wat voor springzadel het beste??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: wat voor springzadel het beste??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:55

Stubben. Zelf heb ik de Siegfried, maar de Lancelot, de Parzival en de Scandica hebben allemaal hetzelfde binnenwerk, maar ander leer van buiten.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 21:41

PriscaZ schreef:
passiejj schreef:
leuke prijs ook zeker Haha!

Viel mij eigenlijk wel mee. Lachen Moet er wel bij vertellen dat ik het zadel gekocht heb, bij een ruitersportzaak waar ik heel veel kom en dus ook altijd veel koop en dus een mooi prijsje heb gekregen Haha!

Maar een ruitersportzaak lijkt mij de beste plek om een zadel te kopen. Weet niet in welke provincie je woont? Anders gewoon een keer een ruitersportzaak bellen en uit leggen wat je prettig vindt, eventueel een prijslimiet afspreken en ze dan komen laten passen.

k woon in zuidholland heb wel een ruitersport zaak in de buurt waar ik heel vaak kom. ik kan daar gewoon drie zadels zo mee nemen en gewoon passen en proberen. maar wil dan tog wel dat ze komen kijken. maar ze hebben daar niet zo super veel zadels.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:28

100% Stubben Ja

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 19:24

Alina schreef:
100% Stubben Ja

zijn die zo fijn Haha!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:30

*LOL*

Ik zweer bij Stubben, heb van alles uitgeprobeerd (Passier, Prestige, KN, Wintec,....) maar Stubben is gewoon weg top Lachen
Heb een Stubben dressuurzadel uit 1977 http://www.mijnalbum.nl/Foto=W8XRTKSP die er uit ziet als nieuw en een nieuw Stubben Siegfried springzadel http://www.mijnalbum.nl/Foto=ID8Y6DVZ.

En wat heel fijn is aan Stubben, ze zijn bijna op alle paarden perfect passend te krijgen Lachen

Harde kont?

Heb er nooit last van, en ik rij elke dag ruim 1,5 uur, 7 dagen per week.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 19:34

ok Haha! maar goed die zijn dan ook lekker duur of niet? ik wil wel een goed zadel wil straks ook wedstrijd gaan springen enzo. dus moet wel fijn zijn om er op te zitte Tong uitsteken

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:40

Als ze niet fijn zaten kon ik er niet elke dag mee trainen en elk weekend mee op concours Knipoog

Duur vind ik ze niet, tweedehands zijn ze ook veel te krijgen Lachen
Je betaald voor zeer goede kwaliteit, en da's wel een tikje meer dan een tweedehands Wintec oid, maar dat is ook logisch Lachen

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:41

Gewoon een zadelmaker laten komen en eens lekker gaan uitproberen Knipoog

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 19:43

haha indd Haha!

Cupcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:16

Das idd het belangrijkste toch?! Tong uitsteken Knipoog

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 20:20

ik vind het belangrijkste dat ie goed leg op me paard .. dat ik een zere reed krijg jammer dan ik heb nu een kiefer dressuur ma heb altijd een zere kont maar op me paard legt ie prima Haha!

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:22

Stübben staat echt op nr. 1 !!!!

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 20:23

nog een die dat vind.. moet er maar aan geloven Haha! om ook een Stübben zadel te nemen

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 21:41

nog meer Stübben lief hebbers Haha! ??

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:43

Er zijn ook veel anti-Stubben "fans" hoor, om het zo te noemen. Ik zou bijvoorbeeld nooit een Stubben nemen. Ik kan daar echt niet op zitten!

Teveel naar een merk neigen is niet hadig voor je gaat passen. Gewoon allerlei merken erop leggen en dan kijken welke het beste ligt en ook goed zit. Daar heb je veel meer aan.

Met passen heb ik er vanalles op gehad. De zadels die ik nu heb, lagen gewoon het beste van alle merken. Ik heb dan ook 2 verschillende merken zadels. Deze 2 sprongen er echt uit op mijn paared voor die disciplines (dressuur Euroriding, springen dus Prestige)

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:57

Ik ben ook misschien op zoek naar een tweedehands springzadel. Maar zijn goede tweedehands zadels echt 700 euro? of kan je voor rond de 400 ook al wat leuks krijgen?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 19:20

Op een Stubben zadel kan ik ook niet bepaald goed zitten.
Maar dat hangt ook van het paard af... Met hetzelfde zadel kon ik op een paard helemaal niet zitten en op een ander paard weer wel, al was dat ook nog niet helemaal fijn.

Al vind ik ze niet geweldig zitten, het zijn wel mooie zadels.

Gewoon een zadelmaker laten komen met een aantal springzadels en deze uitproberen. Daarbij niet naar het merk kijken, maar het best passende en fijnst zittende zadel kopen. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:12

floor01 schreef:
Ik ben ook misschien op zoek naar een tweedehands springzadel. Maar zijn goede tweedehands zadels echt 700 euro? of kan je voor rond de 400 ook al wat leuks krijgen?

Ja oja, zeker, als je maar geduld hebt en goed de advertenties afstruint!
Ik ben al 2 jaar op zoek naar een dubbelspantuig, allemaal erg duur, tot deze week, een 2-spantuig voor dertig euro!! Dus geloof mij, goed zoeken,en geduld!

En ik ben ook iemand die altijd iets gelijk wil hebben, en het dan ook koopt... Bloos

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 22:35

dus gewoon overal zoeken op internet!! en van die 2e hans dingen afgaan. hier zit ook zo een winkel kan je 2e hands zadeltjes hale maar meestal zijn er alleen zvh en dressuur zadels.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 00:21

Ik heb voor beide paarden een Stubben dressuurzadel (Maestoso en de Scandica) Vandaag hebben wij voor het springen de Stubben Roxanne besteld bij de zadelmaker, hier heb ik dus nog geen ervaring mee. Maar ook deze zal ongetwijfeld goed liggen (na de aanpassing) en lekker zitten Knipoog
(dus ja nog een Stubbenfan Haha! )

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 00:26

MISTRAL94 schreef:
Ik heb voor beide paarden een Stubben dressuurzadel (Maestoso en de Scandica) Vandaag hebben wij voor het springen de Stubben Roxanne besteld bij de zadelmaker, hier heb ik dus nog geen ervaring mee. Maar ook deze zal ongetwijfeld goed liggen (na de aanpassing) en lekker zitten Knipoog
(dus ja nog een Stubbenfan Haha! )

haha Tong uitsteken nou ja ik probeer gewoon een paar merken en zie wel welke heb beste is Haha!
allemaal stubben fans Tong uitsteken