Het allerbeste dekje??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dimpie

Re: Het allerbeste dekje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 21:53

Bedankt allemaal! Zag vandaag de HKM dekjes liggen, denk dat dat m'n volgende try-out wordt! Zagen er inderdaad fijn zacht uit, maar hopen dat dit dek geschikt is voor m'n paard...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:03

Roos_M schreef:
Ik vind BR - event erg fijn maar die nemen verder geen zweet op!
Nemen geen zweet op? Met dit weer zijn die van mij doorweekt hoor.. hoezo nemen ze geen zweet op..?
Ik vind ze heel fijn, heb er dus ook al 5 Haha!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:11

BR event of een anky dekje zou ik proberen (hoezo niet origineel mijn antwoord) maar zenemen beide goed zweet op !

ik rijd niet met iets anders dan deze 2 soorten en ik heb geloof ik ook nog een HKM dekje liggen die is ook wel erg fijn, mooie pasvorm

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:29

Misschien is een schapenvacht dekje een oplossing. Het kost ook wel wat, maar ik denk dat schuring minimaal is.

Ja

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:08

Zilly schreef:
Misschien is een schapenvacht dekje een oplossing. Het kost ook wel wat, maar ik denk dat schuring minimaal is.

Ja

inderdaad, ik zou voor een bontdekje gaan als je paard zo'n gevoelige huid heeft. hoeft niet per sé schaap te zijn, kan ook nepmateriaal zijn. er zijn gewone vierkante dekjes te koop met bont aan de onderkant...

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:38

merrieveulen schreef:
Hoeft niet per sé schaap te zijn, kan ook nepmateriaal zijn. er zijn gewone vierkante dekjes te koop met bont aan de onderkant...

TS is op zoek naar het allerbeste, dan zou ik toch wel voor echte schapenvacht gaan Ja Het was trouwens het eerste wat in me opkwam toen ik de titel las, toch wel geinig dat niemand anders erover is begonnen Haha!

Dimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 15:43

Zilly schreef:

Ja

Jaja, heb ik ook al geprobeerd Haha! Hier werd de schuring alleen maar erger van. Vervolgens naar een dierenarts gegaan en hij zei dat dat (ik had een lamsvel onderlegger) het slechste was wat je eronder kon leggen. Het had bijna dezelfde werking als schuurpapier, zei hij. Bij m'n paard klopte dat in elk geval, het werden bijna wondjes!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:45

Ik bedoelde echter geen onderlegger, maar echt een chabrak Knipoog Maar als dat ook geen oplossing is.... Verward

edit: typo

Dimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 15:54

Zilly schreef:
Ik bedoelde echter geen onderlegger, maar echt een chabrak Knipoog Maar als dat ook geen oplossing is.... Verward

edit: typo

Ja, m'n paard is een apart geval Clown

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 00:15

ik heb er nog geen bontje onder, ivm nieuw zadel, maar heb voorheen wel met bontje gereden. ik leg het niet direct op de rug, maar altijd OP het gewone dekje, en ONDER het zadel. dan heeft het geen contact met de huid. voor de vering etc. vind ik het super, maar alleen al vanwege het vies worden en moeilijk wassen zou ik het niet direct op de huid leggen.

@ zilly, gelijk heb je, hihi! als je het allerbeste zoekt ga je niet voor nepbont natuurlijk, principes even daargelaten. (ik ben ook tegen bont ja)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 08:08

de Br event vind ik een super dekje zeker voor de zomer
ze korrelen niet en blijven dus mooi glad aan de onderkant
de (nep) anky pads vind ik ook fijn maar gebruik ik het meest in de zomer
de neppers zijn trouwens iets dikker dan de Ankypads
Ankypads worden na een tijdje van die slappe dingen Bloos

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:46

De anky dekjes zijn geweldig betreft de opname van zweet, maar mijn paard krijgt schuurplekken ervan. Dus ze gaan eruit.....

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:54

ACSM schreef:
De anky dekjes zijn geweldig betreft de opname van zweet, maar mijn paard krijgt schuurplekken ervan. Dus ze gaan eruit.....

dat hoor je toch veel, dat paarden schuurplekken krijgen van die dekjes... eigenlijk wel slecht, als je kijkt hoe duur ze zijn...

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:55

Anky pads & BR events Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:30

Kijk hier eens op www.equitex.de, dat zijn speciale dekjes, voor speciale paarden, dus zoals de problemen die jij ervaart.

Ze zijn behoorlijk prijzig, richting Stübben-dekjes, maar wel heel goed. Ze verkopen ze iig bij zaken die BR in hun assortiment hebben, BiemandeHaas is de leverancier.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:33

Idd Anky of Br event. Ja

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:49

Hele simpele moltondekjes.... super zacht, super zweetopname, niet te dik, geen naden.

Bij www.voss-reitsport.de verkopen ze zelfs drie verschillende merken, vanaf 29,70 euro

Afbeelding

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:16

Alina schreef:
Eskadron Ja

Ik heb alle merken en typen geprobeerd, maar Eskadron dekjes hebben echt een geweldige pasvorm, schuren niet en zijn enorm slijtvast. Gewoon eens proberen Lachen

Helemaal mee eens! Ik heb mijn Eskadron dekje nu al tig keer gewassen en nog is ie als nieuw. Neemt goed zweet op en ligt gewoon super!
Br event ligt niet goed onder mijn zadel, de singellusjes zitten te ver naar achter en de dekjes worden dof, zelfs al na 1 keer wassen! wel nemen ze goed zweet op Lachen

De HH Elite vind ik ook erg fijn Ja worden niet hard (heb mijn dekje nu na 5 maanden maar eens gewassen Bloos hij was nu toch wel vies, maar niet hard!) blijft ook super liggen onder mijn zadel. Helaas is de kwaliteit wel wat midner, maarja wat wil je voor dat geld Tong uitsteken

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:20

Ik vind de Ankypas ook heel erg fijn. Schuurt niet en blijft mooi en zach na het wassen.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:26

Ik heb er 3 die ik prettig vind:
BR Event
HKM
Molton dekje van Loesdau

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:05

Ik heb een HV Polo dekje, die is echt heel fijn! Neemt het zweet goed op, ligt heel mooi op mijn paard en blijft mooi na het wassen. Ja

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:08

Ik vind de nep anky pads geweldig bevallen, droogt goed. blijft goed liggen Ja

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:34

ik zal eens kijken wat ik allemaal heb, momenteel ben ik mijn zadel aan het inrijden en gebruik ik dus een dun dekje, wat goed vocht opneemt. een gewoon simpel dekje is het, niet mijn eerste keuse normaal gesproken, maar werd aangeraden door de zadelmaker om de kussens in te rijden zonder dekje op met een zo dun mogelijke...

Jeezes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:19

Misschien voor een gevoelig huidje toch eens een stubben dekje proberen.
Deze kwamen ook als beste uit in een bit test.
Ik vind de anky pads ook fijn maar ik weet niet of deze echt geschikt zijn voor een gevoelige huid.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:25

lami cell en equi-theme vind ik ook niet slecht. Ik heb ook een event van br. met deze dekjes nog nooit geen problemen gehad. Ook niet met die van harry's horse (dikke)