jong paard en zadels hoe doen jullie dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Corellaa

Re: jong paard en zadels hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:07

Haha! dat is idd ook zo... gelukkig heb ik een voorraad hoofdstellen in de kast Bloos

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:33

Inrijden (eerste paar keer met zadel) heb ik met een Global dressuurzadel gedaan. Dit is niet echt een heel goedkoop zadel (269 euro, vergelijkbaar met wintec 250), maar ik wilde wel dat het veilig was en redelijk lag. Ik had al diverse zadels geprobeerd, maar het was telkens niet wat het moest zijn.

Hierna kwam de Maestoso Knipoog . Ik heb voor mijn 3jarige gewoon een nieuw zadel uitgezocht nadat ze zadelmak was. Moet wel elke 3 maanden aangepast worden omdat het paard groeit. Een goede zadelmaker (Kootstra) kan dat.

Hoofdstel: eerst een heel oudje, nu een goed hoofdstel.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:35

Gewoon het zadel dat ik bij de anderen ook gebruik. Ze worden elders zadelmak gemaakt en daarna stap ik erop met dat wat hun hoofdstel wordt (goede kwaliteit, passier) en met met Passier GG zadel.
Dat ligt op de meeste paarden acceptabel. Als het echt niet ligt dan kijk ik uit voor wat anders.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:17

Urielle schreef:
Ik gebruik een oud zadel dat ik de eerste tijd aan laat passen. Als hij goed in de bespiering zit, komt er een nieuw en kan het oude zadel terug in de kast voor de volgende met dezelfde boommaat.

Helaas heeft mijn pony hele brede boommaat nodig. Maar ach, ik zit er nog niet op.

Hoofdstel, ja ik dacht pak er gewoon eentje van mijn vorige pony. Alleen blijkt deze een ponymaatje nodig te hebben, is er maar eentje die ik pas krijg. Dus zodra ik een leuke zie in ponymaat komt die er wel denk, maar waarschijnlijk moet ik pony en Cob maat mixen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:18

Wij hebben thuis 2 dressuur zadels, 1 veelzeidigheid zadel. al onze paarden hebben dezelfde maat. dus ik verwacht dat hij die maat ook krijgt, dus krijgt die mooi een zadel op van zijn moeder(als het past natuurlijk Lachen ) maar hij heeft toch dezelfde bouw. Dus maak ik me daar niet heel druk om