankomt met rijden. Dus ter bescherming van de benen

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:39

Ludora schreef:
Stevigheid bied een peesbeschermer niet, een bandage doet dat wel. Ik gebruik ze om er voor te zorgen dat als mijn paard tikt, bijv. in een zware of ongelijke bodem, zodat hij niet meteen wondjes heeft.

Ik heb die 3 in 1 beschermers ook, deze ondersteunen een stuk meer als peesbeschermers. Bij zware training wil ik ze nog wel eens gebruiken, maar ik rijdt ook vaak genoeg zonder iets aan de benen.

Ik wil niet vervelend doen, maar als je uitrekent dat het gemiddelde paard van zeg maar 400 kg dus op elk been 100 kg draagt, wat zou zo'n lapje stof dan meer stevigheid bieden? Waar bandages wel goed voor zijn is om benen opgewarmd te krijgen, maar dat is vooral belangrijk in disciplines waarbij men niet de kans krijgt voldoende lang op te warmen. Tenminste, dat is wat men mij heeft wijsgemaakt, maar dat ze echt niet ondersteunend werken dat geloof ik wel.

Zelf rijd ik altijd met iets van beenbescherming, de balans wil nog wel eens zoek zijn in dit stadium en dan wil hij zichzelf nog wel eens aantikken of strijken. Je ziet trouwens op veel beenbeschermers op de binnenkant ook "striemen" staan wanneer er een ijzer is langs "gegleden". Ook bandages kunnen in mijn ogen die functie wel wat vervullen, wanneer er iets rond de benen zit zullen ze zich minder snel bezeren aan een been/ijzer.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:52

Ik ben er toch nog niet helemaal uit. Wat is het voordeel van die 3 in 1 beschermers ten opzichte van peesbeschermers, en wat is het nadeel?

Bandages vind ik sowieso niks om te gebruiken, maar twijfel nu tussen die 3 in 1 of gewone peesbeschermers. Wat ik wil is extra veiligheid, en niet zozeer ondersteuning. Welke kan ik dan het beste nemen?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:30

Voor de zekerheid. Heb ze aangeschaft omdat ze nog best wel eens uit haar plaat gaat als ze los is. En heb het ook onder het rijden gaan gebruiken met inrijden, want je weet maar nooit. Nu is het zover dat ik eigenlijk niet goed meer zonder druf Bloos En nu heb ik licht blauwe en die staan ook nog eens mooi Haha!

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:01

Ik voel mij meer op mijn gemak als mijn paard peesbeschermers aan heeft. 1 keertje heb ik het aan de hand gehad dat tijdens het rijden en nagel van zijn hoefijzer is losgekomen en dat die nagel naar buiten omgebogen was. Er stonden zulke diepe krassen in de peesbeschermer van het andere been dat ik serieus blij was dat ik die aan had! En hij heeft ook wel eens de neiging om aan te tikken.

renes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:50

WesseLady schreef:
Ik ben er toch nog niet helemaal uit. Wat is het voordeel van die 3 in 1 beschermers ten opzichte van peesbeschermers, en wat is het nadeel?

Bandages vind ik sowieso niks om te gebruiken, maar twijfel nu tussen die 3 in 1 of gewone peesbeschermers. Wat ik wil is extra veiligheid, en niet zozeer ondersteuning. Welke kan ik dan het beste nemen?

Peesbeschermers zijn wat harder, die vormen zich niet zo goed om het been (maar een beetje). Die 3- in 1 (of hoe je ze ook wilt noemen) vormen zich juist heel erg goed, en bedekken het been helemaal rondom. Het feit dat ze niet zo hard zijn (en niet zo snel wondjes veroorzaken, wat je ook nog wel eens ziet) is voor mij de reden dat ik ze gebruik.

Overigens: De duurste is van het merk Action, die kosten rond de 89 euro per twee. Maar je hebt ze ook van BR (iets van 43 euro bij o.a. agradi.nl) en Norton (rond de 30 euro).

Sione

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 18:54

en hoe zien ze er dan uit die 3 in 1?

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:45

Afbeelding

Deze zijn van kieffer, €59,95. Op www.divoza.nl staan ook nog andere merken.

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:59

Mijn paard tikt ook aan, voor de bescherming dus, niet om steun oid.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:31

Ik heb eskadron pro active beschermers. Ik vind ze zelf ideaal omdat je daarmee het hele been inpakt, wat bij mijn paard nodig is omdat ie zich op de meest idiote plekken weet aan te tikken Haha! Een peesbeschermer heeft hij niet genoeg aan, dan tikt ie zichzelf daar net onder aan.