Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Precious20 schreef:hafgirl15 schreef:Momenteel rijd ik met een oud plat bontje dat meer funcieerd als zacht sjabrakje omdta ie zo plat is geworden! :d IK heb hem onder mijn sjabrakje dus op de rug. Op wedstrijden en in de wintermaanden rijd ik met een lamsvel onderlegger. Die ligt dus onder het zadel en daaronder de sjabrak, niet blood op de rug. Ik doe het omdat ik het mooi vind, en volgens de zadelmaker kan het in mijn geval niet zoveel kwaad. Gelpad gebruik ik niet aangezien ik daar veel negatrieve verhalen over heb gehoord.
Welke negatieve ervaringen heb je dan gehoord van een gelpad?
Jamezy schreef:Shiirley schreef:de pony waar ik op rij(manegepony, maar ik rij met haar landelijk met de ponyclub), heeft gewoon een gelpad nodig, ze heeft een gevoelige rug.
Hoe leg je zo'n gelpad onder het zadel dan? Eerst de pad op de rug, zadel + sjabrak erop? Gaat het niet schuiven dan, als je het sjabrak in de kamer trekt of het zadel toch nog iets verder naar achteren wilt trekken?
Jamezy schreef:Jamezy schreef:
Hoe leg je zo'n gelpad onder het zadel dan? Eerst de pad op de rug, zadel + sjabrak erop? Gaat het niet schuiven dan, als je het sjabrak in de kamer trekt of het zadel toch nog iets verder naar achteren wilt trekken?
Wil iemand mijn vraag even beantwoorden azzebleef...?
MyWishMax schreef:Er zijn verschillende manieren, je kan inderdaad eerst je gelpad, dan je chabrak en dan je zadel. je kan hem ook tussen die zadel en chabrak in. k gebruik hem niet meer omdat hij ging schuiven, maar dat verschilt per paard en zadel