Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hedwigb schreef:ik ben erg tevreden met mijn kentaur en mijn kieffer. au au au au au die ree wel zo au. ik heb dus wel de keuze gemaakt om hem te verkopen. ik ben tevreden met mijn keuze. maar achteruitboeren heb ik wel gedaan
Peggie schreef:Zo nou mijn mening = Ik zou het absoluut doen. Ik vind ten eerste de Kn-zadels niet lekker ziiten, ten tweede erg lelijk m.b.t. de kamer en de afwerking en ten derde hoor ik iedereen klagen dat ze scheef zijn.
Zelf heb ik een Kentaur Artemis. Heb hem nu 5 jaar (ik had een van de eerste). Hij is nog steeds mooi en ik ga hem inruilen op een Frank Baines. Ik vind hem qua zit net zo fijn als de Baines.
Ja, hij is minder waard dan een KN/ Kieffer/ Passchier of iets dergelijks maar ik vind ze echt super.
Ik vind het absoluut een A-klasse zadel.
Daarnaast ben ik van mening dat lekker ziiten het halve werk van het paardrijden is. Zeker zonder pijn. Meestal als je pijn krijgt (doorrijden, rugpijn, etc) dan is er wat mis met het zadel of past het gewoon niet bij jou of je paard.
Kijk eens of je er een keertje mee kan rijden en ga eens voelen.
In noordwijkerhout zit een ruitershop (Pas de deux). Irene verkoopt ze en als je wilt komt ze passen en mag je er even mee rijden.
Elsje123 schreef:Maarreh, ik heb er vorig jaar een zadelmaker bij gehad en die vond dat het zadel goed op hem lag. Niet te krap ofzo. Hij zei wel dat ie als ik 'm bij hem gekocht zou hebben hij mij een wijdere kamer verkocht zou hebben (en eentje met een groter zitvlak!). In ieder geval werd mijn paard neit belemmerd door dit zadel. Volgens mij klopt dat ook wel: hij moppert neit als ik 'm opdoe, hij is gewoon normaal bespierd, hij loopt ook gewoon. Ik heb wel problemen gehad hoor, met mijn paard, maar toen moest mijn zadel nodig opgevuld worden. Na het opvullen is mijn paard alleen maar beter gaan lopen.
Elsje123 schreef:Ikzelf denk dat het openrijden misschien wel ligt aan het feit dat ik een 17,5 (of 17?) inch zadel heb en eigenlijk een 18/18,5 zou moeten hebben. Zou dit geen problemen kunnen geven?