Merano zadels: Slechte kwaliteit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ladigo14

Re: Merano zadels: Slechte kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:11

dan ga ik weer terug heb er 2 jaar gerantie op

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 17:44

er staat ergens een beichtje van iemand die op de site van zadelmarkt.nl alleen positieve reacties vindt, en dus meent dat het dan wel OK zal zijn.
ben ik heel bot als ik dan denk: "wat schatting naief" ?? Haha!
natuurlijk zet een merk geen slechte reclame op hun eigen site!

de verhalen die ik van klanten hoor over dit soort zadels: niet positief, helemaal niet positief zelfs. ik moet niet voor niks die paarden nu behandelen (arme beestjes).
mijn advies: spaar even door, en koop een tweedehandse van een goed, degelijk merk. da's misschien niet meer supermooi, maar wel beter voor jou en je paard.
succes! en vraag advies aan een goede zadelmaker als je twijfelt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 17:59

ladigo14 schreef:
ik heb mijn merano dus ook daar gekocht voor 299 euro.
en heb er 2 jaar gerantie op.

2 jaar is erg weinig hoor. A-merken geven vaak levenslang of anders minstens 10 jaar.
Als je toch al 300 euro uitgeeft, dan zou ik een beetje meer uitgeven en de wintec 500 kopen.

Lindske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:13

idd

Ik heb ook een wintec 500 gekocht voor 550 maar het was van een man die loten op kocht.
hij had van alles en ik kreeg bij de wintec een zadelhoes van wintec, singel, stijgbeugel, stijgbeugel riemen, staldeken, zomer deken, fleece, martingaal, kopstuk, bitje, longeerlijn, bandages, zweepje, 2 halsters wel enkel gestikt, poetssetje, 2 sjabrakken het andere materiaal was wel van mindere kwaliteit maar ik vond het wel een mooie bonus wintec stond toen 350 ongeveer kaal in de winkel waarde en ga de andere maar eens halen ook al zijn het er van een minder gekend merk dan kom je nog boven de 200 uit. kijk voor al op sites zoals 2dehands enzo er zijn veel mensen die verschillende loten opkopen en het dan samen doen in een mooi pakketje. En anders een 2de hands zadel kopen.

succes

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:17

Zadelmarkt is bagger. Nee wacht! Het is nog minder dan bagger. Misselijk

Voor dat geld kun je idd ook voor een wintec of ander goed 2de hands zadel gaan, maar geen zadelmarkt zadels kopen aub!

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:36

je weet niet war je aan begint! en ik spreek uit ervaring

0nina0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:13

ik zou het echt niet doen! Paardenrug is mij daar te kostbaar voor..straks dan heeft het paard telkens een scheef zadel opzich met rare verschillende vulling en schroeven eruit steken nou fijn dan..Scheve mond Ik heb zelf een Passier; goed zadel alleen wel duur.

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:55

idd

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:56

ladigo14 schreef:
dan ga ik weer terug heb er 2 jaar gerantie op

Op het zadel, maar niet op de rug van je paard.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:49

De Merano ken ik niet, maar ik heb wel andere zadels gezien van zadelmarkt.
Van buiten zien de meesten er inderdaad helemaal niet verkeerd uit. Maar van het model klopt vaak helemaal niks. Ik heb 2 zadels van ze gehad die echt bovenop het paard lagen. Kan het niet duidelijk uitleggen, maar als je erop ging zitten, was het net of je op een evenwichtsbalk zat.
Volgens een zadelmaker pastte dat zadel op geen enkel paard omdat de kussens zo hoog zaten en vreselijk dicht op elkaar...

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:10

Tsja, goedkoop is (vaak) duurkoop

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:10

inderdaad

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:12

Ik ga sparen voor een wintec dressuur, Het geld heb ik echt niet 1,2,3 in huis liggen en me ouders zien me aankomen om weer een nieuw zadel te kopen heb ze wel uitgelegd waarom en gaven mij hier gelijk in maar om nu meteen een ander zadel uit te zoeken gaat helaas niet, Mijn paard staat zowieso momenteel toch met een kneuzing en gaat volgende week ws het land op om te herstellen dus tijd genoeg om hard te werken voor een ander zadel.. goede optie? Lachen en wat moet ik met het andere zadel doen? schroothoop ? Tong uitsteken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:14

Wat is er met dat zadel dan.

