Welke kn symphonie vind jij fijner nieuwere of de oudere?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

unamie

Re: Welke kn symphonie vind jij fijner nieuwere of de oudere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:10

@jodievanmij
je haalt de woorden uit mijn mond Tong uitsteken

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:54

Unamie vroeg waar de mensen zijn die de nieuwe KN's beter vinden. Wel, ik vind de nieuwe KN minstens even goed als de oude, zo niet beter.

Jodievanmij schreef:
Alane schreef:
@Jodievanmij: ik snap niet wat god er mee te maken heeft .. .. ..

Tja wat heeft dat met dit topic te maken... ...
Dat er geen verschil zit tussen de oude en de nieuwe KN symfonie.. DAT heeft het er dus mee te maken Haha!

@ Alane
Als er volgens jou GEEN verschil in zit. Waarom kom je dan met een door jou geciteerd stukje tekst waar wel degelijk in staat dat er NAUWELIJKS verschil in zit?? Dan had er toch echt moeten staan GEEN verschil. Maar dat staat er niet!! Nu vind ik je mening een beetje tegenstrijdig. Mijn vraag: (ik heb niet al je topics doorgespit). Heb je zelf wel enige ervaring met KN zadels waarop je jou mening basseert? En mijn excuses voor mijn woordgebruik in mijn vorige post. Voortaan zou ik even rekening houden met de gelovigen onder ons..

Algemeen
Hoop dat dit topic weer zn oude status terur krijgt en dus alleen voorzien wordt van reacties die daadwerkelijk op de topic titel en beschrijving slaan!.

Alle andere KN gerelateerde reacties mbt de diepte van de zit etc. Kunnen dacht ik gewoon in het diepe zit en rug van het paard topic! En anders start je er zelf een op.. Knipoog

Jodievanmij, zoals Harnessmaker al eerder aan gaf: een zadel is een handgemaakt product. Dwz dat niet ieder zadel identiek hetzelfde kan zijn, ook al is het hetzelfde merk, model, bouwjaar enz.
Dát zal KN bedoelen als ze zeggen dat er NAUWELIJKS verschil in zit. Vroeger hadden de zadels een houten boom, nu hebben ze allemaal een kunststoffen boom. Dat alleen al kan een heel ander gevoel geven, maar wil niet zeggen dat de zadels grote veranderingen hebben ondergaan.
Maarja, jij leest toch alleen maar wat je wil lezen, dus waarom nog moeite doen? * zucht*

En nu weer ontopic!

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 22:03

Jodievanmij schreef:
Alane schreef:

Jodievanmij, zoals Harnessmaker al eerder aan gaf: een zadel is een handgemaakt product. Dwz dat niet ieder zadel identiek hetzelfde kan zijn, ook al is het hetzelfde merk, model, bouwjaar enz.
Dát zal KN bedoelen als ze zeggen dat er NAUWELIJKS verschil in zit. Vroeger hadden de zadels een houten boom, nu hebben ze allemaal een kunststoffen boom. Dat alleen al kan een heel ander gevoel geven, maar wil niet zeggen dat de zadels grote veranderingen hebben ondergaan.
Maarja, jij leest toch alleen maar wat je wil lezen, dus waarom nog moeite doen? * zucht*

En nu weer ontopic!

Neenee nou moet je geen dingen over me gaan zeggen die niet kloppen. Beetje jammer van je.
Maar nogmaals nauwelijkse veranderingen zijn wel veranderingen hoe klein ze ook kunnen zijn. En het verschil met houten en kustoffen boom dat je dat dus wel iets kan merken is toch wel een verandering hoe klein deze ook zou zijn. Het feit blijft dat het dus wel een (miniscule) verandering is. En zoals je zelf al aangeeft kan dat door sommige mensen wel opgemerkt worden en toch net wat anders aan voelen.

