Wintec 500 DR kopen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

La_Vie

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 18:01

Heb ook een wintec 500 dressuur (ook een VZ, maar die gebruik ik bijna nooit)
Ben er nog steeds super tevreden over, hij blijft mooi. Ik maak hem 1x per jaar helemaal schoon met groene zeep en de tuinslang.
Alleen idd de singelstoten zijn een zwak punt, ik heb ze laten vervangen en heb nu 4 leren singelstoten eraan zitten.

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:08

Hoi Ster, ik ben naar de site geweest. Zo te zien is het geen Cair. Je hebt Wintecs namelijk zonder dat systeem, en met, en bij degene met staat het echt in de naam vermeld (bijv. Wintec 500 VZ Cair) en meestal nog wat extra reclame en info over het Cair systeem. Het is namelijk erg nieuw.

Wij hebben die van ons in de winkel gekocht voor 435 (was de goedkoopste van 6 winkels, die ook gratis nog kwam kijken of het goed lag en om de boom te passen). Ik ben erg blij dat we het zadel daar hebben gekocht en niet via internet, op het eerste oog leek 18" de goede maat voor ons (vent heeft lange benen) maar na een week bleek dit te groot en konden we zonder problemen ruilen voor een 17.5". Dat heb je via internet denk ik niet...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:31

Ik heb ook een wintec 500 dressuur. Heb er ook leren singelstoten aan laten zetten.
Ik vind het een heerlijk zadel, en ben geen (zadel)poetser, hier haal je even een nat lapje over en je zadel is weer als nieuw! Ik heb hem nu 3kwart jaar (2e hands gekocht) en krijg nog steeds af en toe de vraag 'of ik een nieuw zadel heb?' Haha! Haha!

Ik zou er wel andere kniewrongen in willen (zijn ook zelf te verwisselen) Iemand enig idee waar ik die bestellen kan..? Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 20:49

Vrijwel elke ruitersportzaak moet die wel kunnen bestellen hoor bij 1 van de bekende leveranciers. Of ze er zin in hebben is een ander verhaal Knipoog

YDWINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 20:53

Ik heb de Wintec Isabell Werth met Cair-system. Nog niet zo alng maar ben er super tevreden over.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 08:39

Ik heb verschillende wintecs gehad en ben over allemaal best tevreden. Ze zijn allemaal lang mee gegaan en de minder diepe zit wen je snel aan. Singelstoten heb ik ook weleens moeten laten vervangen omdat ze snel kapot gingen. Maar dat is dan ook het enige technische mankement dat ik eraan heb gehad.
Wat ik wel een groot nadeel vind met kunststof zadels in het algemeen is dat het flink bagger is als je er met een kunstlederen kont (van je rijbroek Haha! ) op gaat zitten. Dan lijkt het net of je helemaal vastgezogen zit en dat vind ik zelf vreselijk vervelend. Met een gewone rijbroek had ik daar geen last van.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:28

Ik wil ook graag dit zadel kopen.
Nu heb ik een vraag, mijn paard heeft een vrij rechte rug met een hoge schoft. Past dit zadel dan?

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 18:40

LittleRose schreef:
Ik wil ook graag dit zadel kopen.
Nu heb ik een vraag, mijn paard heeft een vrij rechte rug met een hoge schoft. Past dit zadel dan?

Je kunt het zadel aanpassen aan je paard. Dit door middel van losse bomen.
Volgens mij kan het zadel dan ook op een paard met een hoge schoft Knipoog

Afbeelding

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:43

Okee Lachen
Want heb nu al verschillende zadels geprobeerd en lagen allemaal niet echt super.
Van een vriendin een keer een Ainsley zadel geleent, deze lag wel redelijk maar vind ik een beetje te duur Bloos Knipoog

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 18:51

LittleRose schreef:
Okee Lachen
Want heb nu al verschillende zadels geprobeerd en lagen allemaal niet echt super.
Van een vriendin een keer een Ainsley zadel geleent, deze lag wel redelijk maar vind ik een beetje te duur Bloos Knipoog

Ik ga dit zadel ook proberen.
Mijn paard is smal en heeft ook een erg hoge schoft. Hopen dat dit de oplossing is Haha!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:04

Okee we zullen zien Vork

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:42

Hier zijn de prijzen opgeslaan ( Belgie dus), zou er nu dus 449 voor betalen. Hij wordt dan met de zwarte boom geleverd en dan kan je na het inrijden van het zadel goed zien wat je nodig hebt van boom ( zo zeiden ze het toch na de infomail).
Ik denk dus ook dat ik mij dit zadel ga aanschaffen ( en er dan eventueel andere singelstoten aan laten zetten).

het ziet er een heel fijn zadel uit voor die prijs en heb er nog niks slecht over gelezen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:18

Ik heb de Wintec 500 vorige week aangeschaft, met Cair systeem was ie 489. De zwarte boom (geloof ik) zit er standaard bij, ik heb een iets bredere boom (blauw) voor mijn pony er in laten zetten. Wat de singelstoten betreft, voor 45 euro kun je ze laten vervangen..Ben er erg blij mee en het rijdt super!

Dabo schreef:
Ik zou er wel andere kniewrongen in willen (zijn ook zelf te verwisselen) Iemand enig idee waar ik die bestellen kan..? Haha!

Bij Superhorse in Breda kun je ze gewoon in de winkel kopen.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:42

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:02

Paljassofie schreef:
weet hier toevallig iemand welke boom ik nodig zou kunnen hebben op mijn draver ( niet het smalle type ) voor foto's
http://groups.msn.com/beaudelair ?

Pk horseshop komt dit opmeten en passen als je zo'n zadel koopt. Het mijne komt ook van ginder. Ik heb wel de wintec pro dress.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:58

In het topic waar nu een slotje opzit zei Chiqa dat je snel een "zweetkont" krijgt van het zadel.
Is dit echt zo? want heb daar namelijk zelf ook nogal snel last van Bloos

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:19

ik heb er iig geen last van! ik ga er ook mee wandelen en dan rennen we een behoorlijk eind. Ik rijd zowel met broek met leren zitvlak als gewone rijbroeken.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:28

Ooh okee Lachen bedankt
Ik zit echt te twijfelen want waarschijnlijk word mijn zadel dit weekend verkocht. Dus moet snel een ander zadel hebben en heb op marktplaats een aantal mooie wintec's gezien voor weinig geld.