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:20

Niks, maar je hoort iedereen klagen over merano slechte kwaliteit pennen in de rug van het paard ik ben echt heel voorzichtig met me paard moet er niet aandenken dat mijn paard zijn rug naar de kl*te gaat door een bagger zadel.. maar verder mankeert er helemaal niets aan, ligt echt goed op de rug ..
maar krijg een beetje negatieve indruk van merano zadel

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:26

BlacKjee schreef:
Niks, maar je hoort iedereen klagen over merano slechte kwaliteit pennen in de rug van het paard ik ben echt heel voorzichtig met me paard moet er niet aandenken dat mijn paard zijn rug naar de kl*te gaat door een bagger zadel.. maar verder mankeert er helemaal niets aan,ligt echt goed op de rug ..
maar krijg een beetje negatieve indruk van merano zadel

denk dat niet te snel want dat hoor je zoveel mensen zeggen,
en dat terwijl 9 van de 10 zadels niet goed liggen/passen Sigaar
dat jij een negatieve indruk krijgt is niet meer als normaal, omdat veel mensen er achter gekomen zijn dat merano's gewoon waardeloze zadels zijn....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:54

Ook een niet passend zadel van passier is bagger/waardeloos ed!!!
De aanschaf is niet het belangrijkste, de pasvorm wel maar dan voor beide partijen, zowel paard als ruiter.
Service kost ook geld, garantie ook, ook naam moet je betalen.
Een zadelmaker/ruitersportzaak zit niet te wachten op extra kosten en kan (ook vanwege de voorraad) niet alle merken voeren en zal onderscheid maken.

Tel daarbij het onderhoud en de omgang op, waarbij ik eigen ervaring vergeet en je hebt het over de kwaliteit.
Merano/zadelmarkt is niet mijn eerste keuze, maar ook ik heb een goedkoop zadel liggen, past het het bewuste paard/pony dan wordt het gebruikt om het bewuste paard kennis te laten maken met een zadel op de rug.

Voor 300 euro ga ik ook liever voor een goede 2e handse van een bekend merk en dan het liefst via een goede zadelmaker/passer.

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:55

Daarom, tot nu toe nog niets opgemerkt maar wie weet over een tijdje, nu is me paard niet goed en ik heb alle tijd op rustig te kijken naar een ander passend zadel van een goede kwaliteit maar een ding is zeker voor mij geen merano meer! Voorkomen is beter dan genezen! En wat ik zei tot nu toe nog geen pennen gezien of iets anders ligt nu nog gewoon goed.
maar neem het zekere voor het onzekere daar is mijn paardje me veel te dierbaar voor om hem naar de hel te rijden met zon bagger zadel!!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 00:10

en zo zijn er mensen met problemen met een [duurmerk] zadel... compleet andere prijsklasse, veel vertrouwen en toch teleurstelling en vechten.. (zijn genoeg topics over te vinden)

edit: naam verwijderd heb erzelf geen ervaring mee

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 01:29

Op dit moment heb ik ook een merano. Hij oogt super, maar de kleur gaat al wel een beetje weg bij de beugelriemen. Verder ligt hij goed op het paard, en nu ik er een maandje mee rij, merk ik nog weinig wat betreft rugklachten. Hij loopt goed. Dit zadel is voor mij een tussenzadel inverband training/herbeleren. Ik spaar nu ook voor een goed merkzadel.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:11

een duur zadel is idd ook geen garantie dat het goed ligt
er zijn zat mensen die 1800 euro betaald hebben voor een maatwerk zadel ,en die nu met een slechtpassend zadel zitten, en een paard met rugproblemen

er zijn best best goedkopere zadels die niet scheef zijn
zoals bv een wintec of JC
als je die passend op je paard laat maken ben je niet zo duur uit en heb je een prima zadel
het probleem met merano is, dat er veel scheve en slechtgevulde tussen zitten
en dat de leerkwaliteit ronduit slecht is (uitzonderingen daargelaten)