Maargoed genoeg hierover. Ontopic maar weer!!!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:49

Precious20 schreef:
Vroeger hadden de zadels een houten boom, nu hebben ze allemaal een kunststoffen boom. Dat alleen al kan een heel ander gevoel geven, maar wil niet zeggen dat de zadels grote veranderingen hebben ondergaan.

een houten boom? Clown
de oude en nieuwe symfonie hebben beide een kunstof boom
alleen is de nieuwe boom wit van kleur en de oude zwart

Alane

Re: Welke kn symphonie vind jij fijner nieuwere of de oudere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:16

Jodievanmij schreef:
@ Alane
Als er volgens jou GEEN verschil in zit. Waarom kom je dan met een door jou geciteerd stukje tekst waar wel degelijk in staat dat er NAUWELIJKS verschil in zit?? Dan had er toch echt moeten staan GEEN verschil. Maar dat staat er niet!! Nu vind ik je mening een beetje tegenstrijdig. Mijn vraag: (ik heb niet al je topics doorgespit). Heb je zelf wel enige ervaring met KN zadels waarop je jou mening basseert? En mijn excuses voor mijn woordgebruik in mijn vorige post. Voortaan zou ik even rekening houden met de gelovigen onder ons..

Bestfit schreef:
Betreffende de KN Symphonie .
Dit model zadel wordt al sinds 1983 verkocht in Nederland en is in die tijd niet veranderd.
Rond 1993-94 hebben wij leer van een andere leerlooier moeten gebruiken, wat iets harder was dan het leer van voor deze jaren. Inrijden duurde wat langer.
De laatste 5 jaar hebben wij weer leer wat ongeveer de zelfde eigenschappen heeft als het leer van voor 1993 en zelfs beter is.

het nauwelijks merkbare verschil.... Haha!

De stukje die ik citeer zijn niet mijn woorden en dat, hoop ik tenminste, maak ik duidelijk genoeg door er de namen bij te vermelden...
Ik zie darnaast niet in wat mijn reacties in andere topics met dit topic te maken hebben Scheve mond
En ja ik heb ervaring met KN zadels, maar ook met Sommer, Stuebben, Passier, Kieffer, Kentaur, enz. en ben nu bezig met de aankoop van een Henig zadel Haha!
Flair nooit geprobeerd omdat ik de meerwaarde er niet van inzie, en Cair beviel niet Haha!
Ik koop een zadel wat mijn paard past en dan komt de ruiter Haha!
We hebben nu een jong paard in training en daarvoor zoeken we dus het best passende zadel, ja best.. want ze zal uitzwaren en breder worden.. vandaar de Sommer Novelle, speciaal voor paarden met arme/weinig rugbespiering Haha!

Jodievanmij schreef:
Algemeen
Hoop dat dit topic weer zn oude status terug krijgt en dus alleen voorzien wordt van reacties die daadwerkelijk op de topic titel en beschrijving slaan!.

Als mijn reactie niet dat vertelt wat jij wilt horen wil nog niet zeggen dat die reactie niets bijdraagt Haha!

Wat je voelt hoeft er niet te zijn... en daarmee bedoel ik het schoenen verhaal van eerder...

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 00:39

@ Alane. Nu wil jij mij weer dingen toewijzen die niet kloppen. Ik sta altijd open voor een ander mans opinie! JIJ bent hier volgens mij de enige die altijd alleen dr eigen dingen wil geloven. Zoals ik ook in het andere topic heb vermeld ik beschrijf ook alleen maar wat ik gezien en gehoord heb. Nogmaals ik ben GEEN zadelmaker en ga ook niet klakkeloos op iemand verhaal af. Ik denk dat elke zadelmaker wel wat mindere punten heeft zo zou van Triest die ook hebben. Maar ik heb wel vertrouwen in hun en heb helaas zelf nogal slechte ervaring met jou zadelmaker. Ik wil niet zeggen dat hij slecht is maar hij heeft ook zn mindere punten vast en zeker. Zoals elk MENS die heeft. Maar nogmaals, ik vind het jammer dat jij nu dingen over mij suggereert die er niet zijn en ik denk dat jij even bij je zelf te raden moet gaan wie hier nou wel of niet open staat voor de meningen en feiten van een ander!!!

