Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Roos_M schreef:Nemen geen zweet op? Met dit weer zijn die van mij doorweekt hoor.. hoezo nemen ze geen zweet op..?Ik vind BR - event erg fijn maar die nemen verder geen zweet op!

Zilly schreef:Misschien is een schapenvacht dekje een oplossing. Het kost ook wel wat, maar ik denk dat schuring minimaal is.
merrieveulen schreef:Hoeft niet per sé schaap te zijn, kan ook nepmateriaal zijn. er zijn gewone vierkante dekjes te koop met bont aan de onderkant...
Het was trouwens het eerste wat in me opkwam toen ik de titel las, toch wel geinig dat niemand anders erover is begonnen
Zilly schreef:Misschien is een schapenvacht dekje een oplossing. Het kost ook wel wat, maar ik denk dat schuring minimaal is.
Hier werd de schuring alleen maar erger van. Vervolgens naar een dierenarts gegaan en hij zei dat dat (ik had een lamsvel onderlegger) het slechste was wat je eronder kon leggen. Het had bijna dezelfde werking als schuurpapier, zei hij. Bij m'n paard klopte dat in elk geval, het werden bijna wondjes!
Maar als dat ook geen oplossing is.... 
Zilly schreef:Ik bedoelde echter geen onderlegger, maar echt een chabrakMaar als dat ook geen oplossing is....
edit: typo

ACSM schreef:De anky dekjes zijn geweldig betreft de opname van zweet, maar mijn paard krijgt schuurplekken ervan. Dus ze gaan eruit.....
Alina schreef:Eskadron
Ik heb alle merken en typen geprobeerd, maar Eskadron dekjes hebben echt een geweldige pasvorm, schuren niet en zijn enorm slijtvast. Gewoon eens proberen

worden niet hard (heb mijn dekje nu na 5 maanden maar eens gewassen
hij was nu toch wel vies, maar niet hard!) blijft ook super liggen onder mijn zadel. Helaas is de kwaliteit wel wat midner, maarja wat wil je voor dat geld