Zo dit waren tevens de laatse woorden die ik hier aan kwijt wil!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:50

Jodievanmij schreef:
@ Alane. Nu wil jij mij weer dingen toewijzen die niet kloppen. Ik sta altijd open voor een ander mans opinie! JIJ bent hier volgens mij de enige die altijd alleen dr eigen dingen wil geloven. Zoals ik ook in het andere topic heb vermeld ik beschrijf ook alleen maar wat ik gezien en gehoord heb. Nogmaals ik ben GEEN zadelmaker en ga ook niet klakkeloos op iemand verhaal af. Ik denk dat elke zadelmaker wel wat mindere punten heeft zo zou van Triest die ook hebben. Maar ik heb wel vertrouwen in hun en heb helaas zelf nogal slechte ervaring met jou zadelmaker. Ik wil niet zeggen dat hij slecht is maar hij heeft ook zn mindere punten vast en zeker. Zoals elk MENS die heeft. Maar nogmaals, ik vind het jammer dat jij nu dingen over mij suggereert die er niet zijn en ik denk dat jij even bij je zelf te raden moet gaan wie hier nou wel of niet open staat voor de meningen en feiten van een ander!!!

Ken jij mijn zadelmaker?!?!?!?!?
Kan me niet herrineren dat ik zijn naam hier genoemd heb Scheve mond

Mijn zadelmaker heft ook mindere punten, zeker weten...
Maar je hebt het over feiten, feiten die weerlegd worden door de fabrikanten van die zadels en onafhankelijk van elkaar... lijkt het me toch niet vreemd dat ik het 'verhaal' van VT niet geloof... ...

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:56

ik heb mijn symphonie weg gedaan, omdat ik daar zon rugpijn op kreeg Ziek
heb nu 2 week een allegro, hij moet natuurlijk nog wel ingereden worden, maar hij zit al 100x beter als de symphonie Ja

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:25

Jodievanmij schreef:
Ik weet nog wel een kn van voor 1995 te koop een medium boom zit er in.. voor de genen die interesse heeft pb me maar.. het is een M k2 45cm symphonie zwart

Hallo Jodie,

Ik stuit hier toevallig op dit topic omdat ik een KN Symphonie zoek en info erover wilde.
Weet je of het zadel nog te koop is ??? Ik zoek precies de maat die jij opgeeft. Wat betekent trouwens de 2 in de cijferreeks ? (heb nl. van mijn zadelmevrouw MK45 opgekregen).

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:15

die 2 betekend dat je keilkussens nr 2 hebt Knipoog

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:07

Orrie_VBW schreef:
die 2 betekend dat je keilkussens nr 2 hebt Knipoog

Bedankt voor de uitleg...

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 16:47

Alane schreef:
Jodievanmij schreef:

Ken jij mijn zadelmaker?!?!?!?!?
Kan me niet herrineren dat ik zijn naam hier genoemd heb Scheve mond

Mijn zadelmaker heft ook mindere punten, zeker weten...
Maar je hebt het over feiten, feiten die weerlegd worden door de fabrikanten van die zadels en onafhankelijk van elkaar... lijkt het me toch niet vreemd dat ik het 'verhaal' van VT niet geloof... ...

Jij hebt toch Hans van Best Fit zadel service? Of heb ik dat verkeerd?.. Als het niet zo is sorry daarvoor dat ik dat dacht.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:36

nope dat is, helaas (woon te ver uit de buurt), niet mijn zadelmaker, zou hij wat dichter bij zitten dan had ik hem zeker met een bezoekje vereerd (lees: hem gevraagd eens naar mijn zadels te kijken, maar ook graag hetgeen hij vertelt met eigen ogen gezien en dan met name de KN bomen die volgens 1 zadelmaker in NL ergens rond 1995 anders zouden zijn geworden Haha! ) Haha!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:40

ik heb een nieuwe KN (witte boom), deze heb ik 1,5 jaar geleden gekocht en ik vind het echt een heerlijk zadel, ligt goed op mijn paard en het is tenminste niet zo'n badkuip met stootkussens ! Tong uitsteken ben er super tevreden over

met de oude symphonie heb ik geen ervaring helaas dus daar kan ik niks over zeggen

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:49

ik heb 2 weken een leen kn gehad.. die was uhm.. jaartje of 3 oud? weet niet eens zeker Haha!
die zat erg lekker

nu ga ik een kn van 5 jaar oud met flair aanschaffen.. ben benieuwd hoe dat zit.. maar ja Haha! lucht en wol is natuurlijk al een verschil Haha!

ik heb ook nog contact gehad met iemand die een kn van minstens 10 jaar oud had.. alleen omdat die geen flair had en ik die toch in ozu moeten laten bouwen, ben ik maar voor de 2e optie gegaan.. scheeld een paar 100 euro Haha!